Webber: Ha Jenson és Sebastian nullázik, máris furcsa eredmények születhetnek
Mark Webber a BBC honlapján írt verseny-elemzésében beszélt többek között Fernando Alonso meglepetés győzelméről, Sergio Pérez és a Sauber remek munkájáról, és saját csapatát érintő rádió problémákról is.
Mark Webber nem tagadta, hogy őt is meglepte a Maláj Nagydíj eredménye, de jól tudja, hogy esőben minden papírforma borulhat.
"Ez egy meglepetés volt, de gyakran születik ilyen eredmény amikor megnyílik az égbolt, úgy mint most. Ilyen körülmények között sok lehetőség van a hibára, de Fernando és Pérez csapata többnyire jól taktikázott – és amikor visszatértek az élre, akkor sem csak ténferegtek. A verseny első szakaszában, még mielőtt elállt az eső, Pérez sok időt nyert azzal, hogy két kör után máris esőgumikra váltott. Azt azonban nem lehet mondani, hogy csakis a szerencsés stratégiának köszönheti második helyét - ez egy hosszú verseny volt, az autója kiegyensúlyozott volt, ő pedig jó munkát végzett. Ami Fernandót illeti, egy sima menete volt, és megragadta a lehetőséget, ahogy azt szokta. Ha egy olyan nap jön össze, hogy a McLarennél Jenson Button, illetve a csapattársam, Sebastian Vettel nullázik, máris egy ilyen furcsa eredményt kapunk.”
Az ausztrál versenyző az eső okozta rádiós kálváriájáról is beszámolt:
"Láttam, hogy néhányan viccelődtek azzal, hogy a csapatok előtetőket építettek a rajtrácson, miután leállították a versenyt, és úgy néztünk ki mint egy falusi vásár. Ennek azonban nagyon ésszerű okai vannak. Tanultunk a tavalyi kanadai leckéből, amikor minden elázott. Az előtetőkkel most már kicsit könnyebb dolguk van, és a különböző elektromos berendezések is nagyobb biztonságban vannak egy jó nagy zuhany elől. Ennek ellenére a rádiónk nem működött megfelelően a verseny további szakaszában, és a régi táblás módszert kellett alkalmaznunk. A srácoknak nem csak az olyan általános jelzéseket kellett a táblán mutogatniuk, mint azt, hogy hol állunk és mekkora az időkülönbség az előttünk és a mögöttünk lévőhöz képest, hanem az autó teljesítményével kapcsolatos információkat is. Mindez megnehezíti a versenyt, főleg ilyen körülmények között."
"A probléma akkor vált nyilvánvalóvá, amikor újraindult a verseny. A végeredmény az lett, hogy inkább megszakítottam a sisakomban rádiókapcsolatot, mert túlságosan zavaró volt. Ez elég nehéz döntés, mert ha egyszer megteszed, akkor már nem lehet visszacsinálni. De meg kellett tennem, mert folyamatosan nagyon zajos volt, és attól függően változott, hogy éppen melyik kanyarban voltam, és valóban nagyon hangos volt. Erre pont nincs szükség, amikor egy nehéz kanyarban vagy, ráadásul nedves pályán.”
Saját-, és a csapat szezonkezdéséről:
"Meglehetősen elégedett vagyok a szezonkezdésemmel, bár a Red Bull Racing nem olyan erős, mint az elmúlt két évben. Az eddigi két verseny alatt nem kaptunk teljesen tiszta képet az erőviszonyokról. A Mercedes üres kézzel távozott annak ellenére, hogy erős tempót diktáltak, és a Lotusnak is megvan a sebessége, de nem igazán hozták azokat az eredményeket, amikre valójában képesek lennének. Ilyen dolgok előfordulhatnak a szezon korai szakaszában. Most negyedik vagyok a bajnokságban Fernando, Lewis Hamilton és Jenson mögött, így ez egy viszonylag szolid kezdetnek mondható. Nagyon jól érzem magam az autóban. És teljesítmény tekintetében is előreléptünk Malajziában, ami jó, de amíg nem az elsők vagyunk, addig soha nem leszünk elégedettek. Van rá két hetünk, hogy megpróbáljuk ezt elérni Kínában, majd Bahreinben.”
FormaNet, Varga Viktória