2012. ápr 16.

Räikkönen: Ebből a hétvégéből is tanulni fogunk

írta: FormaNet
Räikkönen: Ebből a hétvégéből is tanulni fogunk

Kimi Räikkönen Sanghajban egyike volt azon versenyzőknek, akik a két kiállásos gumitaktika áldozatai lettek. A Lotus hivatalos honlapján a finn úgy nyilatkozott, hogy ez alkalommal sajnos nem jött be a kockáztatás, ugyanakkor pozitívumként értékelte, hogy egészen a verseny utolsó szakaszáig versenyképes volt.

 
Kimi Räikkönen a negyedik rajtkockából kezdhette meg a Kínai Nagydíjat, és utolsó - második - boxkiállását követően a 41. körben már a második helyen autózott, és egészen a 47. körig úgy tűnt, talán kifizetődik a két kiállásos stratégia.  A kopott gumik azonban egy apró hiba után hirtelen megadták magukat, és a finn a 48. körre már a hatodik, a következőben pedig 12. helyen találta magát, végül az 56. kör után a 14. helyen intette le a kockás zászló. 
 
"Kár, hogy így ért véget a verseny. Megpróbáltunk két boxkiállással taktikázni, mert elvileg ez volt a legjobb opció, de a végére elment a tapadás, és a gumik nem működtek. Hosszú időre Felipe Massa mögé is beragadtam, mert az egyenesben nem tudtam elég közel kerülni hozzá (az előzéshez). Mindezek nélkül nem tudom mennyire lett volna más az eredmény, mert a használt gumikon elég nehéz volt a pályán maradni, de kockáztattunk, és sajnos nem volt kifizetődő.”
 
"Amikor kockáztatsz, az kétféleképpen sülhet el. Két lehetőség közül kellett kiválasztani egy bizonyos stratégiát, amiről azt gondoltuk, hogy egy jó eredményt hozhat nekünk, de végül nem jött be. Tudtuk, hogy nagy kihívás lesz, és azt is, hogy talán nem ez lesz a jó döntés, de néha a dolgok már csak így mennek.”

 
Räikkönen a sajnálatos stratégiai döntés ellenére mindképp ígéretesnek tartja, hogy az utolsó körökig minden a legnagyobb rendben volt, és továbbra is úgy érzi, hogy az E20 igazán versenyképes.
 
"Egészen az utolsó néhány körig jól mentek a dolgok. Jó volt a versenytempónk, és esélyünk volt egy jó eredményre, de amikor a gumik feladták, onnantól kezdve lehetetlen volt ugyanazt a szintet teljesíteni. Miután Sebastian (Vettel) megelőzött, onnantól kezdve nagyon gyorsan estem visszafelé. Ráhajtottam a gumitörmelékekre, és nem tudtam irányítani az autót. Innen már csak egyet tehettem, megpróbáltam a pályán maradni. Azt hiszem egy kör alatt 10 helyet vesztettem, és sajnos semmit sem tehettem azért, hogy ezt megakadályozzam.” 
 
"Az autó nagyon jó volt, ami biztató. Biztos, hogy megvolt a sebességünk, és ha nem szorulok be más autók mögé, akkor egy egészen más történet is lehetett volna, de ezt sosem lehet tudni. Mindig van mit javítani, és ebből a hétvégéből is tanulni fogunk, hogy a következő versenyen jobban teljesítsünk.”
 
 
 
Szólj hozzá

f1 lotus kimi raikkonen formula 1