2012. feb 10.

Jules Bianchi: Sajnálom, hogy miattam veszített sok időt a csapat

írta: FormaNet
Jules Bianchi: Sajnálom, hogy miattam veszített sok időt a csapat

A nemrégiben tartalékpilótának szerződtetett Jules Bianchi már szinte a legelső alkalommal sűrű bocsánatkérésre kényszerült csapatánál, a Force Indiánál, miután a csütörtöki kollektív teszten összetörte az autót, ami miatt a csapat egy napot veszített az egyébként sem hosszú téli felkészülésből.
 
 
A 22 esztendős francia tehetséget nemrégiben jelentette be a Force India, mint harmadik számú versenyzőjét, aki az év során legalább kilenc szabadedzésen vezetheti majd a VJM05-öt, közben pedig a WSR-ben, a Tech 1 Racing csapatnál szerezhet még több rutint a 2012-es évben. A jelek szerint ez rá is fér a franciára, aki már most, a kollektív teszten is lehetőséget kapott Vijay Mallya alakulatától, kétszer fél nap erejéig. Második alkalommal azonban már a reggeli órákban véget is ért számára a gyakorlás, ugyanis a felvezető körén a hideg gumikkal megcsúszott, és közelebbről is szemügyre vette a gumifalat.  Az autóban ugyan nem okozott nagy kárt, de pótalkatrészek hiányában a csapat nem tudta megkezdeni tesztprogramját.
Délután Nico Hülkenberg kezdte volna meg e heti felkészülését, ám a német versenyző így plusz pihenőre kényszerült, ami miatt természetesen nem volt boldog, hiszen Bianchi bakija miatt mindössze egy napja maradt ismerkedni az új kocsival.
 
Bianchi elnézést kért csapatától: "Második körömben vétettem egy kis hibát. A gumik még nem melegedtek fel, én pedig megpördültem, a kavicságyba csúsztam és a jobb hátsó kerékkel megérintettem a falat. Nem volt nagy ütközést, de keletkezett némi kár az autóban. Nagyon sajnálom, mert az én hibám volt, és ez most sok idejébe, és erőfeszítésébe kerül a csapatnak. Ha innen elmegyünk, szeretnék csak a pozitív dolgokra koncentrálni, mert nagyon jó volt a tegnapi nap, és nagyon élveztem a közös munkát a csapattal.”
 
 
Force India technikai igazgatója, Andrew Green elismerte, hogy a kényszerszünet frusztráló, ugyanakkor biztatónak tartja, hogy az első két napon (elsősorban Paul di Restának köszönhetően) produktív napot zárt az alakulat, és ez kissé enyhít a csalódottságon.
"Egy kicsit frusztráló, hogy sok időt elvesztettünk, de tudjuk, hogy két igen termékeny nap már mögöttünk van, sok-sok kilométerrel együtt. A károk nem jelentősek, de az év ezen szakaszában még hiányoznak bizonyos pótalkatrészek, és ez egyben azt is jelentette, hogy délután sem térhettünk vissza a pályára. Az autó reggelre elkészül és Nico (Hülkenberg) megkapja a lehetőséget- Folytatni fogjuk az aerodinamikai vizsgálatokat, amit reggel megkezdtünk, illetve a mai leállás miatt megmaradt plusz gumikkal is szeretnénk a lehető legtöbbet dolgozni.”

  

FormaNet, Varga Viktória

 

  

Szólj hozzá

f1 formula 1 jerez force india jules bianchi