Lotus: A McLarennel és a Red Bull-lal vagyunk versenyben
Kimi Räikkönen és Romain Grosjean készen áll arra, hogy bebizonyítsa, csapata képes futamgyőzelemért küzdeni a McLaren és a Red Bull Racing ellen - véli a Lotus vezető pályamérnöke, Alan Permane. Ehhez persze az kell, hogy a Lotusnak végre egy tökéletes hétvégje legyen.
A Lotus E20 az első két versenyhétvégén - különösen az időmérőkön - már megmutatta a benne rejlő potenciált, ugyanakkor Romain Grosjean az eddigi két futamon mindkétszer korán kiesett a küzdelemből, míg csapattársát, Kimi Räikkönent egy kvalifikációs hiba, majd sebességváltó probléma hátráltatta a maximális eredményben. A körülmények tehát még nem engedték meg, hogy a Lotus idei konstrukciója felfedje valódi erejét, ettől függetlenül a csapat pályamérnöke, Alan Permane szerint az E20 az élmezőnyben van.
"Jó lenne egy bonyodalmak nélküli verseny, szankciók nélkül, és mondjuk a nélkül, hogy Romain már az első néhány kanyar után kiesne”- kezdte Permane az Autosportnak.
"Úgy hiszem, hogy a McLaren a Red Bull Racing elől van, és azt gondolom, hogy mi pedig ott vagyunk mögöttük. Tudom, hogy a Mercedes Malajziában a harmadik volt a rajtrácson, de versenytempójukban semmi különös nem volt. Láttuk Rosberget, amikor bejött a bokszba új köztes gumikért, miközben versenyben voltunk vele, és akkor azt gondoltam, hogy bajban leszünk. De aztán a tempója ugyanolyan, ha nem rosszabb volt, mint a miénk. Persze a Mercedes majd javít ezen, de jelenleg a sebességük nem jelentett fenyegetést számunkra. És bár a Ferrari Malajziában nagyszerű munkát végzett, de ha a kvalifikáción a 10 vagy 12. hely környékén lesznek, miközben mi a 3. vagy 5. pozícióban, és egy másodperccel előttük leszünk az időmérő edzésen, akkor ez a különbség is sokat számít. Ők is javulni fognak, de nekünk is lesznek fejlesztéseink. Ez egy nagy küzdelem lesz, hiszen a nagyfiúkkal, a Mclarennel és a Red Bull-lal kell felvennünk a fejlesztési verseny tempóját, azaz minden meg kell tennünk, hogy ezt tartani tudjuk.”
Míg egyes csapatok, többek között a Sauber és a Ferrari is inkább a versenytempóban erősek, addig a Lotus kvalifikációs teljesítményben van előnyösebb helyzetben.
"Az autónk időmérős teljesítménye jó. Malajziában Kimivel ott lehettünk volna akár az első sorban is. A versenytempót már nehezebb megítélni, mert azt még nem láthattuk igazán, de nincs okunk azt feltételezni, hogy nem lesz jó. A tesztek alatt úgy tűnt, hogy az autó jól kezeli a gumikat, ha pedig a nyers tempóra vagyunk kíváncsiak, nincs más tennivaló, mint feltankolni a kocsikat, és kihajtani a pályára. Ezt azonban csak akkor fogjuk látni, ha lesz egy normális versenyünk. Szóval mindkét autóval az első tízbe kell kvalifikálnunk magunkat, mindenféle sebességváltó probléma és kicsúszás nélkül, majd kellene egy száraz verseny. Remélhetőleg Kínában mindezt meg tudjuk csinálni.”
Permane abban hisz, hogy az időmérőn nyújtott sebesség kifizetődőbb, mint például a Sauber kivételes malajziai versenytempója.
"Amikor valaki az élen van, akkor tiszta előtte a pálya, és megvan a lendület, ami bizalmat ad. Nem kétséges, hogy a jó versenybeállításokkal gyors az autójuk (Sauber), de az időmérőn nem annyira jók. Lehet, hogy azért, mert túl kíméletesek a gumikkal. A versenyen ez segítheti őket, de normális esetben ha valaki az élre kvalifikálja magát, akkor megléphet tőlük, miközben ők fennakadnak a középmezőnyben. Összességében attól függetlenül, hogy a Sauber erősnek tűnik, inkább legyen olyan autónk mint most.”
FormaNet, Varga Viktória