2012. ápr 25.

Alonso az izgalmas szezonkezdet egyik haszonélvezője

írta: FormaNet
Alonso az izgalmas szezonkezdet egyik haszonélvezője

A száguldó cirkusz 2012-es szezonjáról, négy nagydíjat követően egyértelműen kijelenthető, hogy az előzetes várakozások szerint alakul. A mezőny összezárt, a versenyek kiszámíthatatlanabbá váltak, a közép mezőnyben is nagy harcok dúlnak, és nem mellesleg a középmezőny pilótái néha már az élmenők nyakában lihegnek. Az érdekes és izgalmas helyzet legnagyobb haszonélvezői a szurkolók, ám vannak pilóták, csapatok, akik szintén profitálnak az elmúlt évekhez képest szokatlan szituációból. Az egyik ilyen versenyző a Ferrari spanyol világbajnoka, Fernando Alonso.

 
A maranellói gárda idei éve – sajnos az elmúlt évekhez hasonlóan – igen rosszul indult, miután az F2012 radikális változásai egyelőre nem hozták az elvárt teljesítménynövekedést. A probléma már a szezon előtti teszteken megmutatkozott, és egy verseny kivételével a futamokon is szembetűnő, mennyire nem versenyképes az autó. Ennek ellenére azonban a legendás alakulat is meglepődve konstatálta, hogy Alonso lemaradása a jelenleg élen álló Sebastian Vettelhez képest mindössze 10 pont. A jelenlegi pontversenyt, és a pályáról pályára átrendeződő erőviszonyokat tekintve azt jelenti, hogy Fernando Alonso ugyan úgy harcban van a világbajnoki címért, mint bármelyik top pilóta.
 
Az alakulat az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon szembesült igazán a lemaradásával, mert bár a teszteken is sejteni lehetett, hogy nincsenek partiban a többi top csapattal, ám az erősorrend (ami ugyan Ausztráliában még nem a teljesen valós viszonyokat tükrözi) csak a futamon derülhet ki igazán. A Ferrari gyárában viszont március közepe óta ha lehet még nagyobb elánnal láttak hozzá a fejlesztésekhez, miután a csapatnak sikerült a problémák jelentős részét feltárnia a versenyen.
 
A szurkolók által egyre hangosabban kritizált csapatfőnök, Stefano Domenicali a „pontmentő” Bahreini Nagydíj után elmondta, nem lehetnek elégedettek ezzel az eredménnyel, ugyanakkor a szezonnyitó után nem gondolta volna, hogy négy nagydíjat követően, ezzel az autóval a csapat egyik pilótája ilyen jól áll majd a bajnokságban. 
 
"Természetesen nem lehetünk elégedettek azzal, ahogy a szezon kezdődött, de azt már a téli tesztek után is tudtuk, hogy az első négy verseny nagyon kemény lesz. Sikerült a veszteségeket korlátozni, különösen a pilóták bajnokságában, ahol Fernando Alonso az ötödik, mindössze tíz ponttal az élen álló mögött. Fernando beleadott mindent, és amit csak lehetett kihozott az autóból. A csapat is jól dolgozott, de őszintén szólva, amikor Melbourne-ből eljövet valaki azt mondja nekem, hogy az egyik pilótánk most ebben a pozícióban lesz, nem nagyon hittem volna.”
 
Az F1-es istállók számára az idény fontos állomása lesz a május 1-3 között Mugellóban zajló teszt, ahol a Ferrarira rengeteg munka vár. A csapatnál jól tudják, hogy ha előrébb akarnak lépni a következő futamokon, akkor a riválisokhoz képest nagyobb előrelépésre van szükségük a fejlesztésekben.
 
 
„Teljesen világos, hogy most magasabb fokozatba kell kapcsolnunk, hogy a következő verseny rendbe legyen. Mérnökeink tisztába vannak ezzel és éjjel nappal dolgoznak, hogy a pilótáinknak sokkal versenyképesebb autót adjunk, mint amilyet az első négy versenyen láthattunk.”
 
"Az elkövetkező napok nagyon fontosak lesznek, és az elsődleges cél az, hogy amennyire csak lehet keményen dolgozzunk az autó fejlesztésén. A következő héten három napunk lesz Mugellóban a tesztelésre, de arról még nem határoztunk, hogy minden Barcelonára tervezett frissítést kipróbálunk-e. Meg kell próbálnunk kihozni a legjobbat minden rendelkezésünkre álló percből, hogy növeljük az F2012 teljesítményét.”
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
  

Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 fernando alonso stefano domenicali mugelló teszt