2012. júl 09.

F1 Lotus: A kirakós játék utolsó darabjai még mindig hiányoznak

írta: FormaNet
F1 Lotus: A kirakós játék utolsó darabjai még mindig hiányoznak

Nagy reményekkel érkezett Silverstone-ba a Lotus istálló, mégsem a várakozásaiknak megfelelően alakult a versenyhétvége. Kimi Raikkonen az ötödik, Romain Grosjean a hatodik helyet szerezte meg. Eric Bouiller szerint, már csak a kirakós játék utolsó darabjai hiányoznak a tökéletes versenyhez, éppen ezért érez frusztrációt, hogy Silverstone-ban nem sikerült legalább egy dobogós eredményt felmutatniuk.

raikkonen-silverstone.jpg 

A kaotikus időmérő edzés után, Kimi Raikkonen a rajtrács hatodik helyéről vághatott neki a Brit Nagydíjnak, a finn pilóta jól kapta el az indulást, de egy megcsúszás következtében pozíciót veszített Pastor Maldonadóval szemben. A kemény keverékű abroncsok kiválóan működtek az E20-on. A futam utolsó szakaszában, a két Lotus pilóta egymásnak adogatták át a lila köridőket, vagyis a versenyben futott abszolút leggyorsabb köridőket. Ha talán van még pár köre a finn világbajnoknak, megszerezhette volna Felipe Massa negyedik helyét is.

Raikkonen szerint túl nagy árat fizetett az első körben történő megcsúszás után.

„Nagyon jól jöttem ki az első néhány kanyarból, de pár autót ki kellett kerülnöm, majd átmentem a kerékvetőn, és a kanyaron kívülre kerültem, elvesztettem a pozíciómat és meg is löktek. Ha Mark előtt tudok maradni a rajtnál, akkor talán jobbak lettek volna a kilátásaim a verseny végét illetően, de utána Lewis is megelőzött. Visszaküzdöttem magam, az autónk erős volt, különösen a kemény keverékű gumikon. Ha jobban sikerült volna a rajtom, akkor sokkal jobb helyezést értem volna el a leintésnél, de ilyen a versenyzés, néha nagyobb árat fizetsz az első kör miatt, ahhoz képest, amit elvárnál."

Romain Grosjean az egész verseny alatt nagyon gyors volt, de az első körben történő ütközése miatt, korai kiállásra kényszerült. Ez gyakorlatilag megpecsételte a dobogós helyezéshez fűzött reményeit. Viszont az a teljesítmény, amit felzárkózása során mutatott, minden tiszteletet megérdemel.

A francia pilóta pozitívan beszélt a silverstone-i hétvégéről.

„Boldog vagyok a mai verseny miatt. Sajnos ütköztem az első kanyarban a rajtnál, ahol Hamilton kívülre szorított, majd megütött a Force India, és eltört az első szárnyam. Volt mikor azt gondoltam, ez a mi versenyünk, talán az is lett volna, ha megjön az eső. A csapat fantasztikus munkát végzett, nagyszerű stratégiát találtak ki nekem. Hittünk magunkban, két hosszú etapunk volt, mind a kettő kemény gumikon. Nagyon keményen harcoltam a körülöttem lévő autókkal, ugyanakkor a gumikat is próbáltam óvni. Ez egyre nehezebbé vált a verseny vége felé, és emiatt beragadtam a hatodik pozícióba. Kimi túl messze volt ahhoz, hogy elkapjam. Mind a ketten értékes pontokat szereztünk a csapat számára, vagyis jó napon vagyunk túl."

000 facebook_banner.jpg

A csapatfőnök, Eric Bouiller szerint nagyon kemény volt a brit versenyhétvége, és csapatának már csak nagyon kevés hiányzik a tökéletes versenyhez.

„Nagyon kemény hétvége volt, az időjárási körülmények lutrivá tették az időmérő edzést, de jó versenyünk volt. Ha jobban akartuk volna csinálni, javítanunk kellett volna a rajtpozíciónkon. Romain csatába került, ami miatt be kellett jönnie egy korai bokszkiállásra, le kellett cserélni az első szárnyát, de ezután nagyon gyors volt. Kimi is jó versenyt futott. Nagyszerű stratégiánk volt, az autóink gyorsak voltak és meggyőzőek, az ötödik és hatodik jó pontszerző helyek."

 FormaNet, Kiss Róbert

001_fórum logo.png

banner felirat 1.jpg

 

Szólj hozzá

f1 lotus kimi raikkonen silverstone brit nagydíj formula-1 romain grosjean