2012. már 05.

Pirelli szerint a gumistratégia már Ausztráliában is kiemelten fontos lehet

írta: FormaNet
Pirelli szerint a gumistratégia már Ausztráliában is kiemelten fontos lehet

A Pirelli elégedetten nyugtázta az idei teszteredményeket, és a márka sportigazgatója, Paul Hembery úgy véli, a gumitaktika már az első versenytől határozott hangsúlyt kap idén, és a helyesen megválasztott stratégia jelentősen hozzásegítheti a csapatokat a jó eredményekhez.
 
  
 
A téli felkészülés során az istállók versenyautói összességében 48987 kilométert tettek meg a Pirelli 2012-es abroncsain. A csapatoknak mind a négy féle slick gumit sikerült tesztelniük a 12 nap alatt, és köszönhetően a múlt heti barcelonai teszt 3. napján érkező esőnek, első alkalommal kipróbálhatták a zöld jelölésű köztes Cinturato, valamint a kék csíkkal jelölt Cinturato extrém esőgumikat is.
 
A második barcelonai teszthéten az alakulatok autói összességében 3674 kört tettek meg, ami 16775 kilométernek felel meg, és a legjobb köridőt a Lotus finn versenyzője, Kimi Räikkönen jegyezte 1:22.030 másodperces körével, melyet vasárnap a sárga jelzésű lágy abroncsokon futott meg. Ez három tizedmásodperccel volt jobb, mint az előző heti barcelonai teszt leggyorsabb köre (Kobajasi Kamui – 1:22.312).
 
A vizsgálatok során a legkülönbözőbb paramétereket értékelték, éppen ezért nehéz közvetlen összehasonlítást végezni, főleg úgy, hogy az utolsó négy napon az autók első versenyre való felkészítése kapta a legfőbb hangsúlyt. A versenyre történő felkészülés legfontosabb része talán az volt, hogy a csapatok teljes egészében megértsék a gumik működését az új autókon. Azok a versenyautók, melyek jól kezelték az abroncsokat, rugalmasabban taktikázhatnak a futamokon, és ebből jelentős előnyük származhat.
 
Mivel nem egészen két hét múlva a következő helyszín az Ausztrál Nagydíj következik, így a csapatok elsősorban a versenyszimulációkra koncentráltak különösen délutánonként, amikor magasabb volt a hőmérséklet, és a körülmények is stabilabbak voltak. Mindemellett rendszeresen gyakorolták a boxkiállásokat is, amivel akár megnyerni, vagy éppen elveszíteni is lehet egy-egy futamot.

 
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója a tesztek végén az utolsó négy napot értékelte, és elmondása szerint az első tesztek óta a csapatok nagyon jól haladtak az abroncsok kezelésével. 
 
"Az utolsó teszten a csapatok, és mi magunk is arra összpontosítottunk, hogy a lehető legtöbb információt begyűjtsük a szezon első versenyére. Mind a négy napon láthattunk hosszú etapokat, és versenyszimulációkat, és legfőképpen a sárga jelölésű lágy, valamint a fehér jelzéssel ellátott közepes abroncsok kaptak hangsúlyos szerepet. Különösen jó, hogy valamennyit futhattak az esőgumikon is. A csapatok viszonylag gyorsan ráéreztek és finomították tudásukat a 2012-es gumikkal kapcsolatban, és látható volt, hogy akár teli-, akár üres tankkal is egyre hosszabb etapokat tudnak a gumikkal megtenni az előző teszt versenyszimulációihoz képest. Ausztráliában ez kulcsfontosságú lehet a stratégiáknál. A visszajelzések továbbra is nagyon pozitívak, a pilóták kedvelik az új generációs abroncsaink tapadását, ami javult az előző évhez képest. Elégedettek a gumik egyenletesebb és kiszámíthatóbb viselkedésével. A valódi versenyeket persze nem helyettesíthetik a tesztek, éppen ezért is nagyon várjuk már, hogy reális képet kapjunk Ausztráliában.”
 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

teszt barcelona f1 pirelli formula 1