2012. máj 14.

F1 Kérdezz-felelek Kimi Räikkönennel

írta: FormaNet
F1 Kérdezz-felelek Kimi Räikkönennel

Kimi Räikkönen vasárnap zsinórban második alkalommal állhatott fel a dobogóra, ám a leintést követően - csak úgy mint Bahreinben - kissé csalódottan értékelte harmadik helyét. A finn versenyző úgy véli, lehet, hogy nem jó stratégiát alkalmaztak, ami hozzájárult ahhoz, hogy a Spanyol Nagydíj első szakaszában lemaradt az első két helyen autózó riválisától. A Lotus F1 Team hivatalos honlapján a finn pilóta a futam nehézségeiről, és csalódottságáról is beszélt. 

 

Kimi, harmadik helyen végeztél, de ha lett volna még néhány kör, akkor talán még jobb eredmény születhetett volna. Hogy érzed magad a verseny után?

Kimi Räikkönen: Hogy őszinte legyek, kicsit csalódott vagyok. Arra számítottam, hogy kicsit erősebbek leszünk a versenyen, különösen az elején. Nem voltunk elég gyorsak az első szakaszban, ezért nem tudtunk harcolni a győzelemért.  A végén megmutattuk, hogy megvan a sebességünk, de már késő volt. Lehet, hogy rosszul döntöttünk az első boxkiállásnál, de mint mondtam, nem voltunk elég gyorsak az elején, és ez sokba került nekünk a versenyen. Talán nem lennék csalódott a harmadik hellyel, ha nem tudom tartani az elől lévő srácok tempóját, de miután a végén csaknem 20 másodpercet dolgoztam le, ezért kissé csalódott vagyok, mert ha van még néhány kör, akkor talán az első helyért is harcolhattam volna. De ilyen a versenyzés, legalább szereztünk jó néhány pontot a csapatnak, és a helyes irányba haladunk.
 
Mesélj a rajtról. Úgy tűnt ez megalapozta a versenyedet…
 
KR: Volt egy nagyon jó rajtom, amire nem panaszkodhatom. Azt hittem, hogy van esélyem utolérni az első kettőt, de az egyenesben nem volt meg a sebességem - tulajdonképpen az volt a maximum, az ötödik fokozat kissé lekorlátozta a gyorsulásomat - , és nem tudtam a nyakukon maradni. A mögöttem lévő srácoktól el tudtam lépni, de nem tudtam együtt maradni az élen állókkal. Az első etapom nagyon jó volt, de a másodikra is a lágy abroncsokat választottam, ami nem tette lehetővé, hogy lépést tartsak az előttem lévőkkel. Kicsit csalódott voltam, de keményen küzdöttem, és amikor váltottunk kemény keverékre, onnantól nagyon jó volt az autó, csak addigra már túl messze voltak. Ha öt-tíz körrel tovább tart a verseny, akkor azt hiszem harcolhattam volna a győzelemért.  
 
Meglepődtél Pastor Maldonado és a Williams tempóján?
 
KR: A Williams többnyire gyors volt már az elmúlt versenyek különböző szakaszaiban is, és ahogy már korábban is mondtam, nagyon nehéz megmondani, hogy az adott pillanatban kinek sikerül a legjobb csomagot összeraknia. Az egyik versenyen még egy csapat ott van elől, majd a következőn már hirtelen a 10. helyen vannak, így idén kissé furcsa helyzet állt elő. Ez jó a sportnak, mivel sok csapatnak ad esélyt. Akinek  jó a sebessége amikor jól működnek a gumik, megvan az esélye a győzelemre. Úgy tűnik, hogy a legfontosabb dolog az abroncs, és ha az jól működik, akkor gyors lehetsz.

 
Zsinórban két dobogós helyezést szereztél. Hogy érzed, közel van a győzelem?
 
KR: Kétszer már nagyon közel volt, és biztos vagyok benne, hogy meg tudjuk tenni az utolsó lépést. Sajnos nem mindig van lehetőség a győzelemért harcolni, de ha meg lesz az esély, akkor élni kell vele, mert nem minden versenyen lesz lehetőség arra, hogy a győzelemért küzdjünk. Remélhetőleg tartani tudjuk magunkat ott, ahol most vagyunk, és biztos vagyok benne, ha a dolgok úgy alakulnak, akkor meglesz (a győzelem). Eddig minden jól halad, és az autó mindenhol erős volt. A következő futam Monacóban kicsit más lesz, és nehéz megmondani, hogy megyünk majd ott. A csapat eddig jó munkát végzett, de még mindig van tennivalónk, hogy tovább javuljunk. Eddig jól alakult a szezon, persze nem vagyok száz százalékosan boldog, mert még nem nyertünk, de ez normális. Elégedett vagyok, és nyomjuk tovább.
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 

Szólj hozzá

barcelona f1 lotus kimi raikkonen formula 1 spanyol nagydíj