2012. feb 23.

Alonso még nem biztos a Ferrari tempójában

írta: FormaNet
Alonso még nem biztos a Ferrari tempójában

Fernando Alonso a Barcelonában töltött két tesztnapja után elismerte, hogy jelenleg nem a Ferrari a mezőny leggyorsabb autója, ugyanakkor továbbra is úgy gondolja, hogy korai lenne még erősorrendet felállítani a csapatok között.
 
  Fernando Alonso jerezi tesztek után úgy nyilatkozott, hogy Barcelonában nagy szükség lenne arra, hogy minél több kilométert menjen az új autó. A spanyol akkor naponta 100 kört irányzott elő, ezzel szemben a két nap alatt 162 kört tudott megtenni a Circuit de Catalunyán. Váratlan problémák ugyan nem jelentkeztek a csapatnál, de amíg a legfőbb riválisok már versenyszimulációt is futottak, addig a Ferrari még mindig aerodinamikai vizsgálatoknál és adatgyűjtésnél jár, és az elmúlt két napban is a különböző beállítások vettek el sok időt a pályán való teszteléstől.
 
Alonso persze nem túl boldog ettől, de fontosnak tartja a vizsgálatokat annak érdekében, hogy megértsék, hol javulhat még az F2012. Jelenleg úgy érzi, hogy nem tartanak még ott ahol kellene, de mindenki keményen dolgozik azon, hogy a szezonnyitóra más legyen a helyzet. 
 
"Jelenleg nem vagyunk ott ahol most, vagy éppen Ausztráliában lenni szeretnénk, de továbbra is optimista vagyok. Még mindig van hat tesztnapunk, és majd meglátjuk hogy haladunk. Azt is nehéz megmondani, hogy a többiek mit csinálnak: A Red Bull mindenképpen nagyon erős, de ha megnézzük hogy teljesítettek az elmúlt három évben, akkor ezt teljesen normális. De nem lehet azt mondani, hogy például a McLaren vagy a Mercedes - akik úgy tűnik mögöttük vannak - ne lennének erősek, sőt még az is elképzelhető, hogy erősebbek, mint a Red Bull. Ez egy sokkal fáradtságosabb tél volt számunkra, mint az előzőek, mert egy sokkal összetettebb autónk van, tele innovatív ötlettel. Viszont ez mindenkitől nagyobb erőfeszítést igényel, a versenyzőktől kezdve a mérnökökön át egészen a szerelőkig, akik naponta több mint 20 órát dolgoznak. Az mindig egy nagyon szép dolog, ha egy autó azonnal gyors és megbízható, de a győzelemnek nem mindig ezek a szinonimái. Tavaly már az első teszt végén versenyszimulációt végeztünk, aztán Melbourne-ben másfél másodperccel voltunk lemaradva a pole pozíciót érő köridőtől.”
 
A 30 esztendős spanyol pozitívumként értékeli, hogy még hat nap hátra van a téli felkészülésből, ugyanakkor már most egyértelmű, hogy a Pirelli abroncsok idén nem fognak akkor problémát okozni a csapat számára, mint a tavalyi évben. Ami a tempót illeti, a kétszeres bajnok elismerte, hogy jelenleg nem az ő autója a leggyorsabb, de úgy érzi, hogy a jerezi tesztek óta már történtek észrevehető előrelépések.
 
"Jerezben azt mondtuk, hogy Barcelonában egy sokkal szilárdabb alappal kezdhetünk, és ez így is történt. Reméljük, hogy ugyanezt elmondhatjuk majd a jövő héten is, az utolsó teszten. Az után igyekszünk mindent összerakni, hogy a lehető legfelkészültebben érkezzünk meg Melbourne-be, ahol majd valóban megtudjuk, hol állunk. Ambiciózus céljaink vannak, hiszen mi vagyunk a Ferrari, szóval ezek a célok továbbra is ugyanazok: szeretnénk olyan jó formában lenni, hogy már az első versenyen esélyünk legyen a győzelemre. Azt hiszem jelenleg nem nekünk van a leggyorsabb autónk, de nem is mi vagyunk a leglassabbak. Ausztráliában, ahol a hőmérséklet is igen eltérő lesz, ott majd kiderül hol állunk a többiekhez képest.”
 
A Ferrari pilótája az elmúlt két tesztnapjáról elmondta, hogy a csapat különböző alkatrészeket próbált ki, többek között a kipufogóval is kísérleteztek. Az F2012 pályán való viselkedését megfigyelve Fernando elárulta, hogy a kanyarokban még vannak kisebb problémák a kiegyensúlyozottsággal.
 
 
"Versenyzői szemmel nézve mindig szeretnéd, ha több lenne a tapadás. Nem tudom, hogy a többiekkel mi van, de szerintem ugyanezzel a problémával küzd mindenki. Ha ez nem így van, akkor az baj, de a teszteken nehéz megítélni, hogy mi van a többiekkel, és másokat figyelni nagyon nehéz. Néha nagyon használt abroncsokon állandó sebesség mellett tesztelünk, és olyankor a kanyarokban is lassan megyünk. Ha egy olyan autóval szeretnénk azonos időt futni, amelyik éppen új gumikon, kevés üzemanyaggal van kint, akkor a kanyarban elszállnánk. Szóval kívülről ezt nehéz megítélni. De igen, valóban ez az a terület, ahol még javulnunk kell. A kanyarok kijáratánál még kissé küszködünk.”

  

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá