F1 Csapattársak egymás között - A szezon eddigi kvalifikációs mérlege
A világbajnoki táblázat talán legfontosabb értékmérője lehet a pilóták és csapattársuk egymáshoz viszonyított relatív teljesítménye, bár ez természetesen csak ritkán mutatja meg teljes egészében a történetet. Nyolc nagydíj után a formula1.com összegezte az egyes csapattársak kvalifikációs statisztikáját, melyben az esetleges rajtrács büntetések nélküli, tényleges időmérős teljesítmények szerepelnek.
Sebastian Vettel - 4, Mark Webber - 4
Talán sokatmondó lehet, hogy a Red Bull a mezőny egyetlen csapata, ahol ebben a tekintetben jelenleg holtverseny van a két pilóta között. Mark Webber a szezon korai szakaszában szerepelt jobban, és látszólag az ausztrál alkalmazkodott jobban a fúvott diffúzor hiányához. Sebastian Vettel azonban lépésről lépésre haladt előre, és az utóbbi öt versenyből háromszor rajtolhatott pole-ból, ezzel kiegyenlítette időmérős lemaradását csapattársához képest.
McLaren
Jenson Button - 0, Lewis Hamilton - 8
Általánosságban elismert tény, hogy Lewis Hamilton egy körön rendszerint gyorsabb brit honfitársánál, de kevés hozzáértő jósolt volna ekkora fölényt a 2008-as bajnoknak a csapattárshoz, Jenson Buttonhoz képest. A szezon első két versenyén Button ugyan Hamilton mögül, de az első sorból indulhatott, ám azóta folyamatosan küzd a beállításokkal és az abroncsokkal is, amik hatással voltak a szombati teljesítményére is olyannyira, hogy néhányszor még a Q3-ba sem sikerült bejutnia.
Ferrari
Fernando Alonso- 8, Felipe Massa- 0
Egy másik elég egyértelmű-, ám vitathatatlanul kevésbé meglepő helyzet. Massának rémálomszerű szezonkezdése volt, és bár sebessége az utóbbi időben némileg javuló formát mutat, ettől függetlenül szombat délutánonként eddig még nem sikerült megfognia csapattársát. Nem titok, hogy az F2012-est nem könnyű vezetni, és megfelelően beállítani, de összességében Alonso egyszerűen csak jobb munkát végez.
Mercedes
Michael Schumacher- 3, Nico Rosberg - 5
Schumacher teljesítményét ugyan még mindig beárnyékolja fiatal kollégája kvalifikációs mérlege, de ahhoz képest, hogy tavaly ilyenkor Rosberg 7-1 arányban vezetett, a hétszeres világbajnok egyértelműen egyre jobb formát mutat. Mindkettőjüknek volt már idén egy-egy pole pozíciója, így kettőjük párharca minden bizonnyal egyre kiélezettebb lesz.
Lotus
Kimi Räikkönen - 2, Romain Grosjean - 6
Év elején minden szempár a visszatérő 2007-es világbajnokra szegeződött, így a szintén visszatérő Romain Grosjean hatalmas munkája kissé háttérbe szorult. Vannak akik azzal érvelnek, hogy Räikkönen leginkább a versenystratégiákra összepontosít - és nem mellesleg 20 ponttal meg is előzi Grosjeant – mindemellett nem kétséges, hogy a francia pilóta több szempontból is lenyűgöző formát mutat, többek között egykörös sebességével.
Force India
Paul di Resta - 5, Nico Hülkenberg - 3
Két nívós és tehetséges fiatal pilóta, akik mindketten második versenyszezonjukat kezdték meg egy meglehetősen versenyképes F1-ben, és mindketten második évüket töltik a Force Indánál. Ezért talán nem meglepő, hogy kettőjük között szoros a verseny. Di Resta jelenleg ugyan vezet, de mivel Hülkenberg tavaly csak tesztpilóta szerepet kapott, így szüksége volt egy kis időre, hogy felvegye a ritmust. A szezon hátralévő részében valószínűleg komoly kihívója lesz skót csapattársának.
Sauber
Kobajasi Kamui - 5, Sergio Pérez- 3
Kobajasiról köztudott, hogy egy körön remekel, míg Pérez inkább taktikusabb, és hihetetlen képességgel rendelkezik a gumikímélés tekintetében. Talán közhelyes sztereotípiának tűnhet, de a Sauber versenyhétvégéjének mintája általában úgy néz ki, hogy a japán szombaton, míg a mexikói csapattárs vasárnap délutánonként diadalmaskodik a házon belüli küzdelemben.
Toro Rosso
Daniel Ricciardo - 7, Jean-Eric Vergne - 1
2012 elején mindkét versenyző újoncként kezdett a Toro Rossónál, és mindkét pilótát sokan az új korszak csillagaként emlegették. Nyolc versenyt követően úgy tűnik, hogy egy csillag folytatja emelkedését, míg a másik inkább zuhan a föld felé. Ricciardónak ugyan van némi előnye azzal a 11 versennyel, melyet 2011-ben a HRT színeiben futott, de a francia csapattárstól senki nem várta, hogy ennyire alárendelt szerepet fog játszani kettőjük csatájában.
Williams
Pastor Maldonado - 6, Bruno Senna - 2
Akár az időmérőt nézzük, akár a versenyeket, teljesen nyilvánvaló, hogy ki az első számú pilóta a Williamsnél. Lehet, hogy Maldonadónak kissé durva vezetési stílusa van, de amikor minden összeáll a csapatnál, akkor lenyűgöző teljesítményt mutat, ahogy kezeli az FW34-est. Miközben a venezuelai egyértelműen bizonyítja az autóban rejlő potenciált, addig Senna próbál csapattársával partiban maradni.
Caterham
Heikki Kovalainen - 7, Vitalij Petrov - 1
A korábbi futamgyőztes, Kovalainen lehet, hogy jelenleg nem egy top autóban ül – sőt még a középmezőnybe sem elég az autó – ez azonban nem akadályozza meg abban, hogy megmutassa, milyen kategóriára lenne érdemes. Petrov sem tétlenkedik, de a rajtrács legvégén - ahol a legapróbb dolgok is nagy különbségéket jelenthetnek - a finn az aki kitűnik, és eddig neki sikerült kétszer bejuttatnia Tony Fernandes csapatát a Q2-be, sőt legutóbb Valenciában Kovalainen mindkét Toro Rossót legyőzte az időmérő edzésen.
Marussia
Timo Glock - 5, Charles Pic -3
Nincs olyan dolog, ami helyettesíthetné a tapasztalatot. Ezt az egyszerű leckét jól bizonyítja a Marussia párosa. Az újonc Pic lassan már saját maga számára is kegyvesztett lett, és minden bizonnyal ez az arány most 6-2 lenne, ha a német betegség miatt nem hagyta volna ki az Európa Nagydíjat.
HRT
Pedro de la Rosa - 8, Narain Karthikeyan - 0
Karthikeyan nem újonc , hiszen a 2012-es szezonkezdés előtt már 27 nagydíjon részt vett, de talán megjósolható volt, hogy a sport egyik legtapasztaltabb pilótájával nehezen tudja majd felvenni a versenyt, ami eddig be is igazolódott. De la Rosát eddig még egyszer sem sikerült szombaton legyőznie, és szinte ugyanez igaz a vasárnapi versenyekre is.
FormaNet, Varga Viktória