2012. máj 14.

F1 Hamilton megmutatta kritikusainak, ő is jól bánik a gumikkal

írta: FormaNet
F1 Hamilton megmutatta kritikusainak, ő is jól bánik a gumikkal

Amikor a szombati időmérőn Lewis Hamilton megszerezte a pole pozíciót, valószínűleg mindenki őt tippelte volna a szezon ötödik futamgyőztesének.A történet azonban más fordulatot vett, és a szombaton remek teljesítményt nyújtó mclarenes végül a rajtrács legvégéről vághatott neki a 66 körös futamnak. A Formula-1 hivatalos honlapján Lewis a versenyéről és a büntetésről is beszélt...
 
 
Lewis, a szombati hatalmas csalódás után végül látványos versenyzéssel nyolcadikként értél célba. Elégedetten távozol Barcelonából?
 
Lewis Hamilton: Nos, a körülmények tükrében elégedett vagyok. Ez volt minden amit tehettem. Én voltam az egyetlen, aki két kiállásos taktikával versenyezett. Az emberek mindig azt mondják, hogy agresszívabb a vezetési stílusom, mint a csapattársamé, de azt hiszem bebizonyítottam, hogy képes vagyok kímélni az abroncsokat. Magamon is meglepődtem, hogy miközben zárkóztam fel, milyen sokáig bírták a keverékek. Szóval igen, Egy jó versenyen vagyunk túl.
 
Te magad ismét bizonyítottál…
 
LH: Nem hiszem, hogy bármit is bizonyítanom kell. Amit ma tettem, azt karrierem során többször is megtettem már. Talán csak megnyugtató, hogy amikor szükséges, akkor mindent ki tudok hozni a lehetőségekből. Az igazat megvallva nagyon élveztem ezt a versenyt, és a csapat is nagyszerű munkát végzett.
 
Szóval remélted, hogy felülkerekedsz a problémáidon?
 
LH: Nekem csak egy problémám volt ezen a hétvégén. De a hitem, hogy egyszer minden rendben lesz, jó helyzetet teremt.   
 
Még ezután a hétvége után is a bajnoki pontversenyben csak nyolc ponttal vagy lemaradva az élen álló Sebastian Vetteltől és Fernando Alonsótól, vagyis a bajnoki célok továbbra sem kerültek messzire…
 
LH: A versenyen a károk minimalizálása volt a legfőbb célunk, úgyhogy igazán nincs okom panaszra.
 
Mennyire volt nehéz a rajtrács legvégéről megkezdeni a versenyt?
 
LH: Nos, miután a szombati napot a hátam mögött hagytam, és kitöröltem az agyamból, onnantól kezdve készen álltam a harcra, csak úgy mint a régi gokartos napokban.
 
Dobogóra állhattál volna a büntetés nélkül?
 
LH: Nem foglalkozom a „mi lett volna ha” kérdésekkel. Nagyszerű munkát végeztünk, és persze, hogy a pole pozícióból teljesen másként alakult volna a futam. De ahogy már említettem, nagyon élveztem ezt a versenyt úgy is, hogy az utolsó helyről rajtoltam.
 
Milyen következtetést vontatok le a szombati napból?
 
LH: Ez egy apró hiba és egy nagyon nagy büntetés volt, de ilyen az autóversenyzés, és mi a legjobbat igyekeztünk kihozni belőle.
 
Mit gondolsz, igazságos volt a büntetés?
 
LH: Így alakult, és én megpróbáltam a lehető legjobbat kihozni a büntetésből, amit kaptam. Azt kell mondjam, Pastor Maldonado remek versenyt futott, és szeretnék gratulálni neki, és a Williams csapatnak. Megérdemelt győzelmet arattak.

 
Ez volt az ötödik futam, öt különböző győztessel…
 
LH: ...és remélhetőleg hamarosan rám kerül a sor. De igen, eddig ez egy fantasztikus szezon. Öt futamot követően még mindig nincs egy tiszta kép az erőviszonyokról, így még minden nyitott.
 
Következő állomás Monaco…
 

LH: Monaco azon pályák egyike, amit nagyon kedvelek, és remélem egy sokkal jobb hétvégénk lesz.  

FormaNet, Varga Viktória

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

barcelona f1 formula 1 lewis hamilton spanyol nagydíj