2012. júl 06.

GP3 Kiss Pál Tamás túl gyors volt, megbüntették

írta: FormaNet
GP3 Kiss Pál Tamás túl gyors volt, megbüntették

Kiss Pál Tamás szenzációs teljesítményt nyújtva és majdnem végig az eredménylista élén állva a bravúros 2. helyen végzett a GP3 silverstone-i versenyhétvégéjének pénteki szabadedzésén. Nem túlzás azt állítani, hogy a magyar pilóta kimagaslott a mezőnyből az esős tréningen, ami sajnos a versenybíráknak is szemet szúrt. Tamás tízhelyes rajtbüntetést kapott a szombati első futamra.

kisspáltomi-silverstone_1.JPG 

A büntetés indoklásaként a sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyását nevezték meg, ami miatt már a szabadedzés ideje alatt elvették a 21 éves magyar pilóta szóban forgó köridejét, aminél nem mellesleg később futott még majd egy másodperccel jobbat is akkor, amikor már nem lengettek sárga zászlót a pályán. Nemcsak maga a döntés fájó és igazságtalan, de az a mód is, ahogyan azt meghozták, tudniillik, jöhetett Tamás a telemetriai adatokkal, érvelhetett, kérdezhetett, mondhatott ő bármit, a döntés már azelőtt megszületett, hogy igazából meghallgatták volna.

"El nem tudom mondani, hogy mennyire frusztrált vagyok emiatt a büntetés miatt, amit teljes mértékben jogtalannak tartok. Az ominózus körben tényleg lengették a sárga zászlót, de csak két kanyarban és én el is vettem a gázt ott, ahol kellett. A másik két szektorban viszont abszolút leggyorsabb időt futottam, így összességében javítottam az addigi legjobb időmön. Tényleg nem tudom, mit kellett volna csinálnom. Talán meg kellett volna állnom a pálya közepén a sárga zászló miatt?" – fakadt ki a pilóta.

"Extrém, esős körülmények voltak, és jól látható, hogy nem tizedek, hanem komoly másodpercek döntöttek köztünk (az elsőt és az utolsót több mint 15 másodperc választotta el egymástól), és nem tehetek róla, hogy a sárga zászló ellenére is gyorsabb voltam a többieknél. Abszolút nem tudom hova tenni ezt a döntést, és nem is fogadtam el, alá se írtam, a csapatfőnököm írta végül alá helyettem. Az egyik csapattársamat is ugyanígy tízhelyes rajtbüntetéssel sújtották, őt azért, mert megpördült a sárga zászlós figyelmeztetés alatt. Nem tudom, őszintén nem értem az egészet. Biztosan bennünk van a hiba" – tette hozzá fájdalmas iróniával az Atech CRS GP versenyzője.

Ami jó hír a rosszban, hogy a Tamásban lappangó eddig is komoly bizonyítási vágyat most olyan mértékben sikerült feltüzelniük, hogy azt hiszem, egyikünk sem lenne most szívesen a mezőny többi pilótájának a helyében. A magyar pilóta már pénteken is a leggyorsabb volt a vizes pályán, és most még fel is húzták alaposan, úgyhogy jajj annak, aki az útjába kerül.

"Nem baj, meg kell nyerni az időmérőt, aztán a 11. helyről a futamot is. Ha esik, akkor semmi sem lehetetlen!" – szólalt meg a versenyszellem Tamásban. „Csak azért is" üzemmód bekapcsolva!

 

Szöveg: Borbás Bálint - P1race.hu

Fotó: Paolo Pellegrini

Szólj hozzá

büntetés silverstone gp3 kiss pál tamás