2012. júl 09.

F1 Nyilatkozatháború dél-amerikai módra - Maldonado vs Pérez

írta: FormaNet
F1 Nyilatkozatháború dél-amerikai módra - Maldonado vs Pérez

Pastor Maldonado, a Williams venezuelai pilótája egyesek szerint lassan rászolgál a „mezőny mészárosa” címre. Megannyi versenytársának munkáját tette már tönkre ebben az idényben, a vasárnapi Brit Nagydíjon éppen a sauberes Sergio Pérezét. De vajon mehet-e ez így tovább, és ha igen, meddig? A verseny után heves szópárbaj alakult ki a két dél-amerikai között, ebből szemezgettünk nektek.

pérez-maldonado-silverstone.JPG 

A sértett fél, a versenyből kilökött Sergio Pérez, még a futam ideje alatt kezdte meg az interjúk sorát:

"Egyáltalán nem tiszteli a versenyzőket. Már előtte voltam, és helyet kellett volna hagynia nekem, hogy elkerüljük az ütközést, e helyett próbált engem kilökni a pályáról. Nem értem, hogy vezethet így, de remélem az ebben illetékesek tesznek valamit. Ez a srác soha nem fogja megtanulni, hogy ha nem csinálnak valamit, valakinek sérülést okozhat. Mindenki aggódik miatta. Változtatnia kellene vezetési stílusán, mert sokak eredményét befolyásolja, és nem én vagyok az egyetlen”- dühöngött a 12 körben kieső mexikói.

Pastor Maldonado természetesen másképp látta ezt az incidenst:

"Ez egy nagyon csalódást keltő momentum volt. A verseny jól alakult számunkra, jó stratégián voltunk. Abban a pillanatban éppen a boxból kifelé tartottam hideg gumikon. A belső íven voltam abban a kanyarban, tehát az enyém volt a pozíció, ő mégis megpróbálta elvenni tőlem. Megpróbáltam kivédeni, de elment az autóm hátulja, és összeértek a kerekeink. Elkeserítő, szerencsétlen futam volt, és kész. Sergio pedig azt mond, amit akar. Mi versenyzünk, próbáljuk a legjobbunkat nyújtani. Én védekezni próbáltam, ő előzni akart, és ezt hívják versenyzésnek”- nyilatkozott a verseny után a Williams pilótája, aki az incidens miatt megrovást és 10.000 eurós büntetést is kapott.

000 facebook_banner.jpg

Nem ez volt az első eset, hogy a forrófejű venezuelainak egy- egy felelőtlen megmozdulása után vállalnia kellett tette következményét: az Európa Nagydíjon például a Hamiltonnal történő összeakadása miatt kapott öt rajthelyes büntetést az FIA-tól.

Maldonado már előzőleg is "összetalálkozott" a pályán mindkét fent említett riválissal gondoljunk csak a tavalyi belga, vagy az idei monacói versenyhétvégére.

A brit hétvége azonban nem Maldonadónak került a legtöbbe - a Sauber japán pilótájának, Kobajasi Kamuinak 25.000 eurót kell fizetnie, miután az egyik boxkiállásánál kicsit túlszaladt, és elütött néhány szerelőt.

FormaNet, Jeney Anna

001_fórum logo.png

banner felirat 1.jpg

Szólj hozzá

f1 silverstone brit nagydíj formula-1 sergio perez pastor maldonado