F1 Kanada a fejlesztések második állomása
A Ferrari a gyenge évkezdet után agresszív fejlesztési programot dolgozott ki, mely szerint valamennyi futamra apró módosításokat visznek, míg bizonyos nagydíjakat fontos fejlesztési csomagok bemutatása övezi.
A Ferrari az F2012-es gépét egy agresszív kialakítású kipufogó köré tervezte, amely azonban komoly túlmelegedési problémákhoz vezetett, így hamar vissza kellett lépnie a mérnöki csapatnak. Mivel a kényszermegoldás kisebb leszorítóerőt generált, mint amennyivel a csapat számolt, és mint ami köré az autó aerodinamikai balansza fel lett építve, így magasabb hátsó szárnyállással kellett kompenzálni a veszteséget. Ez okozta - illetve okozza - a csúcssebességbeli problémákat.
Az istálló Spanyolországban jelentős fejlesztési csomaggal állt elő, mely hozzávetőleg 15 elemből tevődött össze, s bemutatott egy átmeneti kipufogó megoldást, melyet egy jóval kisebb légellenállást generáló kasztnikialakításba integráltak, a gázokat aerodinamikai szempontból neutrálisabb zónába tereltél. Ezáltal csökkent a gázok leszorítóerő képzése, azonban a légellenállás is, így nagyobb játékteret adott a mérnököknek a hátsó szárny állásának kialakítására.
Kanadába a Ferrari egy új első és egy új hátsó terelőszárnnyal készül, melyeket kifejezetten az alacsony leszorítóerőt megkövetelő pályára készítettek. A csapat az új szárnyakon kívül két korábbi megoldást is kipróbál, melyek nagyobb leszorítóerőt képeznek, és szombatra hoznak majd döntést afelől, melyik szárnykombinációt vetik be az időmérőn és a futamon.
A csapat továbbá intenzíven dolgozik a kipufogókon is. A hírek szerint már Kanadában bevetik az új kipufogó elrendezést. A cél, hogy az eredeti koncepciót juttassák érvényre, a gázokat leszorítóerő képzésére tudják felhasználni. A Nikolas Tombazis által vezetett aerodinamikai csapatnak sikerült megoldani a túlmelegedési problémákat, a gázok nem emelik túl magas hőmérsékletre a hátsó gumikat. A cél, hogy magasabb leszorítóerőt generáljon a kocsi hátsó traktusa, így hosszútávon is kisebb légellenállást generáló hátsó szárnyat tudjanak alkalmazni.
FormaNet, Szabó Balázs