2012. ápr 16.

Rosbergek a Formula-1-ben

írta: FormaNet
Rosbergek a Formula-1-ben

Nico Rosberg tegnapi Kínai Nagydíjon aratott első győzelmével egy 2009 óta tartó sorozat szakadt meg, ugyanis abban az évben a Nürburgringen avatott utoljára új Grand Prix győztest a széria, a Red Bull pilótája, Mark Webber személyében.

 
   
Nico Rosberg 111. versenyén szerezte meg pályafutása első győzelmét Kínában, míg Mark Webbernek 130 futamot kellett várnia, hogy belépjen a Grand Prix győztesek elit klubjába.
 
33 hónap telt el azóta, így nem csupán Rosberg első futamgyőzelmének örülhetett az F1 rajongótábora, hanem hosszú időszak után egy újabb pilóta diadala is önmagában örömteli esemény.
 
Rosberg a hetedik német pilóta, aki a szériában felállhatott dobogó legmagasabb fokára, és győzelme a 125. német győzelem.
 
Édesapja, Keke Rosberg 30 évvel ezelőtt, 1982 augusztusában, a Svájci Nagydíjon szerezte meg élete első futamgyőzelmét. A dolog érdekessége, hogy a futamot az 1955-ös tragédia miatt nem Svájcban, (Svájcban 1955 óta minden autóverseny tilos) hanem Franciaországban, Dijon-Prenois-ban rendezték. További érdekesség, hogy ebben a szezonban az idősebb Rosbergnek elég volt egy futamot nyernie ahhoz, hogy végül világbajnok legyen, míg a mögötte végzett riválisai közül nem egy pilóta két alkalommal is a dobogó legtetején ünnepelhetett.
 
Keke Rosberget 49. nagydíján intette le elsőként a kockás zászló egy Williams Ford Cosworth (FW08) volánja mögött, és azt követően még négyszer sikerült futamot nyernie.
 
Nico Rosberg édesapja 1986-os visszavonulása (a McLarennél versenyzett utolsó évében) után harminc évvel, a 2006-os Bahreini Nagydíjon debütált annak az istállónak a színeiben, melynél édesapja a leghosszabb időt töltötte F1-es pályafutása idején, ahol világbajnok lett 1982-ben, és ahol mind az öt győzelmét megszerezte. Niko Rosberg első csapattársa Mark Webber volt.  
 
Az akkor már igencsak hanyatlásnak indult grove-i alakulatnál Nicónak nem volt olyan szerencséje mint édesapjának, annak ellenére sem, hogy már első versenyén pontszerző helyen, hetedikként ért célba. Az istállónál eltöltött négy év alatt mindössze kétszer sikerült dobogós helyezést elérnie. Először 2008-ban Ausztráliában állhatott fel a pódium legalsó fokára (ez volt pályafutása 36. nagydíja), és még ugyanebben az évben, Szingapúrban második lett Fernando Alonso mögött, megelőzve az abban az évben világbajnoki címet szerző barátját, Lewis Hamiltont. 2009-ben számtalan 4. és 5. helyezése volt, ám ezek az eredmények Rosberg tehetsége mellett, az FW31 gyengeségét bizonyították, mivel akkori csapattársa, Nakajima Kazuki egyetlen pontot sem szerzett a szezonban.
 
 
Nico Sanghajban megszerzett pole pozíciója is mindenképpen komoly teljesítmény, hiszen egyrészt azt mutatja, hogy nem csak a Mercedesnek, de a 26 éves pilótának is fantasztikus az egykörös tempója, hiszen az időmérőn nem kevesebb mint fél másodpercet vert Lewis Hamiltonra, illetve saját csapattársára, Michael Schumacherre.
Másrészt ez volt az első alkalom, hogy Rosberg az első rajtkockából indulhatott, így ezzel a 2010-es Brazil Nagydíj óta tartó időszakot szakította meg, ugyanis előtte Nico Hülkenberg volt az utolsó, aki bővíteni tudta a pole pozíciósok statisztikáját.
 
Nico édesapja, Keke Rosberg első pole-ját 1982-ben, a Brit Nagydíjon szerezte, de nem tudta győzelemre váltani, mivel a 76 körös verseny 50. körében az üzemanyag-pumpa meghibásodása miatt kiieset a versenyből.
Keke Rosber első futamgyőzelmét (a már említett 1982-es Svájci Nagydíjon) a nyolcadik helyről indulva aratta, és érdekes módon F1-es pályafutásának egyik győzelmét sem pole-ból rajtolva szerezte.
Az idősebb Rosberg összesen öt alkalommal indult az első rajtkockából, ám legjobb eredménye az élről indulva egy második hely volt, az 1985-ös Francia Nagydíjon. 1983-ban a Brazil Nagydíjon pole-ból rajtolva ugyan megszerezte a második helyet, de kizárták, mivel tankoláskor kigyulladt a Williams, ezért Keke kiugrott az autójából, majd miután eloltották a tüzet, visszaszállt, szerelői betolták kocsiját és így folytatta útját.
 
Nico Rosberg Kínában megérdemelten szerezte meg élete első pole-ját, majd futamgyőzelmét, és ez a tény azokat a szezon előtti várakozásokat erősíti, melyek szerint a Formula-1-es mezőny idén sokkal jobban összerázódott, mint azt az előző évben láttuk. A Mercedes sikere igen fontos állomás a konszern életében is, hiszen Ross Brawn alakulata megmutatta, hogy az elmúlt bő két év kemény munkája és befektetése nem kidobott pénz és idő, így talán azok a részvényesek egy része felől érkező kritikák is elhalkulhatnak, melyek szerint a legendás márkának nem tesz jót az F1-es részvétel.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
       

Szólj hozzá

f1 keke rosberg williams forma1 kínai nagydíj nico rosberg f1 1982