A Pirelli három boxkiállást és érdekes gumistratégiát jósol
A Pirelli a szezon előtt, és az ausztrál nyitóversenyen is arról beszélt, hogy az idei keverékek eltérő gumitaktikákat, és ezáltal kiszámíthatatlanabb, és szorosabb versengést hozhatnak. A Maláj Nagydíj is alátámaszthatja ezt az elképzelést, ahol az olasz gumigyártó három boxkiállásra számít.
A Pirelli három kiállásos elképzelése Sepangban, abból a feltételezésből adódik, hogy jó eséllyel néhány pilóta az időmérő utolsó etapjában a keményebb keverékű gumit választja, mivel a pálya érdessége, és a nagy meleg miatt a gumikopás is nagyobb lesz, mint Ausztráliában. A pilóták ezzel szeretnék elérni, hogy a rajtnál még használható abroncsokkal induljanak, mivel a top tízbe jutott versenyzőknek azzal a gumival kell felsorakozni a rajtrácsra, amivel előző napon a legjobb időt futották.
A taktikai lehetőségek kapcsán a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta: „Három kiállásos taktikára számítunk. Ez a legvalószínűbb, de hogy milyen összeállításban, az még számunkra is ismeretlen.”
„Elképzelhető, hogy néhány csapat megfontolja, hogy a keményebb keveréken rajtoljon, mert a teljes üzemanyag-terhelésnél jobb lehet a kiegyensúlyozottság, de valószínű, hogy nem azok döntenek így, akik a pole pozícióért mennek.”
„Szóval ez egy nehéz választás. Bár itt lehet előzni, a pozíció ennek ellenére fontos, mert a srácok nem nagyon akarnak előzgetni. Futni egy másik autó mögött, és azt kerülgetni? A top csapatok inkább szeretnek az élről indulni, minél közelebb a riválisokhoz.”
A Pirelli előzetesen is azt jósolta, hogy a Maláj Nagydíj a gumik tekintetében is nagy kihívást jelent majd a csapatok számára, és az eddig tapasztalt gumikopás összhangban van az eredeti elképzelésükkel.
„Ez az amit látni szerettünk volna. Tudtunk, hogy agresszív megközelítés lesz a keverékek kiválasztása, és ez lehet az egyik legextrémebb futam” – nyilatkozta a Maláj Nagydíj előtt a Pirelli motorsport igazgatója.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória