2012. feb 12.

Pirelli: Ez pontosan az, amit akartunk

írta: FormaNet
Pirelli: Ez pontosan az, amit akartunk

Az idei első kollektív teszt után nem csak a csapatok, de a Formula-1 kizárólagos gumiszállítója a Pirelli is elvégezte a szükséges összegzést, és ennek alapján az olasz cég kifejezetten elégedett az idei abroncsokkal. A Pirellinél úgy vélik, a teszteken minden a tervek szerint alakult, és az idei évre kitűzött célok - melyek a gumikopásból adódó, a pályán maradó törmelékek leredukálása, és az eltérő keverékek közötti nagy köridő különbségek csökkentése-  mind teljesültek.

Paul Hembery a vállalat motorsport igazgatója elégedett, és úgy véli, az elvárásoknak mindenben sikerült megfelelniük.
 
„A gumik Jerezben megfeleltek az elvárásoknak, és rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk a versenyzők és a csapatok részéről. Arról számoltak be, hogy a hátsó kerekek tapadása jobb, kisebbek a gumigolyók, és a különböző vegyületek között kisebb a köridő különbség, illetve a gumik gyorsabb teljesítményre képesek. Ez pontosan az, amit akartunk.”
 
A Pirelli vizsgálatai is azt igazolják, hogy amíg 2011-ben a kemény és a közepes keverék között átlagban egy másodperc volt a különbség, addig most ez 4-5 tizedmásodpercre csökkent, miközben nagyobb tapadást biztosít az autók számára. A Pirellinél úgy vélik, a megváltozott tulajdonságok idén újfajta stratégiákat kívánnak meg a csapatoktól.
 
Mivel a hőmérséklet Jerezben csupán egy adott intervallumon belül változott, így az extrém körülményekre vonatkozó adatok még váratnak magukra, és az esős futamokra használt intermediate, és extrém esőgumikkal kapcsolatosan sem sikerült adatokat szerezni.
 
„Elégedettek vagyunk a gumikopás mértékével, és nem kérdés a különbség a tavalyi helyzethez képest. Mivel azonban Jerezben a hőmérséklet igen alacsony volt, a csapatok elsősorban más területekre összpontosítottak, nem a gumikra, ezért túl korai lenne még részletes következtetéseket levonni. A következő teszten, Barcelonában majd meglátjuk a gumik további fejlesztéseit, a csapatokkal közösen dolgozunk azért, hogy megértsük a legutóbbi szabályváltozások következményeit. Azonban a három rendelkezésre álló slick gumi gyorsabbá vált, és ez világos visszajelzés számunkra, hogy elértük a kitűzött célunkat” – nyilatkozta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery a jerezi tesztek után.
 
A gyorsulást igazolja az a tény, hogy mind a négy napon megfutott leggyorsabb köridő gyorsabb volt, mint az egy évvel ezelőtt teszthét leggyorsabb körideje, amit Rubens Barrichello jegyzett a Williamsszel. A brazil körideje akkor 1:19.832 volt.
 
 
A Pirelli jerezi tesztje számokban:
 
Az olasz cég 294 szett (1176 db) abroncsot szállított Jerezbe
 
Lágy gumi 71 szett
Közepes gumi 105 szett
Kemény gumi 43 szett
Intermediate gumi 38 szett
Eső gumi 37 szett
 
Ezekből a csapatok felhasználtak 181 szettet
 
Lágy gumi 57 szett
Közepes gumi 91 szett
Kemény gumi 33 szett
Intermediate és esőgumira nem volt szükség
 
Kemény keverékkel a legtöbb megtett kör 26, közepes keverékkel 27, lágy keverékkel 20
 
A négy nap alatt a legalacsonyabb levegőhőmérséklet -2, míg a legmagasabb +20 Celsius- fok volt. 
A négy nap alatt a pálya legalacsonyabb hőmérséklete 0, míg a legmagasabb 26 Celsius-fok volt.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

 

 

Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 autósport motorsport jerezi teszt gumikeverékek