2012. ápr 19.

Massa Bahreinben elmozdulna a nulláról

írta: FormaNet
Massa Bahreinben elmozdulna a nulláról

A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa szerdán érkezett Bahreinbe, és blogbejegyzésében nyugodt körülményekről számolt be, illetve mai programját, és hétvégi céljait is leírta a csapat hivatalos weboldalán vezetett naplójában.
 
 
Felipe Massa a szerdai napot még többnyire pihenéssel töltötte, ma azonban már sűrű program vár a brazilra.
 
"Ma reggel érkezetem Bahreinbe, egy éjszakai repülést követően, és ami nagyon jó dolog, hogy Raffaela és Felipinho is velem van. Leginkább a szállodában töltöttem a napot, illetve edzettem is. Az első eligazítás majd holnap (csütörtök) fél háromkor lesz a pályán. Ekkor találkozom majd versenymérnökömmel Rob Smedley-vel, és a többi mérnökkel, akik a kocsimon dolgoznak. Utána fél hatkor FIA sajtótájékoztató, az esti órákban pedig részt veszek egy rendezvényen, ahol az ügyfelek számára bemutatásra kerül a Spider 458. Pénteken eljön az idő, hogy újra pályára hajtsunk, és őszintén szólva már alig várom” - kezdte blogját Felipe Massa, aki a Kínai Nagydíjon tapasztalt előrelépés miatt most bizakodva és nagy reményekkel érkezett az arab államba.
 
"Vasárnap Sanghajban végre sikerült egy normális versenyt futnom, ez volt az első alkalom ebben a szezonban, hogy különösebb probléma nélkül telt el a versenyem. A hétvége folyamán a dolgok egyre jobbak lettek: mindhárom szabadedzésen küszködtem az autó egyensúlyával, majd az időmérőre hirtelen javult a helyzet olyannyira, hogy a Fernando és a köztem lévő különbség is csökkent. A versenyen még ennél is jobb volt az autó, de túl gyakran kerültem forgalomba, ezért a stratégiánkból nem tudtam kihozni a legtöbbet. Kár érte, mert jó lett volna a nulla pontról elmozdulni a tabellán.”
 
"Ezen a hétvégén nyilvánvaló célom az, hogy az első tízben végezzek. Amennyiben a Sanghajban kezdődő pozitív tendencia folytatódni fog, akkor ennek meg kell történnie. Igaz, hogy papíron a pálya tulajdonságai nem kedveznek az F2012-nek, de fontos lesz, hogy az abroncsokat a lehető legjobban ki tudjuk használni. Ez lehet a siker kulcsa, mint ahogy néhány más pályán is.”

 
A 30 esztendős brazil 2007-ben és 2008-ban futamgyőzelmet ünnepelhetett a bahreini dobogón, így nem meglepő, hogy az egyik kedvenc helyszíneként tartja számon. 
 
"A szahíri pálya az egyik kedvencem, ami nem véletlen, hiszen kétszer már nyertem itt, illetve egy második helyet is szereztem. Eddigi 11 futamgyőzelmem többnyire három versenypályához kötődik: Isztambulban három, Interlagosban kettő, és Szahírban is kettő. Ezek a pályák nagyon különböznek egymástól, így nem mondható el, hogy ennek valamiféle műszaki oka lenne. Már csak babonából is csalódott lettem volna, ha törlik ezt a versenyt, hiszen a Török Nagydíj sincs már a programba. Továbbá azt kell mondjam, mindig is szerettem ide jönni, mert az emberek mindig nagyon vendégszeretők és szívélyesek, és ahogy azt már Sanghajban is elmondtam, remélem, hogy a nagydíj lehetőséget ad majd az egység megteremtésére, mint ahogy általában bármilyen sportesemény. Abból amit eddig láttam, úgy tűnik, hogy nyugodt a helyzet: a reptérről a szállodáig vezető utam teljesen olyan volt, mint két évvel ezelőtt, és a srácok akik már a pályán vannak azt mondták telefonon, hogy minden a szokásos szerdai menetrend szerint zajlik. Ha egyszer már megszületett a döntés, hogy a verseny benne lesz a naptárban, az azt jelenti, hogy a feltételek adottak, és abból amit eddig láttam, nincs okom feltételezni, hogy ez ne így lenne.”
 

  

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

blog ferrari f1 formula 1 felipe massa bahreini nagydíj