2012. máj 03.

Az utolsó nap is Grosjean volt a leggyorsabb Mugellóban

írta: FormaNet
Az utolsó nap is Grosjean volt a leggyorsabb Mugellóban

Az utolsó mugellói tesztnapon ismét Romain Grosjean zárt az élen, bő két tizedmásodperccel megelőzve a regnáló bajnokot, Sebastian Vettelt. A harmadik helyen Fernando Alonso végzett, aki több új elemet is tesztelt Ferrariján, egy kicsúszást követően azonban pár órás pihenőre kényszerült. 
 
 
Az idei szezon utolsó kollektív tesztnapja ismét ideális időjárási körülmények között indult, ám koránt sem problémamentesen. A felvezető köröket követően a Sauber istálló boxánál volt egy kis felfordulás, amikor Sergio Pérez autójának hátulja füstbe borult. Nagy kár azonban nem keletkezett a kocsin, és a mexikói végül 47 kört tett meg a nap első felében.
 
Nico Rosberg 1:29.964-es idővel nyitotta meg a sort, amit rögtön utána 1:28.037-re javított. Ezzel a köridővel azonban nem sokáig maradt az élen, mert a többek között egy új kipufogórendszert tesztelő Fernando Alonso csakhamar másfél tizedre megközelített a szerdai nap legjobb idejét, majd a második etapjában tovább javított és megfutotta a hét addigi leggyorsabb körét.  Alonso közepes keverékeken 1:21.363 másodperces időt autózott, ami két tizeddel volt jobb Grosjean és Kobajasi előző napi legjobb körénél.  
 
A ferraris azonban tovább nem tudott javítani, ugyanis következő nekifutásra a pálya hátsó részén, a 12-es kanyarnál kicsúszott, és kissé összetört az F2012 eleje. A csapatnak két órába telt helyrehozni a károkat.
 
A spanyol végül a harmadik helyig csúszott vissza, mert a délelőtt utolsó órájában Sebastian Vettel és Romain Grosjean is megelőzte. A Red Bull német bajnoka egy tizeddel szárnyalta túl a Ferrari idejét.
 
A negyedik helyen záró Daniel Ricciardo neve mellett már 1:22-es idő sorakozott, őt követte Sergio Perez és Paul di Resta. Ez utóbbi versenyző idézte elő a második piros zászlós megszakítást, amikor a 11-es kanyarnál meglátogatta a kavicságyat. A Force India nem sérült, így a skót még folytatni tudta a munkát, mielőtt délutánra átadta a volánt csapattársának, Nico Hülkenbergnek.
 
62 körével Heikki Kovalainen volt a legszorgosabb, végül a hetedik legjobb időt autózta, megelőzve Oliver Turvey-t, Nico Rosberget és Timo Glockot. A Caterhamnél már egy módosított karosszériát tesztelt Kovalainen, illetve szerdán Vitalij Petrov is. Többségében egyébként továbbra is az aerodinamikai teszteken, és különböző beállítások próbálgatásán volt a hangsúly.
 
A sor legvégén Pastor Maldonado foglalt helyet, aki elektromos problémák miatt mindössze négy kört tudott megtenni.
 
Délelőtti eredmények:
1. Sebastian Vettel - Red Bull        1:21.267 - 47 kör
2. Romain Grosjean - Lotus           1:21.334 - 31 kör
3. Fernando Alonso - Ferrari         1:21.363 - 29 kör
4. Daniel Ricciardo - Toro Rosso  1:22.143 - 46 kör
5. Sergio Pérez - Sauber                1:22.229 - 47 kör
6. Paul di Resta - Force India        1:23.002 - 34 kör
7. Heikki Kovalainen - Caterham  1:23.169 - 62 kör
8. Oliver Turvey - McLaren           1:23.221 - 34 kör
9. Nico Rosberg - Mercedes         1:24.017 - 57 kör
10. Timo Glock – Marussia            1:24.310 - 54 kör
11. Pastor Maldonado - Williams  1:31.769 - 4 kör
 
 
Délután már a Williams is hozzálátott az érdemi munkához, bár Maldonado KERS nélkül volt kénytelen tesztelni. Fernando Alonsóra is sűrű utolsó tesztórák vártak, hiszen több új elemet is most próbált ki a csapat, így a délelőtti hosszadalmas kényszerszünet nem jött jól a maranellói gárdának.
 
Nico Hülkenberg leváltotta csapattársát a Force Indiánál, és hamarosan túl is szárnyalta Di Resta délelőtti legjobbját, amivel felugrott a hatodik helyre, kettőjük közé pedig az utolsó órában Maldonado, Rosberg és Turvey is befurakodott.
 
Romain Grosjean 1:21.159-es körével újra az élre állt, majd rögtön ezután 1:21.035-re szorította le a lécet, és a nap végéig már senki nem előzte meg a franciát. Sebastian Vettel és Fernando Alonso délután nem javított, Daniel Ricciardo azonban beférkőzött 1:21 alá, de így is maradt a 4. helyen.
 
A legaktívabb most is a Mercedes és a Caterham volt, így elsőként Kovalainen, majd Rosberg érte el a bűvös 100 körös határt. Schumacher szerdai programjához hasonlóan, Rosberg is több hosszabb etapot teljesített, ezek között volt több 14 körös etap is, amely a leghosszabb volt a nap folyamán. A németnek az utolsó percekben azért maradt ideje arra is, hogy köridején javítson, végül 8. lett.  
 
Délután kétszer kellett rövid időre megszakítani a tesztet, először Kovalainen csúszott ki a kavicságyban az 1-es kanyarnál, később a Sauber állt meg a boxkijáratnál.
 
Harmadik tesztnap eredménye:
1. Romain Grosjean - Lotus          1:21.035 - 66 kör
2. Sebastian Vettel - Red Bull       1:21.267 -106 kör
3. Fernando Alonso - Ferrari         1:21.363 - 98 kör
4. Daniel Ricciardo  - Toro Rosso   1:21.604 -117 kör
5. Sergio Pérez - Sauber              1:22.229 -118 kör
6. Nico Hülkenberg - Force India   1:22.325  - 55 kör
7. Pastor Maldonado - Williams     1:22.497 - 63 kör
8. Nico Rosberg - Mercedes         1:22.579 - 129 kör
9. Oliver Turvey - McLaren          1:22.662 - 99 kör
10. Paul di Resta - Force India       1:23.002 - 34 kör
11. Heikki Kovalainen - Caterham    1:23.169 - 139 kör

12. Timo Glock - Marussia             1:23.466 -  110 kör 

 

FormaNet, Varga Viktória

 

 

 

Szólj hozzá

teszt f1 lotus formula 1 mugello romain grosjean