2012. máj 12.

F1 Spanyol Nagydíj - Kérdezz-felelek Sebastian Vettellel

írta: FormaNet
F1 Spanyol Nagydíj - Kérdezz-felelek Sebastian Vettellel

Sebastian, négy versenyt követően a Formula-1 megérkezett Európába. Mit gondolsz az eddigi szezonról?

Sebastian Vettel: Nos, négy verseny volt eddig, négy különböző győztessel – ez önmagában is szokatlan helyzetet teremt, mivel nincs olyan csapat, amely egyértelműen favorit lenne – illetve évek óta most teszteltünk először szezon közben. Arra számítok, hogy minden csapat jelentős fejlesztésekkel érkezett ide, de, hogy mennyire lesznek elegendőek ezek a frissítések, az majd csak szombat délután derül ki.
 
  
Milyen előérzeted van?

SV:
Azt hiszem, rendben leszünk. Elég sok új alkatrész van az autón erre a hétvégére, a kérdés az, hogy mindegyik hozza-e a tőle elvártakat, és mekkora előrelépést tudunk velük elérni a többiekhez képest.

 
Szerinted a mugellói teszteknek volt pozitívuma?

SV: Nos, egy pilóta nyilván mindig örül annak, ha minél több kilométert tehet meg. Minden autóban eltöltött újabb nap - a versenyhétvége nyomása nélkül – nagyon is jó dolog, mert esélyt ad arra, hogy olyan dolgokat próbáljunk ki, amiket a versenyhétvégéken nem teszünk meg, mert csakis a futamra összpontosítunk. Azt hiszem, hogy a teszt segítségünkre van ebben. Nem voltunk teljesen elégedettek, így néhány terület még több összpontosítást igényel, de remélhetőleg javítani tudjuk. Igaz, Mugello egy teljesen más pálya - nem találni ehhez hasonlót a versenynaptárban -  így nehéz összehasonlításokat végezni. Azt mondanám, hogy a valódi előnye az volt, hogy stressz mentesen kipróbáljunk dolgokat. Személy szerint azt kell mondjam, kedvelem a mugellói pályát – jó móka volt vezetni egy olyan pályán, ahol biztos, hogy nincsenek lassú kanyarok.
 
A gumi mind a négy versenyen komoly téma volt. Te megfontolt kritikus vagy. Ezzel mi a helyzet?
 
SV: Ez valóban igaz, a gumik idén többet voltak címlapon, mint eddig bármikor, amire visszaemlékszem. Amit mindenki nyilvánvalóan ismer, az az, hogy az abroncsok idén gyorsabban kopnak, mint más években, és ez a kopás függ más dolgok mellett a pilóta vezetési stílusától. Összességében elmondhatjuk, hogy jobb tovább kint maradni, de ez trükkös is lehet, így nem szabad elmulasztani a megfelelő pillanatot a boxkiállásra, mert egy kör tönkre teheti a többit Talán ez a titka az ilyen helyzetek elkerülésének.
 

Tavaly az első négy versenyből hármat megnyertél, idén csak egyet. Elégedett vagy?

SV: Összességében igen. Sok minden felülíródott az első három versenyen, így a bahreini győzelem valóban egy olyan bizonyíték, hogy nem vagyunk túl messze a legjobb helytől. Azt hiszem ez egy olyan szezonkezdés volt, amiről a rajongók álmodtak. Talán én kicsit másként álmodtam volna – hogy egy kicsit erősebben kezdjünk -, de összességében elégettek vagyunk, hiszen képesek voltunk szisztematikusan sok pontot begyűjteni.
 
Térjünk vissza a vasárnapi versenyre. Erről a pályáról tudjuk, hogy keményen bánik a gumikkal, és hogy az előzés sem egyszerű. Mi lesz a legfontosabb a jó eredményhez? Menteni az abroncsokat, vagy törekedni a maximális tapadásra?
 
SV: Mindkettő, még ha ez lehetetlennek is tűnik. Az a feladatunk, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a két dolog között, amennyire csak lehet. Azt gondolom az előző verseny alapján, hogy itt nagyon fontos a pole pozíció, egy jó időmérős kör, és félig már rendbe is van a dolog. Szerencsejáték lesz, hogy mennyi boxkiállás szükséges, - tavaly négy volt – szóval azt gondolom, hasonló helyzetben vagyunk, mint előző évben. Majd meglátjuk, a sok kiállást, és a különféle stratégiákat. Ezzel leszünk elfoglalva, és reméljük, hogy a rajongók jól szórakoznak majd.
 

 
Szóval mennyire tartod valószínűnek szombaton a pole-t?

SV:
Vicces, hogy mindannyian sok kilométert tettünk meg pénteken, de még mindig lehetetlen megmondani, hogy ki a legesélyesebb. Kulcsfontosságú lesz, hogy nagyon alaposan kielemezzük az adatokat a szombati nap előtt. Azt mondanám, hogy nagyon ígéretesnek tűnik számunkra, de nagyon sok minden múlik majd azon, hogy a kemény gumikat hogyan tudjuk kezelni.
 
A Pirelli most kihagyott egy fokozatot a keverékei között. Mekkora különbség van a lágy és a keménygumi között?

SV:
Elég jelentős, ezért ha meg akarjuk szerezni a pole-t, akkor biztos, hogy a lágy gumit választjuk, szóval úgy gondolom az időmérőn mindenki ezzel fog futni.

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 sebastian vettel spanyol nagydíj