Fernando Alonso a nem egészen két napos mugellói tesztjén összességében 136 kört, azaz több mint 700 kilométert tett meg az F2012-vel. Kedden az időjárás, csütörtökön pedig egy kicsúszás hátráltatta munkáját, ettől függetlenül a kétszeres bajnok pozitívnak és többé-kevésbé teljesnek értékelte a programot. Bevallása szerint Barcelonában a legfőbb cél az, hogy többé már ne jelentsen gondot bejutni a Q3-ba, majd ezt követően Monacóban, Kanadában és a soron következő néhány versenyen további előrelépésre számít.
Az esős, rövidre sikerült keddi nap után Fernando Alonso az utolsó nap délelőttjén tett egy kirándulást a 12-es kanyar kavicságyában, aminek következtében megsérült a Ferrari első szárnya. A kis kitérő két és fél órát vett el a pályán töltött időből, amit a spanyol délután természetesen igyekezett bepótolni.
"Először is családom és barátaim megnyugtatására szeretném elmondani, jól vagyok, semmi bajom. Amikor kicsúsztam, nagyjából 7 kilométeres óránkénti sebességgel mentem” – kezdte kissé ironikusan mondandóját az újságíróknak Alonso a tesztnap végén.
"Délelőtt elvesztegettünk némi időt, de a délutáni munkát és a kilométerek összességét tekintve többé-kevésbé ezt irányoztuk elő, de minőségében nem történt változás, mert délutánra nem változott a pálya, főleg a szél miatt.”
"Személy szerint nagyon elégedett vagyok a három napos teszttel, és pozitív érzéseim vannak. Hoztunk néhány apró dolgot, elsősorban aerodinamikai frissítéseket, melyektől pontosan azokat a válaszokat sikerült megkapnunk, amiket vártunk, és ez a legpozitívabb hír. Ez azt jelenti, hogy amit a maranellói gyárban láttunk, most megerősítést nyert a pályán is. Továbbá más területeken is dolgoztunk, különösen a gumikkal, rövid és hosszútávon egyaránt, beállításokkal és rajtgyakorlattal is foglalkoztunk, mivel ki kellett próbálni az új kuplungot.”
"Barcelonára még több fontos frissítés érkezik, és reméljük, ott el tudjuk kezdeni bezárni azt a szakadékot, ami elválaszt minket az élen lévő csapatoktól. Úgy döntöttünk, hogy most inkább a szélcsatornás teszteket részesítjük előnyben ahelyett, hogy ezen a teszten az összes új alkatrészt kipróbáljuk.”
Fernando úgy tekint a soron következő Spanyol Nagydíjra, mint a szezon legfontosabb állomására, ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy a Ferrari Barcelonában még nem lesz rögtön a mezőny leggyorsabb autója.
"Számunkra Barcelona lesz a legfontosabb része a szezonnak, de nem döntő fontosságú. Nem fogjuk magunkat hirtelen ismét a pole-ban találni, mert nincs ehhez egy varázsgombunk. Azzal kell indítanunk, hogy ne a Q3-ba való bejutásért kelljen harcoljunk, és lehetőleg beférjünk az első hatba. Ezután a következő versenyeken folytatnunk kell a fejlődést, egy-egy lépéssel előrébb kell lennünk Monacóban, aztán Kanadában, majd Valenciában is. Ez az egyetlen módja annak, hogy ledolgozzuk azt a 7 vagy 9 tizedet - nehéz ezt pontosan megmondani, de az első verseny alapján számítva ennyi - ami elválaszt minket az élen állóktól. Természetesen nem tagadom, hogy a jövő hétvége nagyon fontos lesz: ha bajnoki címért akarunk harcolni, akkor nem engedhetjük meg magunknak, hogy már a Q3-ba jutásért is küzdenünk kelljen.”
A spanyol bajnok az új kipufogóról is beszélt : "Teljesítmény szempontjából semmi meglepő nem történt. Azt hiszem kipróbáltunk különböző konfigurációkat a kipufogó elhelyezését illetően. Minden nap más volt fent az autón, különböző alkatrészekkel. Szerintem ez csak azért történt így, hogy megerősítse bennünk azokat amiket ezzel kapcsolatban gondoltunk, és a következő versenyek fejlesztéseinek iránya miatt is. Idén már nem annyira fontos, hogy milyen elrendezést választunk (a kipufogónál). Ausztráliában azt láttuk, hogy az egyik leggyorsabb autó az oldalt kivezetett kipufogóval futó McLaren volt. Aztán Kínában a Red Bull két különböző (kipufogó) megoldással ment, majd Bahreinben az oldalra kivezetett kipufogóval érkezett, de a leggyorsabb autó a Lotus volt, amin egyenesen van kialakítva. Szóval ezzel a dologgal még öt percet sem vesztettünk (a teszten). Vannak az autón ennél fontosabb területek is, ahol javítanunk kell, és ezt próbáljuk tenni.”
Egy viszonylag gyenge szezonkezdés után Alonso természetesen nagyon örül annak, hogy visszatért a szezon közbeni tesztelés, és ha rajta múlna, ennél is több lehetőséget adna a csapatoknak.
"Inkább ezt a naptárat választanám, mint a tavalyit, mivel az első verseny után sokkal többet tudtunk meg az autóról, így ennek alapján módosíthatunk, vagyis számunkra van értelme. Valójában még több tesztet tennék lehetővé a szezonban. Azt kell mondjam, nagy öröm volt ismét vezetni ezen a pályán: itt egy kör többet ér száz egyéb más helynél, egy itt eltöltött nap felér egy év szimulátorban töltött munkával, legalábbis számomra.”
FormaNet, Varga Viktória