2012. ápr 19.

Ecclestone a költségsapkáról, ügyfélautókról és egy újabb ötletéről

írta: FormaNet
Ecclestone a költségsapkáról, ügyfélautókról és egy újabb ötletéről

Formula-1 nagyura, Bernie Ecclestone az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elárulta, hogy a Mercedes még valóban nem írta alá az új Concorde egyezményről szól megállapodást, és beszélt olyan aktuális kérdésekről, mint például a költségsapka, vagy az ügyfélautók, valamint egy új ötlettével is előrukkolt.

 
 
Bernie Ecclestone még a Maláj Nagydíjon elárulta, hogy a csapatok többségével, köztük a Ferrarival, a McLarennel és a Red Bull-lal sikerült megállapodnia a 2013-2020-ig érvénye új Concorde Egyezményről, a negyedik nagy csapat, a Mercedes azonban már akkor megerősítette, hogy részükről még nincs egyetértés a feltételekkel kapcsolatban.
 
A FOM vezér most elmondta, nemrégiben tárgyalt Daimler elnök-vezérigazgatójával, Dieter Zetschével, de az új Concorde Egyezményről szóló megállapodást a Mercedes egyelőre nem hajlandó aláírni.
 
Az ok viszonylag egyszerű, a Brackley bázisú, Ross Brawn által vezetett alakulat kedvezőbb feltételeket szeretne azzal az indokkal, hogy a szériában nagy múltra tekint vissza a márka. Ecclestoen azonban nem teljesen érte egyet ezzel.
 
"A Mercedes nagyon fontos a Formula-1 számára. Mindig is támogattam őket és támogatni is fogom a céget. De ha visszamegyünk a gyökerekhez, akkor eredetileg Tyrrellként kezdték. Azóta már négy tulajdonosa, és négy különböző neve volt. Ez alapján nem gondolom, hogy nagy történelme lenne a (Mercedes) csapatnak” – mondta Ecclestone az Auto Motor und Sportnak, majd azt is megerősítette, hogy a csapatok a történelmük és a sikerek után is kapnak bónuszt, de ez a Mercedes véleménye szerint még nem tartozik közéjük, hiszen egy futamgyőzelmet tud felmutatni.
 
"Ha jobban megnézzük, a Mercedes csak két évvel ezelőtt lépett be a Formula-1-be, bajnokságot még nem nyertek, mindössze egy győzelmük van.”
 
Az elmúlt néhány évben folyamatos témát szolgáltat az erőforrások korlátozása, de Ecclestone úgy véli, hogy a költségvetési plafon bevezetése nem biztos, hogy jó ötlet.
 
"Ez nem fog működni. Nem lehet megállítani az embereket abban, hogy elköltsék a pénzüket. Mindig meg fogják találni a módját, bárhogy is próbáljuk ezt irányítani. Ehelyett a műszaki szabályokat kell átírni úgy, hogy a gyors autóhoz ne csak a pénz mennyisége számítson” – vélekedett a 81 éves brit, illetve még az ügyfélautókban lát lehetőséget, sőt elképzelhetőnek tartja, hogy az új Concorde egy záradékában már ez is benne lesz.
 
Az ügyfélautókkal kapcsolatos ötlet egyik dilemmája, hogy ha ezt lehetővé teszik, akkor az odáig vezethet, hogy minden kiscsapat a legjobb autót akarja meg megvásárolni, így gyakorlatilag egy maroknyi konstruktőr maradna csak a rajtrácson.
 
"Ezt az irányt sem tartom valószínűnek, de hamarosan már többet tudok erről mondani” - titokzatoskodott a FOM vezér.
 
 
Ha a Formula-1 izgalmasabbá tételének ötleteiről van szó, Ecclestone-nak ebben az esetben sem kell a szomszéd segítségét kérnie. Legutóbb többek között a mesterséges esős futamok bevezetésével rukkolt elő. Újabb ötlete, hogy a tenisz Grand Slamhez hasonlóan, a Formula-1-ben is legyen kiemelt győzelem, avagy győzelem sorozat.
 
A teniszben Grand Slam tornának számít: Australian Open, Roland Garros, Wimbledon, és az US Open. Ezek kiemelt jelentőséggel bírnak, és klasszikus Grand Slam az, amikor egyéniben vagy párosban valaki egy szezonon belül mind a négyet megnyeri.
 
A Formula-1-ben jelenleg bármelyik futamon aratott győzelem ugyannyi pontot ér. Ecclestone azonban már kitalálta, hogy a fent említett példához hasonlóan a királykategóriában is legyenek kiemelt nagydíjak, ahol a győzelemért több pont járna.
 
"Már dolgozom rajta, és ha ez megvalósul, akkor több pontot lehet szerezni a Grand Slam versenyeken.”
 
Az F1-ben jelenleg akkor beszélünk Grand Slamről, ha egy pilóta pole-ból indulva, mindvégig élen autózva szeli át elsőként a célvonalat, és mindemellett még a verseny leggyorsabb körét is megfutja. Ezt a mesternégyest  legutóbb Sebastian Vettel tudta megvalósítani a tavaly debütáló Indiai Nagydíjon, előtte pedig még 2010-ben Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíjon.
Ha Ecclestone elképzelése megvalósul, úgy ez a fogalom más jelentést kap. 
 
 
FormaNet, Varga Viktória 
Szólj hozzá

f1 formula 1 grand slam bernie ecclestone költségsapka ügyfélautó