Amit egy-két hete már rebesgettek F1-es berkekben, a mai napon hivatalossá vált: A Sauber F1 Team és a Chelsea Football Club partneri megállapodást kötött, így a világ legnépszerűbb sportága, a futball megérkezett az autósportok királykategóriájába.
A Chelsea milliárdos tulajdonosa, Roman Abramovics egy ideje már fontolgatja részvételét a Formula-1-ben, és a mostani együttműködésre már Kínában és Bahreinben is voltak utaló jelek. A Sauber autóin a Kínai Nagydíjon az „Out of the blue”, a bahreini hétvégén pedig a „True Blue” felirat volt látható, így a rajongók már ekkor összefüggésbe hozták Peter Sauber csapatát az angol első osztályban, Premier League-ben szereplő „kékekkel”, akik múlt héten az FC Barcelonát búcsúztatták a Bajnokok Ligája elődöntőjében.
A mai napon hivatalosan is bejelentett együttműködés egyedülálló a Formula-1 történelmében, hiszen még sosem fordult elő, hogy ilyen formában partneri kapcsolat létesüljön egy F1-es csapat, és egy élvonalbeli futball klub között, annak ellenére, hogy a két sportágnak több közös vonása is van, például mindkettő csapatsport, és mindkettő nemzetközi szintéren zajlik.
Így gondolja ezt a Sauber vezérigazgatója, Monisha Kaltenborn is, aki örömmel üdvözölte az egyedülálló üzletet.
"Ilyen partnerség ebben a formában sohasem létezett a Formula-1 és a futball között, még ha számtalan közös vonás is lehet az együttműködésben. Mindkét esetben csapatsportról, és a legmagasabb szintű nemzetközi sportról beszélhetünk. A Sauber F1 Team és a Chelsea FC sport illetve kereskedelmi téren is sok pontban osztozik, és szeretnénk egymást erősíteni ezeken a területeken. Minél jobban szeretnénk kiaknázni ezeket a lehetőségeket, és gratulálunk a Chelsea-nek, hogy eljutott a Bajnokok Ligája döntőjébe."
Természetesen a Chelsea hivatalos honlapján is megtörtént a bejelentés, ahonnan már az is tudható, hogy a május 1-jén kezdődő mugellói teszten a "Welcome Chelsea FC" felirat lesz látható a Sauber autóin.
"A Premier League és a Formula-1 a két legnézettebb sport a világon. 2012-ben 20 F1-es versennyel, ami kiterjed az egész világra, és az F1 izgalmai csaknem a bolygó lakosságának feléhez eljutnak, ezzel biztosítja, hogy még többen megismerjék a Chelsea-t, és világszerte számtalan emberhez eljusson a Premier League. Az új partnerség arra összpontosít, hogy növelje a sport és az üzlet hatékonyságát. Mindez magába foglalja, hogy sporttudomány tekintetében kölcsönösen átadjuk tudásunkat, valamint elindítunk egy közös marketing tevékenységet” - áll a londoniak hivatalos honlapján.
A Chelsea vezérigazgatója, Ron Gourlay elmondta: "Ez egy innovatív partnerség, amely egy futballcsapat és egy F1-es csapat kapcsolatában jelenik meg úgy, ahogy még soha ezelőtt, és amely összehozza a világ két legnagyobb sportját, és egyesíti rajongóinkat. Úgy érezzük, hogy ez a svájci csapat, amely a negyedik legrégebbi alakulat a Formula-1-ben, tökéletesen tükrözi saját eszményeinket. Ez egy olyan év, amikor a Chelsea 20. szezonját ünnepelheti a Premier League-ben, és a Sauber szintén a 20. idényét futó F1-es csapat. Filozófiánkban számos közös pont van, a fiatal tehetségek gondozásától egészen a sikerre való folyamatos törekvésig."
FormaNet, Varga Viktória