Hamiltoné volt a legjobb idő a kvalifikáció előtti utolsó edzésen
Lewis Hamilton az utolsó percben futotta meg a hétvége eddigi legjobb köridejét, megelőzve a Lotus francia pilótáját, Romain Grosjeant és a hazai pályán vezető Mark Webbert. Sebastian Vettel és Michael Schumacher a kavicságyban fejezte be az időmérő előtti utolsó gyakorlást.
Az utolsó, egy órás szabadedzésen - a pénteki nappal ellentétben - ideális körülmények fogadták a mezőnyt, így mindenki azonnal neki is látott az installációs köröknek, néhány perc után pedig Nico Rosberg 1:26.982 másodperces idejével máris megfutotta a hétvége addigi legjobb körét. A péntek délelőtti gyakorláson Jenson Button (1:27.560) délután pedig valamivel rosszabb pályaviszonyok mellett Michael Schumacher (1:29.183) volt a leggyorsabb.
Alig telt el 20 perc, és hiánytalan volt a köridőt számláló tabella. Félidőnél a közepes Pirellikkel előbb a McLarenek szárnyalták túl Rosbeg idejét, majd a Mercedes két versenyzője már lágy gumikon újra kibérelte a top helyeket, és elsőként Rosberg szorította 1:26 alá a köridőt.
A hajrában már a lágy abroncsok kapták a főszerepet, melynek köszönhetően gyorsan változott a sorrend, végül Lewis Hamilton 1:25.681-gyel zárt az élen.
Csapattársa, Jenson Button bő két tizeddel lemaradva a negyedik lett, míg a két McLarenen kívül Romain Grosjean, és Mark Webber is beelőzte a Mercedes két versenyzőjét.
Gosjean mindössze hét századdal maradt el Lewis legjobbjától, közben finn kollégája, Kimi Räikkönen csak a 12. lett. Räikkönen pénteken tovább küszködött az E20 kormányával, mivel csapata tegnap a kormányszervó egy új változatát szerelte be az autójába, amivel Kimi még mindig nem volt kibékülve, ezért mára visszakapta az eredetit.
Két top pilóta is a kavicságyban zárta a szabadedzést, előbb Sebastian Vettel pördült ki a 6-os kanyarban, majd Schumacher a 9-es kanyar féktávjánál csúszott ki.
A hétszeres bajnok maradt csapattársa mögött a hatodik helyen, Vettel pedig végül hetedikként sétálhatott vissza csapatához.
A Mercedes DRS-sel együtt működő F-csatornája ellen egyébként több alakulat is óvni készül annak ellenére, hogy a W03 csütörtökön átment a gépátvételen, azaz az irányító testület szabályosnak minősítette.
A top10-be Pastor Maldonado, Sergio Pérez és Daniel Ricciardo került be, míg a Ferrarik csak a 16. és a 18. helyen zártak Fernando Alonso és Felipe Massa sorrendben.
A sor végét a három kis csapat zárta, közülük a Caterham volt a legjobb helyzetben, míg a sereghajtó HRT-nek ma sem volt problémamentesen edzése. Pénteken Pedro de la Rosa egyetlen egy mért kört sem tudott teljesíteni, mivel csapata késve készült el versenyautójával, később pedig hidraulikai problémával küzdöttek. A spanyol valójában csak a 3. szabadedzésen tudta megkezdeni a munkát, de a kormányszervó nem akart működni. Végül csapattársát, Narain Karthikeyant sikerült ugyan megelőznie, de bő hét másodperces hátránnyal még ő sem érte el a 107 százalékos limitet.
Harmadik szabadedzés eredménye: