Úgy tűnik a Ferrari feladta dobogós reményeit a szezonnyitóra
A Ferrari téli teszteken nyújtott teljesítményéről - annak ellenére, hogy ezekből az időkből még komoly következetéseket nem lehet levonni - mostanra már nyugodtan kijelenthető, hogy jelentősen alulmaradt a várakozásoktól. Ezt a véleményt több, a teszteket a helyszínen végigkísérő szakértő is osztja, és az utolsó tesztnap után a maranellói gárda technikai igazgatója, Pat Fry is úgy nyilatkozott, hogy jelenleg kizártnak tartja, hogy a Ferrari dobogóért harcoljon az Ausztrál Nagydíjon.

Amíg a köridőkből valóban nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, addig azért a Red Bull és a McLaren versenyszimulációjából jól kivehető, hogy a Ferrari bajban van. Tegnap ráadásul a csapat megtiltotta versenyzőinek, hogy a sajtóval konzultáljanak.
A Ferrari új kipufogórendszere - melyet a második teszthéten alkalmaztak először - úgy tűnik zsákutcának bizonyult, és a további változtatások sem vezettek eredményre.
Amikor Pat Fryt arról kérdezték, hogy kizárja-e, hogy az olasz alakulat harcoljon a dobogós helyekért, Fry így válaszolt: "Ebben a pillanatban azt mondanám, hogy igen. Csalódott vagyok a jelenlegi teljesítményünk miatt, és azt hiszem rengeteg munka vár még ránk. Keményen bele kell húznunk. A változtatást, melyet az előző héten végrehajtottunk a kipufogón, az most némileg visszavetett minket, így megpróbáljuk optimalizálni. A gyárban nyilván most rengeteget dolgozunk majd ezen, és Melbourne-ben új elemeket próbálunk ki.”
Fry azt is elismerte, hogy a téli tesztek végére kitűzött célokhoz még jelentős előrelépésekre van szükség.
"A teszteken mindig nehéz tudni, hogy hol állunk pontosan. Az elmúlt évek tapasztalatiból tudjuk, hogy nagyjából milyen üzemanyagszinttel mentek a többiek, szóval azért van valami fogalmunk arról, hogy is állnak. De ha az elmúlt két-három évhez képest változtattak (a tesztprogramon), akkor egyaránt lehetek depressziós vagy csalódott. Nem tudom. Azt gondolom, hogy nekünk még nagyon sok munkát kell elvégeznünk.”
A technikai igazgató Red Bullnál megjelenő, a padlólemez felé irányított kipufogóról is beszélt, amely a diffúzor felé vezeti a kipufogógázt. A szakember elmondta, hogy a Ferrari is kísérletezett ilyen megoldással, de egyelőre sikertelenül.
"Úgy gondolom, hogy nyilvánvalóan ebbe az irányba kell menni. Mi is próbáltuk, de egyelőre még nem igazán működik, és az első négy versenyig biztos, hogy nem is tudjuk megoldani, ezért is kellett változtatnunk. Végső soron azt hiszem, hogy így lehet a legtöbb leszorítóerőt kihozni az autóból a jelenlegi szabályok mellett - persze kérdés, hogy Charlie (Whiting) is így értelmezi-e -, így továbbra is figyelemmel kísérjük ezt a területet, és szerintem ezt teszi az egész boxutca."
FormaNet, Varga Viktória