Csütörtökön újra pályára hajt a kijavított Lotus
Annak ellenére, hogy a Lotus gyakorlatilag egy teljes teszthetet elvesztett a téli felkészülésből, a technikai igazgató, James Allison szerint nem okoz nagy érvágást a kiesett idő, és a csapat optimistán készül a szezonnyitó előtti utolsó kollektív tesztre.
A múlt heti barcelonai teszthéten a Lotus úgy döntött, hogy nem folytatja tovább a programot, miután az első nap reggelén problémát észleltek az E20 kasztniján. A csapat inkább visszatért a gyárba, hogy a szakemberek kivizsgálják, és orvosolják a hibát, így csütörtöktől már újra csatlakoznak a mezőnyhöz, és folytatják a tesztet.
A technikai igazgató, James Allison ugyan elismeri, hogy nem éppen a legideálisabb dolog négy nap mínusszal indulni, ettől függetlenül véleménye szerint semmi okuk az aggodalomra.
"Természetesen négy hiányzó tesztnap nem egy ideális dolog. Az évnek ezen szakaszában nagy szükségünk van rá, úgy mint bármely más csapatnak is. De vannak bizonyos dolgok ami miatt továbbra is optimisták lehetünk. Először is, Jerezben nagyon sok problémamentes kört teljesítettünk, és megértettük az autót. Néhány apró kérdés még felmerült Jerezben, amit még meg kell oldanunk, de a múlt héten még nem álltak rendelkezésünkre az ehhez kapcsolódó alkatrészek. Csütörtökön az új autóhoz már minden a rendelkezésünkre áll, és már nagyon várjuk, hogy pályára hajtsunk.”
A szakember egyértelműen bizakodó a kijavított probléma után, még úgy is, hogy most nagyjából egy kilogrammal lett nehezebb a kocsi, de Allison szerint mindez nem befolyásolja majd a teljesítményt.
"Mindössze egy kilogrammról beszélünk, ami teljesen kezelhető. Nem lesz jelentős hatással sem a kezelhetőségre, sem a teljesítményre.”
A kijavított kasztnit nem kellett újra kötelező töréstesztnek alávetni, ettől független mozgalmas napok állnak az alakulat mögött.
"Intenzív néhány nap áll mögöttünk, de azt kell mondjam, mindenki befejezte a feladatát. Amikor visszatértünk a gyárba, az első napon mindenkivel beszéltem, és világosan el kellett magyarázni, hogy mi is történt pontosan. Mindenki megértette, és bár a helyzet nem volt szerencsés, de kontroll alatt tartottuk a dolgokat. Új alkatrészeket terveztünk, majd gyártottunk, és beépítettük a karosszériába. Ezt követően elvégeztük a szükséges vizsgálatokat rajta, ami végül kielégítőnek bizonyult, így elindítottuk Spanyolországba” – részletezte a munkafolyamatot a technikai igazgató, és elmondta, hogy a 01-es karosszériát használják ezen a héten, míg a 02-esnek mostantól tartalék szerepet szánnak.
Magáról a problémára Allison a következőket mondta: "Barcelonába egy teljesen új karosszériával, az E20-02-vel érkeztünk meg. Kedden reggel teljesítettük az installációs köröket, majd Romain (Grosjean) kihajtott a boxból, és megkezdte a munkát. Amint megérintette a féket az első gyors körében, máris érezte, hogy valami nem stimmel. Szólt rádión, hogy megszakítja körét, és visszatér a boxba. Azonnal láttuk, hogy az első felfüggesztés hátsó keresztlengőkarjával van probléma.”