F1 Mégis marad jövőre a lépcsős orr?
Az idei év egyik nagy meglepetése volt az autóbemutatók idején, a lépcsős orrkialakítás, mely a McLaren és a Marussia kivételével minden 2012-es F1-es modellen megtalálható. Ez a vitatott dizájn egy szabálymódosítás következményeként alakult ki, az orrkúp magasságának csökkentése okán, és a hét elején olyan hírek láttak napvilágot, hogy az FIA a jövő évtől szabályban igyekszik ezt a nem túlzottan esztétikus látványt megszüntetni. Most azonban úgy néz ki, mégis megmaradhatnak a lépcsős orrok.
Az év elején nagyon sok kritika érte a az idei Formula-1-es autók külsejét, a kacsacsőrű emlősre hajazó kinézet miatt, ám a legtöbb csapatnál ez volt az egyetlen lehetőség, hogy megfeleljenek a ráfutásos balesetek elkerülését célzó műszaki szabályváltozásnak. A McLaren és a Marussia a 2012 előtt is alkalmazott alacsonyabb alváz miatt tudta csak az új autót enélkül megépíteni.
A látvány meghökkentette a szurkolókat, és az F1-en belül is éles kritikák érték a kialakítást. Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója egyenesen úgy fogalmazott, hogy szégyen, ahogy kinéznek az új autók, és sokakkal egyetértve kijelentette, a nem túl esztétikus látvány miatt rajongókat veszíthet a széria.
A hét elején az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, a Nemzetközi Automobil Szövetség tisztába van a rajongók elégedetlenségével, és óvatosan célzott arra, hogy talán 2013-tól változtatnak a szabályokon, és elfelejthetjük a kacsacsőrt.
Whiting megvitatta a dolgot a csapatok technikai igazgatóival, és ezzel kapcsolatban az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy mégsem lesz kötelező jövőre az autók orrkialakításának megváltoztatása. Ennek egyik fő oka a költségekben keresendő, hiszen a változtatás csupán esztétikai vonatkozással bírna (komoly költségek mellett), ám a teljesítmény kapcsán teljesen irreleváns, hogy milyen az orrkúp kialakítása, így annak műszaki indoka sincs.
Ráadásul a McLaren pilótája, Lewis Hamilton már nem először úgy vélte, az MP4-27 teljesítménye talán éppen azért marad el a várakozástól, mert egészen más a kocsi orrkialakítása a riválisok versenygépeihez képest.
Sokan ezért úgy vélik, a legtöbb csapat megmarad a lépcsős orrnál, és jelenleg már a rajongók is annyira megszokták ezt a furcsa kialakítást, hogy különösebb kritikák nélkül fogadják majd el, amennyiben kedvenc alakulatuk nem változtat ezen.