2012. már 12.

Button szerint az idei év egy letisztultabb aerodinamikáról szól

írta: FormaNet
Button szerint az idei év egy letisztultabb aerodinamikáról szól

A 2012-es szezon egyik jelentős technikai szabályváltozása, a fúvott diffúzor betiltása sok csapatot komoly változtatásra kényszerített az autó koncepciójával kapcsolatban, mivel a rendszerrel együtt jelentős leszorítóerő is elveszett. A McLaren versenyzője, Jenson Button úgy gondolja, a fúvott diffúzor betiltása idén olyan irányba tereli a csapatokat, hogy a szélcsatornában folytatott kísérletekkel próbálják meg ellensúlyozni a leszorítóerő vesztés miatti teljesítménycsökkenést.
 
 
Jenson Button úgy véli, hogy a fúvott diffúzor betiltásának egyik pozitív mellékterméke, hogy a versenyautók aerodinamikáját az idei évtől már kevesebb titok veszi körül. Az idei szabályváltozások sokkal inkább egy letisztultabb, átláthatóbb, és egyértelműbb aerodinamikai fejlesztési versenyt hozhatnak, és ehhez a versengéshez nagy segítséget adnak a csapatok modern szélcsatornái.
 
"Ez most sokkal tisztább dolog, mint ahogy az előző évben próbáltunk leszorítóerőt találni. Ha a szélcsatornában azt látod, hogy valami hatással van az autóra, akkor az a valóságban is gyorsabbá válhat. Számtalan dolgot meg lehet próbálni a szélcsatornában a kipufogóval is, és azt gondolhatod, hogy ez ad majd néhány másodpercet, és közben pedig valamiért mégis lassabb leszel. Szóval nagyon nehéz ezzel dolgozni. Jelenleg az van, hogy ami jól működik a szélcsatornában, az jól fog működni a pályán is. Elveszett leszorítóerő – ezzel kapcsolatban elég jó érzéseim vannak.”
 
Button azt is elmondta, hogy jelenleg sokkal magabiztosabban várja a szezont, mint 12 hónappal ezelőtt, amikor a kipufogó mellett az autónál számtalan megbízhatósági probléma is felmerült. Jelenleg az MP4-27 nem csak azt bizonyította, hogy megbízható, de úgy tűnik, hogy erős és versenyképes is, ami igen jó alapot ad a wokingiaknak a sikeres szezonkezdésre.
 
"Több tekintetben is sokkal boldogabb vagyok, annak ellenére, hogy az utolsó napon csak 44 kört tudtam megtenni hidraulikai problémák miatt, így hosszú etapon nem tudtuk kipróbálni az autó végső beállításait. Tavaly csak róttuk a köröket, közben a fejünket vakartuk, és csodálkoztunk, hogy vajon mit csináltunk rosszul. Problémánk volt a kipufogóval, továbbá azzal, hogy nem voltunk elég gyorsak, de ezt a kipufogó gondok mellett titokban tartottuk. Egy nagyon kemény tél volt, mivel a megbízhatósági kérdéseket nem tudtuk megfelelően kezelni és rendbe rakni a tesztek alatt.”

  

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 aerodinamika mclaren formula 1 jenson button