2012. júl 17.

F1 Force India: Már csak egy kis szerencse kellene

írta: FormaNet
F1 Force India: Már csak egy kis szerencse kellene

Egy különösen nagy kihívást jelentő, hazai verseny után Silverstone-ban,Vijay Mallya a Force India csapatfőnöke beszél az istállónál uralkodó hangulatról és a hétvégi esélyekről. A konstruktőri verseny nyolcadik helyén álló csapat egy jobb folytatásban reménykedik a soron következő hockenheimi, Német Nagydíjon, hiszen a legutóbbi verseny nem éppen a számításaiknak megfelelően alakult.

force india silverstone.JPG 

A valenciai hétvége után a Force India nagy lendületet kapott a megszerzett 16 pontnak köszönhetően, és rendkívül motiváltan mentek neki a silverstone-i megmérettetésnek. A csapatfőnök, Vijay Mallya szerette volna legalább egyik versenyzőjét a dobogón látni, ám sajnos számításai nem jöttek be, részben az időjárásnak, részben pedig Paul di Resta rajt utáni ütközésének köszönhetően.

Most ismét válaszokat kaphatunk, mennyit változott a csapatfőnök és a pilóták véleménye a jövőre nézve.

Hogyan foglalná össze a Brit Nagydíj hétvégéjén történteket?

Vijaj Mallya: Kissé frusztráló, hogy nem sikerült pontot szereznünk a hazai versenyen. Nagyon reménykedtünk benne, hogy sikerül egy jó teljesítményt felmutatnunk és esetleg összejöhet a kettős pontszerzés is, de sajnos nem így lett. Az időjárás is szerepet játszott ebben, pénteken és szombaton, így nem tudtuk, hogy mire számíthatunk vasárnap. Az egyik autónkat száraz a másikat pedig nedves körülményekhez állítottuk be.

Mennyire volt kiábrándító, hogy Paul (di Resta) idő előtt kiszállt a versenyből, otthoni közönsége előtt?

VM: A feltételek adottak lettek volna számára, hiszen ő volt a száraz körülményeknek megfelelő beállításon. Azonban sajnos, összeütközött Grosjeannal, ami a jobb hátsó abroncsának a végét is jelentette egyben. Ezek olyan dolgok, amik előfordulnak a Formula-1-ben, de akkor a legelkeserítőbb, amikor veled történik mindez.

Nico (Hülkenberg) közel volt a pontszerzéshez, de aztán rossz volt látni, hogy a verseny végéhez érve több helyet esett vissza.

VM: Nico nagyon jól csinálta végig és reméltem, hogy meg tudja tartani a 9. helyet. A stratégiánk az abroncsokat illetően, kemény-kemény- lágy volt. Az utolsó etapban raktuk fel neki a lágy keverékű gumik, de 17 körrel a vége előtt már küzdött, hogy meg tudja tartani a pozícióját. Tipikus hiba volt, amikor a gumik már elkoptak, és Nico hibázott is egy kicsit, nagy árat fizettünk ezért. Fernando (Alonso) pont ugyanezen a stratégián volt, és el is veszítette a vezető helyét, mert a kemény keverékű gumik jobban bírták a verseny végén. Sokat tanultunk ebből az esetből és ismét bebizonyosodott, hogy az abroncsok kiszámíthatatlansága nagyon fontos szerepet játszik. Talán a soron következő Német Nagydíjon okosabbak leszünk, a gumikat illetően is.

A tavalyi évhez hasonlóan a csapat legnagyobb riválisai idén is a Williams és Sauber istálló, bár az említett csapatok már többször jobb teljesítményt mutattak, ennek ellenére nem nagy a Force India lemaradása.

Mennyire ösztönzi az a csapatot, hogy mindkét autó képes akár a top 10-ben versenyezni?

VM: Kielégítő érzés, hogy a versenyzőim benne vannak a top 10-ben. Egy kis extra szerencsére lenne szükségünk még, ahhoz, hogy a dobogón végezhessünk. A közvetlen versenytársaink sem voltak szerencsésebbek, Pérez és Maldonado is nagyon jól mentek és mégsem sikerült célba érniük. Ennek köszönhetően a Sauber sem szerzett pontot, így nem tudtak előnyt szerezni velünk szemben. Három ponttal vagyunk lemaradva a Williamstől és 16-tal a Saubertől, így azt gondolom, optimisták lehetünk a továbbiakra nézve.

2010-ben volt utoljára verseny Hockenheimben, szóval nincs túl sok információ arról, hogy a Pirelli gumik, hogyan is működhetnek itt. Nagyobb a bizonytalanság e tekintetben?

VM: Igen, ebben az értelemben ez nyitott kérdés. Nico hazai versenye lesz, de nincs időnk megkönnyíteni a dolgokat. Minden versenyhétvégén igyekszünk kihozni a maximumot és mindent megtesszük, amit lehet, annak érdekében, hogy pontszerző helyeken zárjunk.

Nico Hülkenberg hazai versenyére készül.

Nico, megosztanád velünk, milyen érzés, hogy hazai pályán versenyezhetsz most hétvégén?

Nico Hülkenberg: Ez mindig különleges érzés, ráadásul egy órányira lakom a pályától, így nem kell elcsípnem egy járatot sem. A rajongók mindig nagyon nagy támogatást nyújtanak a versenyen és egy fantasztikus légkört varázsolnak a helyszínre, különösen a stadion résznél a célegyenes ráfordítónál. Mondhatni azért, hogy a legnagyobb érdeklődést továbbra is Michael (Schumacher) és Sebastian (Vettel) jelenti, de azt gondolom a rajongók, minden német versenyzőt ugyanúgy támogatnak.

Milyen emlékeid vannak a hockenheimi pályáról?

NH: A legelső autóversenyemet itt futottam 2005-ben, amikor a Formula BMW sorozatban versenyeztem és azon a hétvégén két futamot is nyertem. Azóta már többször versenyeztem itt a Formula 3-ban is, és természetesen a Williamsnél a 2010-es évben. Nagyon jól ismerem a pályát, élvezem a vonalvezetését, annak ellenére, hogy nem túl hosszúak a köridők.

Mesélnél esetleg arról, hogy mik jelentik a legnagyobb kihívást a pályán?

NH: A legnagyobb kihívást az első kanyar jelenti. Itt egy gyors jobb kanyar van, amit 200 km/óra sebességgel veszünk be, és a kijáratánál egy trükkös rázókő van. A másik legfontosabb rész a hajtűkanyar. Amennyiben itt elrontod a féktávot, nagyon könnyen pozíciót veszíthetsz és talán ez a legjobb része a pályának az előzésre is.

A csapattárs, Paul di Resta is túltette magát Silverstone-on és már a Német Nagydíjra összpontosít.

Paul Di Resta: Nagyon szomorú, hogy olyan hamar búcsúznom kellett, de nincs értelme ezen rágódni tovább. Nagyon jó versenyt futhattam volna, hiszen száraz verseny volt vasárnap és az autóm is száraz körülményeknek megfelelően volt beállítva, így gyűjthettünk volna pontokat is. Nem volt nagy az ütközés Romainnal, tipikus versenybaleset volt, de ahhoz éppen elég volt, hogy a defektet idézzen elő a gumikon és ezzel az esélyeim elszálljanak.

Versenyzői karriered során sokszor megfordultál Németországban, mit gondolsz az esélyekről?

PdR.: Ismerem a pályát, még a DTM-es korszakomból, és alig várom, hogy F1-es autóban is mehessek rajta. Ez egy nagyon szórakoztató pálya, néhány kihívást jelentő kanyarral, jó előzési pontokkal, különösen a hajtűkanyarnál. A kedvenc részem a stadion rész, ahol egyszerűen olyan energiák szabadulnak fel, hogy az valami hihetetlen. A dupla jobbos célegyenes ráfordító szintén egy speciális kanyarkombináció és elég nehéz bevenni. Amennyiben, van egy kis tapasztalatod a pályán könnyebben be tudod venni az adott szakaszt.

000 facebook_banner.jpg

A Force India, tehát az elmúlt versenyen elszenvedett vereség után sem tesz le arról, hogy további jó eredményeket érhessen el, és akár beleszóljon a nagyok harcába. Amennyiben a következő futamon minden összeáll, semmi akadálya nincs annak, hogy az indiai kiscsapat a top 10-ben, sőt akár a dobogón végezhessen. Lássuk a folytatást, a Német Nagydíjon.

FormaNet, Németh Dániel

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

 

Szólj hozzá

f1 force india német nagydíj formula-1