2012. júl 24.

F1 Räikkönen végre győzelmet ünnepelne, Grosjean egy dobogós eredménnyel kezdené meg a nyári szünetet

írta: FormaNet
F1 Räikkönen végre győzelmet ünnepelne, Grosjean egy dobogós eredménnyel kezdené meg a nyári szünetet

Két esős hétvégét követően, a Lotus F1 Team versenyzői, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean is száraz, meleg időjárásban bízik a soron következő hungaroringi megmérettetésen. Mindkét pilóta nagy reményekkel készül a Magyar Nagydíjra, és mindenképpen szeretnék egy kimagasló eredménnyel megkezdeni a nyári szünetet. Kimi természetesen futamgyőzelemben gondolkodik rengeteg finn rajongója előtt, míg francia csapattársa legszívesebben egy dobogós eredménnyel a háta mögött indulna nászútra. A csapat futamelőzeteséből az is kiderül, hogy mindkét versenyző kedveli a magyar aszfaltcsíkot. 

kimi.JPG  

Kimi Räikkönen

Negyedik helyre léptél előre a világbajnoki tabellán, és csak egy kicsivel vagy lemaradva a vezetők mögött. Hova lehet innen eljutni?

Kimi Räikkönen: Ha azt mondtátok volna nekem januárban, hogy féltávnál a negyedik helyen állok majd, kiegyeztem volna vele. Ez nem egy rossz pozíció, és úgy gondolom, ez az autó elég jó ahhoz, hogy még több pontot szerezzen. Nyerni akarok, és az egész csapat keményen dolgozik, hogy mindez valóra váljon, szóval majd meglátjuk, mire leszünk képesek az idény második felében.

Hogy érzed magad most, a Magyar Nagydíj előtt?

KR: Mindig szeretek Magyarországra menni. Nem ez a legnehezebb pálya mind közül, de nagyon sok kihívással jár. Ez az utolsó verseny a nyári szünet előtt, és ez egy nagyszerű helyszín a szezon első felének lezárására. A szünet remek alkalom lesz, hogy feltöltsük az energiáinkat a szezon utolsó, és egyben a legfontosabb szakaszára.

Hogy értékeled a korábbi hungaroringi teljesítményeidet?

KR: Egyszer nyertem Magyarországon, és háromszor második lettem. Ez általában nagyon forró és igényes verseny. Csak akkor nem szenvedsz a Hungaroringen, ha a végén te nyersz. Remélem, ezúttal nem fogok szenvedni.

Boldog vagy az utólag megkapott németországi dobogóddal?

KR: Jó dolog, hogy megkaptuk a harmadik helyért járó pontokat, de természetesen ezt inkább a pályán szerettük volna elérni. Azt hiszem, elmondhatjuk, hogy kihoztuk a legjobbat, amit elérhettünk ebből a rajtpozícióból. Talán ha találtunk volna még egy kis extra tempót a vizes időmérő edzésen, és előrébbről indulunk, akkor elkerülhettük volna a forgalmat, és veszélyt jelenthettünk volna a vezető pilótákra. Persze, egy kicsivel jobb helyezésben reménykedtünk, de az autónk az egész versenyen jól működött, és a harmadik hellyel is sok értékes pontot szereztünk a csapatnak. Tehát vannak pozitívumok is amikből meríthetünk, mielőtt Budapestre mennénk.

Hogyan értékeled a csapat lehetséges esélyeit az elkövetkezendő futam előtt?

KR: A csapat nagyon keményen dolgozik az autó fejlesztésén, és biztosak vagyunk abban, hogy versenyképesek leszünk Magyarországon. Általában a hungaroringi versenyek nagyon meleg időben zajlanak, és ez az, amire a további nyári versenyeken is számítunk. Sosem jó úgy nyilatkozni a médiának egy verseny után, hogy nem te nyertél. Nyerni akarok, és nem tudom megmondani, hogy ez eddig miért nem jött össze. Remélhetőleg nemsokára elérjük a várva-várt eredményt.

Mik a magyar pálya legnagyobb kihívásai?

KR: Ez egy meglehetősen lassú és kanyargós pálya. Két dolog igazán fontos egy gyors kör összerakásakor: a jó kanyarvétel, valamint a jó tapadás. Ha ezek adottak, az autód versenyképes lehet.

A pálya szűk és kanyargós. Mennyire fontos itt az időmérő?

KR: Ez egyike azon pályáknak, ahol igazán nehéz előzni. Persze, fontos lenne az élmezőnybe kvalifikálni magunkat, és lehetőleg elkerülni a pálya poros oldaláról való indulást. Eddig nem mi voltunk a legjobbak az időmérők során, de a meleg körülmények között futott versenyeken szinte mindegyik stratégiánk jól működött. Nem lesz vége a világnak, ha nem az élről indulunk, de megkönnyítené a dolgunkat. Meglátjuk majd, mi történik.

A Magyar Nagydíj bizonyos értelemben a finnek nagydíjának is tekinthető, hiszen sok finn kíséri figyelemmel a versenyt a helyszínen. Mit jelent ez számodra?

KR: Mindig jó érzés látni a lobogó kék-fehér zászlókat. Nekünk, finn pilótáknak ez a leginkább hazai futamunk, ahol nagyon sok finn jelenik meg évről-évre. Remélhetőleg képes leszek majd egy győzelmet ünnepelni velük.

romain grosjean.JPG Romain Grosjean

Mi lehet a kulcs egy jó eredményhez Magyarországon?

