2012. júl 24.

F1 Pirelli: A stratégia kulcsfontosságú lesz a Hungaroringen

írta: FormaNet
F1 Pirelli: A stratégia kulcsfontosságú lesz a Hungaroringen

Silverstone-ban és Hockenheimben két esős hétvégében volt részük a csapatoknak, a nyári szünet előtti utolsó megmérettetésen, a Hungaroringen száraz és meleg időt vár a Pirelli. A szűk és kanyargós magyar versenypálya kivételes adottságokkal rendelkezik, de van néhány utcai pályás jellemzője, ilyen például az alacsony átlagsebesség és nagyon kevés tapadás, amely fokozatosan alakul ki.

pirelli_1.JPG 

A hétvégi Magyar Nagydíjra a fehér és a sárga színnel jelölt közepes és lágy keverékekkel érkezik a Formula-1 hivatalos gumiszállítója. A hétvégére 30 fok körüli időt jósolnak Mogyoródra, ami megszokott a Magyar Nagydíj idején.  A szűk kanyarokkal teli pályán az abroncsok nagy kihívás előtt állnak, és mint ahogy azt idén már megszokhattuk, döntő tényező lesz, ki hogyan tud spórolni a gumikkal. Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója létfontosnak tartja a szabadedzéseken végzett munkát, hiszen előzési lehetőségekben nem bővelkedik a magyar pálya, így a kvalifikáción megszerzett pozíció főszerepet játszhat a végső sikerben.

"Magyarország egy nagyon erős kontraszt a legutóbbi pályákhoz képest, hiszen a leglassabb állandó pálya a versenynaptárban.  Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy a gumikkal szemben kevesebb igényt támasztana. Tény, hogy kanyargós, csúszós pálya sokszor hőséggel párosul, és a vonalvezetése nagy igénybevételnek teszi ki a gumikat, főleg, ha a levegő hőmérséklete is magas. Az elmúlt években Magyarországon esős idő volt, így a slick gumikkal még nincs elegendő mennyiségű tapasztalatunk. Következtetésképpen jó néhány információ hiányzik még a sclick gumik versenykörülmények közötti teljesítményéről. A kiegyensúlyozottság és a tartósság lehet a sebesség kulcsa, hogy Magyarországon, ki mit tud kihozni az abroncsokból. Ezen a pályán nehéz előzni, így mindenki igyekszik majd a lehető legjobb stratégiát kidolgozni, és ebből pozíciót szerezni. Emiatt a szabadedzéseken végzett munka létfontosságú lesz a versenystratégia kidolgozása érdekében, ugyanis az elmúlt két itteni versenyen esett az eső, így arra a stratégiára nem lehet építeni. "

A Force India volánját vezető, Nico Hülkenberg szereti ezt a pályát, több szép elmék köti ide a német versenyzőt.

"Vannak jó emlékeim a Hungaroringről, különösen 2010-ből, mikor hatodik lettem. Ez volt a legjobb eredményem addigi F1-es karrierem során. GP2-ben is versenyeztem ott, és akkor megnyertem a versenyt. Szóval már várom, hogy megérkezzek, és nagyon szeretek a belvárosban is sétálgatni. A pálya elég lassú, de kihívás megtalálni az ideális íveket, hiszen kanyar kanyart követ, így el kell kapni a ritmust egy jó köridőhöz. Nincsenek hosszú egyenesek ahol a gumik lehűlhetnek, de azt hiszem képesek leszünk pontokért harcolni. Monacóban és Valenciában is jól futottunk, ezért remélem, ezek a beállítások megfelelnek majd erre a pályára is."

000 facebook_banner.jpg

Pirelli tesztpilótája, Jaime Alguersuari gokart pályához hasonlította a Hungaroringet.

"Magyarország egy kicsit olyan, mint egy gokart pálya jó móka, de egyben kemény verseny az abroncsok szempontjából. A magas hőmérséklet és a kevés hűtési lehetőség minden évben problémát jelent. Itt kell a legnagyobb leszorítóerő a szezonban, így aerodinamikailag maximálisan kihasznált az autó, főképp a bal első gumikra van hatással. Az alacsony és közepes sebességű kanyarokban nehéz tapadást nyerni, a fékezési stabilitás sem elfelejthető. Valljuk be ezen a pályán nincs előzési lehetőség. Tavaly bonyolult versenyt láthattunk itt a köztes és a slick gumikon, de azt hiszem idén ez teljesen másképpen lesz. Az autók beállításánál Magyarországon a leszorítóerő a legfontosabb tényező."

FormaNet, Márkus Alexandra

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

 

Szólj hozzá

f1 pirelli hungaroring magyar nagydíj formula-1