2012. már 11.

Domenicali: A Ferrari vissza fog térni egy nyertes ciklusba

írta: FormaNet
Domenicali: A Ferrari vissza fog térni egy nyertes ciklusba

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali továbbra is optimista, és biztos benne, hogy csapata képes jó formába kerülni a 2012-es szezonban, még úgy is, ha a kezdet kicsit nehézkesebb lesz.

 
A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry a téli tesztek végén azt jósolta, hogy az F2012 a szezon elején nem lesz elég erős a dobogós eredményekhez. A maranellói gárda vezetője, Stefano Domenicali azonban továbbra is kitart azon álláspontja mellett, hogy bár döcögősen indul számukra az idei szezont, de ez koránt sem jelenti azt, hogy egész évben így lesz.
 
"Azoknak akik azt kérdezik, aláírnék-e egy dobogós helyet Melbourne-ben, azt mondanám, hogy nem írok alá semmit. Elképzelhető, hogy ugyanaz fog történni, mint az 1982-es labdarúgó világbajnokságon, ahol Olaszország egy rossz rajt után akkor győzött, amikor számított, és végül megnyerte a világbajnokságot” -  példálózott Domenicali az olasz futball történelmét segítségül hívva, ám akkoriban a pocsék kezdés miatt óriási médiabotrány volt az olasz válogatott körül, és az Azzurri a csapatmenedzser, Enzo Bearzot fejét követelte. Domenicali szerint a Ferrari esetében szó nincs ilyesmiről, és a barcelonai "hírzárlat" sem összehasonlítható az akkori médiabotránnyal.
 
"Ami a médiacsendet illeti, szeretném hangsúlyozni, hogy ez nem olyan jellegű volt (mint 1982-ben a fent említett válogatott esetében megtörtént), mindössze Barcelonában úgy döntöttünk, hogy csak a technikai igazgató, Pat Fry beszél, majd Fernando is mondott pár szót a stadionban. Ez minden.”
 
A csapatvezető ugyan nem titkolta az tényt, hogy cseppet sem elégedett a szezon előtti tesztekkel, de hallani sem akar arról, hogy a Ferrarinál pánik avagy pesszimizmus uralkodna.
 
"Tudatában vagyunk annak, hogy hol állunk. Reálisak akartunk lenni amikor a problémákról beszéltünk, mert az átláthatóság is része ezeknek a dolgoknak. Az elégedettség hiánya abból adódik, hogy nem feleltünk meg a szakmai céljainknak. Nem tudjuk hol állunk a többiekhez képest, és ez az elégedetlenség akár túlzónak is bizonyulhat. Az hierarchiában elfoglalt helyünkről majd az első négy verseny után kaphatunk tiszta képet."
 
Domenicali azt is egyértelművé tette, hogy az elégedetlenség a technikai oldalról jelentkezik, miután a mérnökök azt kapták feladatnak, hogy egy extrém autót tervezzenek, amely képes eltűntetni a szakadékot az élen álló csapat és a Ferrari között.
 
"A kipufogó első változata jó potenciállal rendelkezik, de a gumik túlmelegedése és a teljesítmény instabilitása problémákat okozott. Ezért meg kellett változtatni még akkor is, ha ettől nem lettünk túl boldogok. Továbbra is dolgozunk az eredeti verzión, de majd csak a májusi mugellói teszten tudjuk kipróbálni, és hisszük, hogy teljesítmény szempontjából előnyösebb lesz.”

 
Nem csak az olasz futball történelméből, de a Formula-1 különböző időszakaiból is merített példákat a csapatvezető, többek között mindenkit emlékeztetett arra, hogy a ’90-es évek második felében milyen nehézkesen is indult el a "Schumacher korszak".
 
"Ez a sport különböző ciklusokból áll. Az elmúlt 13 évben a McLaren mindössze egy konstruktőri és egy egyéni világbajnoki címet nyert. A Renault-nak volt két fantasztikus éve, majd ez után semmi. A Brawn GP-nek volt egy, majd ezt követően a Mercedes eddig mindössze két dobogós helyezést ért el, jelenleg pedig a Red Bull éra tart. 2010-ben kezdődött egy új technikai ciklus. Fontos lépések történtek a szervezet és a munkamódszerek szempontjából, és itt elsősorban a következő területekre gondolok: szimuláció és stratégia. Az aerodinamikai még nem tart a megfelelő szinten, hiszen nem könnyű ehhez megtalálni a megfelelő embereket, de ez legyen ösztönző azok számára, akik velünk dolgoznak. Mindezt olyan emberként mondom, aki első kézből tapasztalhatta meg a Schumacher korszakot, és emlékszem arra, hogy az elején mennyire szenvedtünk. A Ferrari vissza fog térni egy nyertes ciklusba, mert minden alap adott ahhoz, hogy ezt elérjük.”
 
Arra a kérdésre, hogy csapatfőnökként mennyire érzi magát felelősnek a sikertelen kezdet miatt, illetve mekkora nyomás van rajta, Domenicali elmondta, hogy nyilvánvalóan felelős a dolgokért, ám továbbra is élvezi Luca di Montezemolo támogatását.
 
"Van nyomás a vállamon, és ennek így is kell lennie. Nem én vagyok az, aki megtervezi az autót. Az én feladatom, hogy biztosítsam az embereinknek mindazt, amire szervezettség és struktúra terén szükségük van. Azt kell mondjam, nagyon is tisztában vagyok a felelősségemmel. Van rajtam nyomás, de érzem az egész csapat, és Montezemolo elnök támogatását” - jelentette ki az olasz szakember, aki a többi csapathoz hasonlóan úgy véli, idén sokkal szorosabb lesz a bajnoki küzdelem.
 
"Idén a Red Bull ismét elől lesz, a McLaren jó formában van, és a Mercedes is előrelépett egyet. A Lotus is erősnek tűnik, de ők az elmúlt évben is jól kezdtek. A Toro Rosso és a Force India szintén jónak tűnik, különösen egy gyorskörön. Így lehet, hogy lesz néhány meglepetés az elején, majd utána beállnak a dolgok, de arra számítok, hogy mindenki sokkal közelebb lesz egymáshoz, mint 2011-ben.”
 
 
FormaNet, Varga Viktória
   

Szólj hozzá

ferrari f1 formula 1 stefano domenicali