A Formula-1 teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone újra hallatta hangját, és ismét kritikai észrevételeket fogalmazott meg azt követően, hogy a csapatok és az FIA Monacóban tárgyalóasztalhoz ültek, hogy számtalan aktuális kérdést megvitassanak. A FOM vezér kritizálta a KERS használatát, és úgy véli, az istállók felszerelése sokkal nagyobb, mint amire valójában szükség lehet, így a szállításhoz is több kamiont használnak, mint ami valójában indokolt. Ecclestone ezeken kívül további észrevételeket is tett.
A fehér lovag soha sem örült a KERS használatának, és úgy véli, ezek a technológiák nem feltétlenül kedveznek a sportnak. A KERS használatával kapcsolatosan egyenesen arra a következtetésre jutott, hogy a Spanyol Nagydíjon, a Williams garázsában keletkezett tüzet elképzelhető, hogy egy meghibásodott energia-visszanyerő rendszer okozhatta.
„Azt gondolom, a tűzhöz sok köze lehetett ennek a kinetikus energia dolognak” – vélekedett Ecclestone. „Ezt sosem kellett volna bevezetni. Ez egy költséges titok, mert senki sem tud semmit róla. A nyilvánosság nem ismeri, és nem is érdekli.”
Ecclestone jelenleg az új Concorde Egyezményt igyekszik tető alá hozni, azonban az köztudott, hogy az irányító testület, az FIA komoly feltételeket igyekszik kikényszeríteni, az F1 kereskedelmi jogait éppen az FIA-tól 100 évre megszerző Ecclestone-tól. Nem véletlen, hogy felreppentek olyan találgatások, hogy az F1 vezére esetleg elhagyja szériájával a Nemzetközi Automobil Szövetséget. Ezt erősíti az a hír is, mely szerint jó barátja, a Renault-tól, és az F1-ből botrányos körülmények között távozó Flavio Briattore már dolgozik is egy alternatív Formula-1-es szabályzaton, és előírásokon.
Ecclestone nem csupán a pénz miatt került ellentétbe az irányító testülettel, számára továbbra is elfogadhatatlan a 2014-től bevezetésre kerülő V6-os turbó motorformula, és az, hogy a boxutcában elektromos meghajtással, a jelenlegi KERS továbbfejlesztett változatával közlekedjenek a Formula-1-es autók. A zöld F1 szintén nincs ínyére a fehér lovagnak, és ezzel kapcsolatban úgy fogalmazta meg érdekes kritikáját, hogy sokallta a kamionok számát, melyek a versenyekre szállítják a felszereléseket, és biztosítják az istállók számára a motorhome-ot.
„Ha a csapatok csökkentenék a motorhome-ok méretét, vagy egységesítenék, akkor nem lenne szükség ennyi kamionra. A Mercedesnek (már megint a Mercedes a negatív példa) azt hiszem, 22 kamionja van, ha ezt kettővel csökkentenék, máris nem kellene elektromos motorokat használni a boxutcában. Ezek a kamionok sokkal jobban szennyezik a levegőt, mint az autók.”
„Örülök annak, hogy a csapatok szeretnék megtartani az összes szponzorukat, és márka imázsukat, de nem kellene ostobaságokat beszélni.”
A száguldó cirkusz idén nagy változásokon mehet keresztül, elsősorban a pályán kívül alakuló történések tekintetében, a változások azonban jóval túlmutatnak a 2012-es éven, és a Concorde Egyezményen is. Hogy a jelenleg látható irány mennyire stabilizálja, vagy éppen destabilizálja a sportot, az még a jövő nagy kérdése, egy azonban bizonyos, a pályán bevezetésre kerülő 2014-es szabályváltozások a hivatalos, minden csapat által elfogadott döntés ellenére is tartogathatnak meglepetéseket, melyek viszont a pályán kívül zajló eseményekkel lesznek szoros összefüggésben.