2012. ápr 11.

A McLaren leállt az új F-csatorna fejlesztésével

írta: FormaNet
A McLaren leállt az új F-csatorna fejlesztésével

Továbbra sem került fel az i-re a pont a Mercedes F-csatornáját illetően, és amíg egyes csapatok a rendszer szabálytalansága mellett érvelnek, addig vannak, akik úgy gondolták, másolásra érdemes az alkalmazás. Az Ausztrál Nagydíj óta húzódó technikai vita nem tesz jót egyik érintett csoportnak sem, hiszen a végleges döntés elodázása időveszteséget jelent, és azok a csapatok akik már belekezdtek a saját rendszer fejlesztésébe, a bizonytalanság miatt kénytelenek a végső döntésig befagyasztani az elkezdett munkát. A McLaren elsők között vélte úgy, hogy a DRS-sel kombinált F-csatorna szabályos, majd hozzá is kezdtek saját alkalmazásuk kidolgozásához, ám az újabb vizsgálat lezárásáig szüneteltetni kényszerülnek a fejlesztést.

 
A wokingi istálló technikai igazgatója, Paddy Lowe elmondta, hogy jelenleg megrekedtek a fejlesztéssel, hiszen amennyiben a többszöri vizsgálat után a Nemzetközi Automobil Szövetség műszaki részlege mégis betiltja a rendszert, úgy az eddigi munka mellett a további munkájuk is mind kárba veszhet.
 
A rendszer ugyan jelenleg teljesen szabályosnak tekinthető, ám az ellenzők (legfőképpen a Red Bull és a Lotus) szeretnék annak betiltását, és ezért számtalan érvet, műszaki indokot igyekeznek az FIA elé tárni. A végső döntés várhatóan Kínában megszülethet, bár az eddigi döntések is úgy tűntek, hogy véglegesek.
 
"Ezen a ponton valóban szükségünk van a tisztánlátásra. Sőt azt mondanám, jobb lett volna, ha ez már ezelőtt egyértelművé vált volna. Majd meglátjuk, hogy milyen eseményeket hoz Kína ebben az értelemben. Ameddig nem látunk világosan, addig igen nehéz számunkra, hogy további nagyobb összeget és erőfeszítést tegyünk ebbe az irányba. Jelenleg megrekedtünk" - mondta Paddy Lowe, aki arról is beszélt, hogy ebben a pillanatban nem támogatják egyik oldalt sem (Ausztráliában a csapatfőnök, Martin Whitmarsh még legálisnak vélte a rendszert), de azt elismerte, hogy a Mercedes F-csatornája nem feltétlenül fér bele a DRS-re vonatkozó szabályzás szellemiségébe.
 
 
"Egyikről (véleményről) sem vagyunk határozottan meggyőződve. Ha megnézzük a Mercedes rendszerét, akkor lehetnek érveink abban a tekintetben, hogy vajon az megfelel-e annak a szellemiségnek, mely a DRS-sel kapcsolatos szándék volt. Nos, határozottan nem. A DRS egy hátsó szárny, egy fékszárny, és semmi más. A szabályok szellemiségében nem volt ilyen dolog. A szabálykönyv egy szöveg, amiről mindenki eldönti, hogy mit jelent, és hogyan alkalmazza. Nincs olyan főcím, ami kimondaná, hogy hűnek kell maradni a szándék szellemiségéhez. A vita arról, hogy megtarthatják-e a rendszert avagy sem, nem arról szól, hogy megfelel-e ennek a szellemiségnek, hanem arról, hogy a szabályozás szövege azt jelenti-e, hogy nem tarthatják meg."
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
    

Szólj hozzá

mercedes f1 aerodinamika mclaren forma1 fia f csatorna paddy lowe