2012. máj 11.

F1 Schumacher elégedett, hogy elindította a vitát a Pirellivel

írta: FormaNet
F1 Schumacher elégedett, hogy elindította a vitát a Pirellivel

Michael Schumacher határozottan örül annak, hogy a Pirelli felé megfogalmazott kritikáival megnyitott egy vitát, melynek legfontosabb mondanivalója az, hogy a gumikérdés túlzottan is nagy hatással van a versenyek eredményére. A német legenda azonban tagadta, hogy a kritikákat frusztráltsága miatt fogalmazta volna meg.

  
A Mercedes hétszeres világbajnoka nemrégiben kijelentette, a gumik jelenleg a kelleténél nagyobb befolyással vannak a versenyre, hiszen a pilóták ahelyett, hogy a határon autózva versenyeznének, arra vigyáznak, hogy az abroncsok minél tovább bírják a terhelést, ami a fokozott kopásnak köszönhető.
 
A Formula-1 kizárólagos gumibeszállítója, a Pirelli azonnal válaszolt Schumacher kritikáira, és a cég motorsport igazgatója, Paul Hembery többek között elmondta, ez egy kérés volt feléjük, hogy a gyors elhasználódással is fokozzák a versenyek izgalmát, kiszámíthatatlanságát, ami az eltérő gumistratégiákból és a különböző autók eltérő gumikezeléséből adódik.
 
Csütörtökön Spanyolországban Schumacher elmondta, örül annak, hogy megnyitotta a gumikkal kapcsolatos vitát, mert továbbra is úgy véli, az abroncsok túlzott hatással vannak a versenyekre.
 
"Nyilvánvaló, hogy ha érintettek vagyunk valamiben, akkor arról beszélünk a fiúkkal, és ez az egyik alapelve annak, hogy milyen legyen a Formula-1.”
 
"Teljesen elégedett vagyok azzal, hogy kezdeményeztünk egy vitát arról, hogy az F1-et mennyire kellene befolyásolnia az egyik vagy másik résznek. Magamban megállapítottam, és úgy érzem, az egyik rész sokkal nagyobb teret kap mint azt kellene, és ezt a többség számára némiképpen ki kellene egyenlíteni, a kisebbséggel szemben.”
 
 
A hétszeres világbajnok azonban tagadta, hogy az eredményei által frusztrált lenne, és amiatt, mert idén még nem sikerült a gumikat megfelelően kezelnie, inkább kritizál.
 
"Ennek semmi köze ahhoz, hogy csalódott lennék, mert valójában nem vagyok csalódott. A 22. helyről rajtoltam, és a 10. helyen értem célba (Bahreini Nagydíj), ami azt hiszem, pozitív eredmény, és ez minden ami történt, mielőtt kifakadtam.”
 
„Ez nem rólam szól, ez egy általános vita amit elkezdtem, és ami megtörtént. Nem csak az én elhatározásomon múlik, hogy milyen irányba haladjunk, de boldog vagyok, hogy együtt fejlesztjük a dolgokat a partnereinkkel, és a Pirelli fontos partnerünk” – nyilatkozta Schumacher a nagy port kavart vitáról, a Spanyol Nagydíj előtt.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

 

 

Szólj hozzá

f1 schumacher pirelli forma1 gumitaktika spanyol nagydíj 2012