2012. már 20.

Räikkönen: Ha nem hibázunk, Malajziában a dobogóért harcolhatunk

írta: FormaNet
Räikkönen: Ha nem hibázunk, Malajziában a dobogóért harcolhatunk

Kimi Räikkönen Ausztráliában egy elrontott kvalifikáció után végül hetedikként ért célba, de a finn  úgy véli, ennél jobb eredményre is képes az autója. A 2007-es világbajnok már Malajziára hangolódik, ahol F1-es pályafutásának első diadalát aratta, még 2003-ban a McLaren csapattal. A Lotus F1 Team honlapján Kimi elmondta, hogy véleménye szerint az E20-nak fekszik a sepangi versenypálya, és ha nem követnek el nagy bakit, akkor a dobogó sem elérhetetlen számukra.  
 
 
Milyen érzés volt két év után visszatérni? Könnyű volt felvenni a ritmust az új autóval, a gumikkal és a KERS-szel?
 
Kimi Räikkönen: Hogy őszinte legyek, nem éreztem semmi különbséget ahhoz képest, amikor utoljára versenyeztem. Néhány szabály ugyan megváltozott, de maga a verseny nagyon hasonló volt. A DRS-t könnyebb használni a versenyen, mint az edzéseken, vagy az időmérőn, mert ott már csak meghatározott helyen lehet aktiválni, míg az edzéseken az ember megpróbálja feszegetni a határokat, hogy milyen korán lehet is használni, ami könnyen hibához vezethet, ha túl agresszív valaki. Azt sem mondanám, hogy az autók sokat változtak. Természetesen különböznek a 2009-es versenyautóktól, de a csapatoknak minden évben át kell alakítaniuk az autókat, így olyan mintha minden szezont újra kezdenénk. Eddig úgy tűnik, hogy a gumikkal is minden rendben, szóval összességében elég simán alakult (a visszatérés).
 
A rádióban a csapatnak szóltál a kék zászlók miatt. Mit történt ott?
 
KR: Igazából az égvilágon semmi, csak kíváncsi voltam mi történik, mert lengették a zászlókat, de tudtam, hogy közel sem egy teljes körrel vagyok lemaradva az élen állótól. Azt gondoltam, hogy a mögöttem lévő autónak szól, amit éppen megelőztem, de ezután tovább lengették, így próbáltam kideríteni miért mindig nekem integetnek.
 
Romain Grosjean kvalifikációs eredménye, illetve a versenyen elért helyezésed alapján mennyi potenciált érzel az E20-ban?
 
KR: Mint ahogy már a tesztek alatt és szombaton is mondtam, az autó nagyon jó formában van. A versenyen leginkább forgalomban voltam, így ez nem mutatkozott meg annyira, de ki tudja mi történhetett volna, ha jobb rajtpozícióm van. Az autó nagyon gyors, csak el kell kerülni az olyan helyzeteket, mint ami a szombati kvalifikáción történt.
 
Egy futam már kipipálva, mit gondolsz mi lesz Malajziában?
 
KR: Örülök, hogy túl vagyunk az első versenyen. Malajziában biztos, hogy megpróbálunk javítani a teljesítményen. Nem tudjuk, hogyan fog viselkedni az autó, de eddig mindenhol jó volt, így remélhetőleg most is így lesz. Meleg és párás idő lesz, ami kihívást jelent, de van egy jó autónk, úgyhogy ha nem követünk el olyan hibákat, mint most az időmérőn, akkor azt hiszem van esélyünk a dobogóért harcolni. Majd meglátjuk.
 
Milyen emlékeid vannak a sepangi pályáról?
 
KR: Malajziáról jó és rossz emlékeim egyaránt vannak, volt már néhány rossz futamom, de háromszor dobogón álltam, beleértve a legelső Formula-1-es győzelmemet, így örömmel térek vissza oda, ahol minden elkezdődött. A hőség és a pára minden versenyzőnek kihívást jelent, de ez mindenki számára ugyanaz.
 
Két hosszú egyenese is van a pályának, ez alkalmas lehet arra, hogy hatékony legyen a DRS és a KERS?
 
KR: Mivel eddig nem használtam ott DRS-t, ezért nem tudom biztosan mennyi haszna lesz, de az autónk jó az egyenesekben, így remélhetőleg segíteni fog minket. Majd meglátjuk.
 
Úgy érzed, hogy ki tudod hozni a legtöbbet az autódból?
 

KR: Szerintem sok van még benne. Minden alkalommal tanulunk valamit az autóról, és az előző versenyen nem igazán volt esélyünk kihasználni a teljes erejét. Remélhetőleg Malajzia kicsit egyszerűbb dolgunk lesz.  

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 lotus malajzia formula 1 kimi raikkönen maláj nagydíj