Romain Grosjean: Ez egy ismerős történet: jól kell teljesítenünk az időmérőn. Néhány újítással is készülünk, amivel minden bizonnyal jobbak leszünk majd, mint legutóbb. Ami azt illeti, szükségünk lenne egy napos, száraz versenyre, mivel ilyen körülmények között egyértelműen jobb a kocsi, mint az elmúlt nedves, hideg futamon. A Hungaroring egy olyan pálya, amit nagyon kedvelek, és ahol volt néhány kellemes élményem a múltban. Reményeim szerint az itteni történelmem segít majd felkészülni erre a versenyre. Ha az összes szabadedzést száraz pályán futhatjuk, az szintén nagyon hasznos lehet.

Mi alakult rosszul számodra a Hockenheimringen?

RG: Nehéz hétvége volt, különösen az időmérőn, de a versenyen is. Képtelenek voltunk elérni a megfelelő tempót a kvalifikáción, aminek még mindig keressük az okát. Mikor a pálya vizes volt, alig lehetett vezetni az autómat, és mindig akkor esett a legjobban, mikor próbáltam egy jó kört összerakni. Mindezek mellett öt rajthellyel hátrébb soroltak a váltócserém miatt. Aztán a versenyen az első kör is zűrzavaros volt, mert egy kocsi hátulról eltalálta az enyémet. Talán csak balszerencse volt, de tudom, hogy javulnom kell, ami az első köreimet illeti. Ezen dolgozom, mert egy kicsit sajnálatos részemről, hogy adott egy jó versenyautó, mégis a futam számomra néhány perc alatt véget ér. Németországban először le kellett cserélni az első szárnyam, utána pedig egy defekt következtében megsérült a padlólemezem is. Ezek után nemcsak a versenyt befejezni, de a jó tempót megtalálni is nehéz volt. Vannak futamok, ahol egyszerűen semmi sem jön össze, ez egy volt közülük. Reméljük, megfordul a szerencsénk, és Budapesten minden sokkal jobban megy majd.

Vezettél már valaha egy egész versenykörön keresztül lyukas gumiabronccsal?

RG: Nem, ez volt az első ilyen, tehát szereztem egy új tapasztalatot. Nehéz rájönni, hogy mennyivel mehetsz ilyenkor, mint ahogy azt sem tudod, mekkora kárt tesz ez a karosszériádban. Nem volt egy kellemes élmény. Sokkal jobb egy egészséges autóval menni.

Milyenek a korábbi tapasztalataid a Hungaroringről?

RG: Itt értem el az első GP2-es pole pozíciómat 2008-ban. Tavaly az egyik versenyt megnyertem, a másikon harmadikként értem célba. Magyarországhoz tehát pozitívan állok hozzá.

Milyennek látod a szezon első felét?

RG: Nem volt egyszerű. Volt néhány jó eredményünk, és pár szörnyű versenyünk is. A legutóbbi verseny talán az egyik legrosszabb volt. Dolgozunk, elemzünk, és próbáljuk megérteni az autó működését, hogy ne kövessünk el több hibát. Elkerülni a malőröket, és jobb rajtpozíciót elérni. Ez lehet a kulcs. Innen pedig csak előre vezet az út.

Mit tervezel a Magyar Nagydíj után, az augusztusi nyári szünetben?

RG: Nászútra megyek, tehát ez egy nagyon jó hónap lesz számomra. Remélhetőleg egy Magyarországon elért dobogós helyezéssel a zsebemben vonulhatok a szünetre.

000 facebook_banner.jpg

Eric Boullier (csapatfőnök)

A csapat lecsúszott a harmadik helyről, ami a konstruktőri világbajnokságot illeti. Visszaszerezhető ez a szezon második felében?

Eric Boullier: Természetesen csalódottak vagyunk a harmadik hely elvesztése miatt, de még mindig nagyon szoros a verseny, és már jelentős előnyünk van az ötödik helyezett csapattal szemben. De éhesek vagyunk a győzelemre, még többet akarunk. Továbbra is visszük magunkkal az új fejlesztéseinket, és próbáljuk működésre bírni őket a pályán, aztán úgy gondolom, képesek vagyunk megvédeni a mostani pozíciónkat. Nem tudom, hogy harmadikak vagy negyedikek leszünk-e, eddig minden nagyon szoros és meggyőződésem, hogy harcban leszünk egy helyezésért a legjobbak között.

Ez a hétvége Romain számára nagyon nehéz volt. Hideg vagy meleg időjárási körülmények között megy neki jobban?

EB: Már sok szép eredményt láthattunk tőle akár esőben, akár szárazon, de voltak olyanok is, ahol olyan végeredmény született, ami sem neki, sem nekünk nem felelt meg. Ez azt jelenti, hogy biztosítanunk kell őt akkor is, ha a körülmények ellene vannak, például amikor a rajtrács hátuljáról kell indulnia. Ez csak az első teljes éve. Jól tudjuk, hogy nagyon jól tud teljesíteni, és azon dolgozunk, hogy megszilárdítsuk a vezetési stílusát. Ez magába foglalja a nagyon fontos, első versenykört is.

Mi az elvárás az előttünk álló tíz versenytől?

EB: Az első 10 verseny tapasztalatai alapján azt mondhatom, képesnek kell lennünk arra, hogy sok-sok további pontot szerezzünk, ami nagyon fontos a bajnokság szempontjából.

Mennyivel vagytok idén boldogabbak, mint a tavalyi szezon félidejénél?

EB: Sokkal, ha számokban kellene kifejezni, mondjuk 1000 százalékkal.

FormaNet, Jeney Anna

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

f1 lotus hungaroring kimi raikkonen magyar nagydíj formula-1 romain grosjean