2012. júl 04.

F1 Jelentősen átalakulhat a büntetési rendszer

írta: FormaNet
F1 Jelentősen átalakulhat a büntetési rendszer

A száguldó cirkuszban egy-egy büntetés igencsak megosztja mind a szakembereket, mind a pilótákat és a rajongókat, akik többször is következetlenséggel vádolják a versenybíróságot, egy túl szigorú büntetés, vagy éppen annak hiánya miatt. A Nemzetközi Automobil Szövetség ezért a Formula-1-es pilótákra vonatkozó büntetések felülvizsgálatát kezdeményezte, és az üggyel kapcsolatban el is kezdődtek a megbeszélések.

maldonado-hamilton-valencia.JPG 

Derek Warwick, aki egykori F1-es pilótaként mostanában stewardként vesz részt a versenyeken elmondta, hogy a jelenleg érvényes szabályozásról már a legutóbbi párizsi találkozón is szó esett, és ennek eredményeképpen néhány változásra lehet számítani a közeljövőben.

"Volt egy Charlie Whiting által vezetett tanácsülés Párizsban, ahol előkerült néhány jó ötlet" – nyilatkozta Warwick a kedden megrendezett FOTA rajongói fórumon, és azt is elárulta, hogy néhány teljesen új ötlet is felmerült ezen a találkozón, amiket még természetesen részletesen elemezni kell.

"Charlie elemezni fogja, majd ezután javaslatokat tesz. Lehet, hogy ez hoz majd némi változást az elkövetkező pár hónapban, vagy évben."

"A most érvényben lévő szabályzattal én sem mindig értek egyet, például az áthajtásos büntetés néhány esetben túlzottan kemény, máskor viszont nem elég. Lenne rajta még mit finomítani."

"A találkozón volt néhány ötlet arról, hogy legyenek állandó versenybírák, ami egészen érdekes gondolat. Charlie egy menetrendet készít elő, melyet átad majd Jeannak (Todt), de hogy ezt be tudják-e vezetni a következő évben, még nem tudom. Ez teljesen új, még nem volt ilyenről szó ezeken az üléseken."

Bár Warwick semmi konkrétumot nem mondott a folyamatban lévő, szabályokra vonatkozó megbeszélésről, de példaként hozta fel az áthajtásos büntetéseket, ahol egyenlőnek kellene lennie az elveszített időnek, ám ez pályáról pályára változó. Többek között ez is az egyik oka a jelenlegi büntetésekre vonatkozó szabályok felülvizsgálatának.

"A büntetés az idő tekintetében nem azonos. Egy áthajtásos büntetés Kanadában - ahol ez 15 másodperc veszteség - vajon azonos-e például egy Abu Dzabiban kiszabott büntetéssel? Végül is nagy átlagban igen, de azt gondolom, mi mindig keressük a változásokat."

000 facebook_banner.jpg

Warwick védelmébe vette a folyamatosan változó sportbírói testületet, és határozottan kijelentette, ezeknek a testületeknek a pártatlanságához semmi kétség sem férhet, függetlenül attól, hogy éppen kik a tagjai.

"Ha visszatekintek erre az évre, azt gondolom, bizonyos büntetések túlzottan erősek vagy éppen gyengék voltak. Ha visszamehetnék, néhány döntéssel nem értenék egyet, de ez azért is lehet, mert nem ismerem az összes tényt."

"Azt gondoltam például, hogy Schumachert ki kellett volna zárni (a 2010-es Magyar Nagydíjon Barrichellóval a célegyenesben történt incidensért), de végül nem erre tették voksukat a stewardok." (A leintést követően vizsgálták az incidenst, amiért Schumacher 10 rajthelyes büntetést kapott a következő futamra - a szerk.)

"Nem ismerhetünk minden tényt. A versenybíróság az irodájában viszont minden szögből meg tudja vizsgálni felvételeket, és minden adat rendelkezésére áll ahhoz, hogy a lehető legkorrektebb döntés szülessen."

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

banner felirat 1.jpg

Szólj hozzá

f1 fia charlie whiting formula-1 büntetési rendszer