Annak ellenére, hogy a Lotus versenyzői nagyjából a várakozásoknak megfelelően végeztek az időmérő edzésen, mind Kimi Räikkönen, mind pedig csapattársa, Romain Grosjean kissé csalódottan értékelte a kvalifikációs tempót, ettől függetlenül optimistán várják a vasárnapi megmérettetést. A 2007-es világbajnok saját elmondása szerint az előző két futamhoz képest most kevésbé magabiztos, ezzel együtt szeretne jelenlegi rajtpozíciójánál előrébb végezni, azaz felállni a dobogó valamelyik fokára.
Kimi Räikkönen az ötödik legjobb időt autózta a sanghaji versenypályán, és Lewis Hamilton büntetése miatt, egy hellyel előrébb, a második sorból várhatja a Kínai Nagydíjat. A finn nem volt teljesen elégedett az E20 kvalifikációs tempójával, de bízik benne, hogy holnap megcsípheti a dobogót.
Kimi Räikkönen: A rajtpozíció rendben van, de ha a köridőket nézzük, csalódott vagyok az autó mai tempója miatt. Lewis büntetése miatt egy helyet nyertem, de a sebességünk nem olyan volt, mint szerettem volna, különösen ha megnézzük a pole pozíciós időt. Kipróbáltunk néhány újítást ezen a hétvégén, de nem úgy működtek, mint ahogy azt szerettük volna, ezért vissza kellett alakítanunk. Az előző két versenyhez képest most kevésbé magabiztosan készülünk a futamra, bár tudjuk, hogy jobb helyről rajtolhatunk. Majd meglátjuk mit tehetünk holnap, megpróbáljuk a lehető legtöbbet nyújtani, és remélhetőleg előrébb végzünk, mint ahogy a rajtrácsról indulunk, ami dobogós helyezést jelentene.
Grosjean - aki a 10. helyről rajtolhat holnap - finn csapattársához hasonlóan szintén nem kimondottan elégedett, de a nem túl sikeres pénteki edzések után azért örül annak, hogy minkét autó bejutott a Q3-ba.
Romain Grosjean: Vegyes érzések vannak bennem a mai időmérő után. Tegnap szenvedtünk egy kicsit, így nagyszerű dolog, hogy ma mindkét autóval sikerült bejutnunk a Q3-ba, de miután a Q2 katasztrofálisan sikerült, így kénytelenek voltunk az összes új szett lágy gumit felhasználni még az utolsó etap előtt. Ez annyit jelentett, hogy nem is volt értelme megpróbálkozni egy versenyképes köridővel, hogy előrébb lépjek, ami sajnálatos, hiszen a Q2-ben jó kört futottam. Úgy érzem, hogy az autó sokkal kényelmesebb, és ezt a mai köridők is igazolják. A csapat nagyszerű munkát végzett, hogy vissza tudta fordítani a dolgokat, és így visszatértünk oda, ahol lennünk kell. Szükség van még némi finomhangolásra, ami az 56 körös versenyen holnap biztosan segíteni fog nekünk.
A Lotus új motorborítással, padlólemezzel és első szárnnyal érkezett Sanghajba, ám a csapat vezető pályamérnöke, Alan Permane elárulta, hogy egyelőre nem boldogultak az új elemekkel, így a pénteki nap után úgy döntöttek, visszatérnek a Malajziában használt specifikációhoz.
"Hoztunk egy új, frissített csomagot az autóhoz, de nagyrészük nem volt meggyőző a tegnapi nap folyamán. Ez azt is jelentette, hogy szinte teljes egészében visszatértünk a malajziai specifikációhoz, ezért valamennyit veszítettünk az autó potenciáljából. Reméljük minden új elemünk hamarosan működni fog” - árulta el a szakember, aki mindenképp egy érdekes versenyre számít.
"Ha az eddigi versenyeket figyelembe vesszük, akkor láthatjuk, hogy a versenyen erősebbek vagyunk a Mercedeseknél, de még messze vagyunk a pole-t érő időtől, és az tisztán látszik, hogy ebben a tekintetben ők nagyon erősek. Szeretném azt hinni, hogy versenyben lehetünk a körülöttünk lévőkkel. Magabiztos vagyok mind a rajtunkkal, mind a gumikezelésünkkel illetve a versenytempónkkal kapcsolatban is. Érdekes lehet.”
FormaNet, Varga Viktória