A Lotus tegnapi problémái mára köddé váltak, hiszen Kimi Räikkönen a mezőny legszorgalmasabb pilótájaként, a barcelonai tesztek leggyorsabb körével fejezte be a 2012-es szezon előtti felkészülést. A finn valamit tudhatott, hiszen tegnap a probléma ellenére is meglehetősen magabiztosan nyilatkozott, és hangsúlyozta, hogy bár néhány kör még nem ártott volna, de minden jó úgy, ahogy van. A Lotus tehát igen jól zárt Barcelonában, hiszen három napon is ők voltak a leggyorsabbak, és a versenyszimulációs eredményeik is bíztatóak.
A szombat délutáni eső után ma újra kedvező időjárási körülmények fogadták a sorra kerülő pilótákat, így kilenc óra után néhány perccel már mindenki megtette ellenőrző köreit.
A csapatok többsége erre a hétre napi váltásban osztotta be versenyzőit, így most a péntekihez hasonló névsorral indult az év eleji felkészülés legutolsó napja. Kivételek persze voltak: Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo a teszthét második felében kezdte meg a munkát, illetve a Williamsnél mindkét pilóta vezethetett vasárnap.
A HRT szeretett volna legalább az utolsó napra csatlakozni a mezőnyhöz, ám tegnap a csapat bejelentette, hogy a tervet nem sikerült megvalósítaniuk, így reményeik szerint reklámfilm forgatás keretén belül hétfőn azért néhány kilométer erejéig kipróbálhatják az új autót Barcelonában. Mivel a szabályok értelmében néhány kivételtől eltekintve (pl. egyenes futási teszt, vagy reklámfilm forgatás) jövő héttől tilos tesztelni a csapatoknak, így a HRT már biztosan nem tudja új autóján tesztelni az idei Pirelliket, hiszen csak demo gumikon lesz lehetőségük pályára hajtani.
Pedro de la Rosa annyit mindenesetre már elmondott, hogy egy teljesen új konstrukcióval kezdik meg a szezont, és nem a tavalyi autó evolúciójával.
A tegnapi problémák után Kimi Räikkönen már az első négy órában közel annyi kört tudott megtenni, mint szombaton egész nap, sőt nem sokkal az ebédidő kezdete előtt, a hét legjobb köridejével átvette a vezetést az addig élen álló Fernando Alonsótól. A Lotus előbb különböző beállításokkal foglalatoskodott, majd a versenyszimulációt délutánra tervezte be.
Räikkönen délelőtt nagyrészt öt körös távokat tett meg, majd az utolsó órában futott néhány egy körös etapot, és ezzel a barcelonai tesztek eddigi legjobb köridejét produkálta.
A finn klasszis 1:22.030-as körideje lágy abroncsokon született meg, míg az őt követő Alonso szintén ezzel a vegyülettel lett a második. A Ferrari spanyol pilótája elsősorban rövid etapokat teljesített, ezek közül a leghosszabbak is négy körig tartottak.
A harmadik legjobb idő Bruno Senna neve mellé került, szintén lágy abroncsokon. A brazil délután átadta a stafétát csapattársának, Pastor Maldonadónak.
A Williams versenyzőjét Nico Hülkenberg és Kobajasi Kamui követte, majd a hatodik helyen Lewis Hamilton sorolt be. A brit pilótának bőven akadt dolga, hiszen kollégáját, Jenson Buttont szombaton nem csak az eső, de hidraulika hiba is hátráltatta.
A hetedik legjobb időt autózó Vitalij Petrov már szuperlágy gumin előzte meg Michael Schumachert, aki leginkább lágy keverékek tesztelésével töltötte az időt.
Daniel Ricciardo ugyan csak a 9. helyen zárt, de ő volt az, aki a délelőtt folyamán a leghosszabb etapot (11 kör) tette meg, és a köridőkben mindössze 1.1 másodperc volt a különbség a közepes gumikon, miközben a 10 körös etapot teljesítő Bruno Senna 2.5 másodpercet veszített ugyanolyan keveréken.
Sebastian Vettel az ellenőrző körök után nagyjából két órás pihenőt volt kénytelen beiktatni. Christian Horner később az Autosportnak elmondta, hogy a német egyik körén lecsúszott a pályáról, és ezt követően át kellett vizsgálni az autót. További információ, hogy a frissített csomagban lévő első szárny volt problémás. Vettel így mindössze 15 kört tett meg, és az egy órás szünet előtt a tabella legvégén foglalt helyet.
Délelőtti eredmények:
1. K.Räikkönen Lotus 1:22.030 41 kör
2. F.Alonso Ferrari 1:22.250 +0.220 63 kör
3. B.Senna Williams 1:22.296 +0.266 53 kör
4. N.Hülkenberg Force India 1:22.312 +0.282 45 kör
5. K.Kobajasi Sauber 1:22.386 +0.356 56 kör
6. L.Hamilton McLaren 1:22.430 +0.400 60 kör
7. V.Petrov Caterham 1:22.795 +0.765 43 kör
8. M.Schumacher Mercedes 1:22.939 +0.909 57 kör
9. D. Ricciardo Toro Rosso 1:23.393 +1.363 53 kör
10. S.Vettel Red Bull 1:23.608 +1.578 15 kör
Vettelnek végül nem végződött jól az utolsó tesztnapja, mivel csak késő délután, nem sokkal az edzés leintése előtt tudott ismét pályára hajtani, és délelőtt megfutott idejét már nem tudta megjavítani. A Red Bullnak nem csupán a törött szárnyal volt problémája, de a sebességváltóval is gondok voltak. A németnek délután csak hét körre volt ideje, így 22 körrel, és a nap leggyengébb idejével búcsúzhat Spanyolországtól.
Räikkönen a délután folyamán 65 körös versenyszimulációt is végzett, négy szett Pirelli gumit használt el (3 lágyat, egy keményet), és a gumikopásból adódó lassulás egyetlen egyszer sem haladta meg az 1,8 másodpercet.
Délután kétszer szakították meg az edzést piros zászlóval, egyszer Kobajasi Kamui alatt állt meg a Sauber motorprobléma miatt, egyszer pedig Petrov landolt a kavicságyban a Caterhammel. Ez Fernando Alonsónak nem jött jól, mivel versenyszimulációját kellett megszakítania.
A délután folyamán már senkinek sem sikerült délelőtti idején javítania, így az ebéd előtti sorrend változatlan maradt.
Délutáni eredmények:
1. K.Räikkönen Lotus 1:22.030 121 kör
2. F.Alonso Ferrari 1:22.250 +0.220 115 kör
3. B.Senna Williams 1:22.296 +0.266 53 kör
4. N.Hülkenberg Force India 1:22.312 +0.282 101 kör
5. K.Kobajasi Sauber 1:22.386 +0.356 72 kör
6. L.Hamilton McLaren 1:22.430 +0.400 115 kör
7. V.Petrov Caterham 1:22.795 +0.765 101 kör
8. M.Schumacher Mercedes 1:22.939 +0.909 100 kör
9. P. Maldonado Williams 1.23.347+1.317 48 kör
10. D. Ricciardo Toro Rosso 1:23.393 +1.363 100kör
11. S. Vettel Red Bull 1.23.608 +1.578 23 kör
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória