2012. júl 22.

F1 Vettel: Ez nem volt szép Lewistól

írta: FormaNet
F1 Vettel: Ez nem volt szép Lewistól

Sebastian Vettel szerint mclarenes riválisa, Lewis Hamilton tette tönkre versenyét, és ezzel együtt a győzelemért vívott küzdelmét. A red Bull kétszeres bajnoka nem számított arra, hogy Hamilton ennyire tiszteletlen lesz, és konkrétan ostobaságnak nevezte a brit pilóta manőverét. 

sebastian vettel hockenheim.JPG 

A McLaren 2008-as világbajnoka, Lewis Hamilton Német Nagydíj rajtját követően a pályára került törmelékek miatt defektet kapott, aminek következtében a mezőny legvégére került, majd a verseny utolsó szakaszában az élen álló Fernando Alonsótól, és a spanyolt üldöző Sebastian Vetteltől még kört is kapott, ám harmadik kerékcseréjét követően a friss abroncsokon Lewis jóval gyorsabb volt, és visszavette körét Red Bullos ellenfelétől. Ezt a momentumot ostoba döntésnek nevezte a kétszeres német bajnok.

"Ez nem volt szép Lewistól. Nem értem, miért versenyzett velünk, Még ha sokkal gyorsabb is volt, várnia kellett volna, míg talál egy helyet ahol tisztán elmehet mellettem. Lehetőleg úgy, hogy én nem veszítek vele. Ez ostobaság volt úgy, ahogy volt. Ha gyors vagy, és nincs esélyed a győzelemre, tiszteletben kell tartani a versenyhelyzetben lévő társadat. Nem számítottam rá hogy támadást indít, nem láttam értelmét, meglepődtem mikor megláttam magam mellett” - panaszkodott Vettel, aki ugyanakkor azt is érezte, hogy a Red Bull nem volt elég gyors ahhoz, hogy, győzni tudjon.

"Összességében a tempónk megvolt, de mikor közel kerültem Fernandóhoz és Buttonhoz nehéz volt közel maradni, úgy gondolom a fékekkel volt problémánk. Nem vagyok teljesen boldog, mert azt hiszem, lehetett volna egy kicsit jobb, ha tiszta pályán saját tempót futhatok.”

A Red Bull pilótájának meggyőződése, a Hamiltonos incidens meghatározó volt abban, hogy a másik McLarenes, Button ellen elveszítették a második helyet a boxkiállás során.

"Úgy gondolom, hogy sok időt vesztettünk Hamilton miatt, mert röviddel az eset után Button megelőzött” – mondta Vettel aki végül a verseny hajrájában visszaszerzett második helyét a versenyirányítás szankciója után (már a pályán kívül) újra elvesztette.  A regnáló bajnokot 20 másodperces időbüntetéssel sújtotta a versenybíróság, így Fernando Alonso, Jenson Button, Kimi Räikkönen és Kobajasi Kamui mögött csak a 10 pontot érő ötödik hellyel kell beérnie.

000 facebook_banner.jpg

A futamgyőztes, Fernando Alonso egyébként elismerte, előnyt tudott kovácsolni abból, amikor Hamilton visszavette körét Vetteltől.

"Tudtam, hogy Lewis elég közel lehet, valószínű volt, hogy megelőz ugyanis nem tudtam DRS-t használni. Nem akartunk kockáztatni semmit, számunkra kedvező volt Hamilton, hiszen elválasztott Vetteltől”- nyilatkozta a 30. futamgyőzelmét megszerző spanyol.

 

FormaNet, Márkus Alexandra

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

f1 hockenheim sebastian vettel német nagydíj formula-1