2012. júl 29.

F1 Grosjean: Kimi azt tette, amit tennie kellett

írta: FormaNet
F1 Grosjean: Kimi azt tette, amit tennie kellett

Romain Grosjean nem neheztel csapattársára, Kimi Räikkönenre azért, mert a második boxkiállását követően agresszív támadást indított elenne a második helyért, aminek következtében a két autó össze is ért, sőt a finn kissé le is tolta márkatársát a pályáról. 

romain grosjean hungaroring.JPG  

A Magyar Nagydíjon Romain Grosjean második, és egyben utolsó kerékcseréje után is a második helyen haladt Lewis Hamilton mögött, amikor a boxutcából érkező csapattársa centikkel elé tért vissza a pályára, majd egy kerék-kerék elleni csatát láthattunk a két fekete-arany versenyautótól. Grosjean nyilván nem adta könnyedén pozícióját, ám a finn nem sokat kérdezett. A két autó kereke kicsit össze is ért, és az összecsapásból végül a rutinosabb Räikkönen jött ki győztesen. Annak ellenére, hogy a 2007-es bajnok talán kissé túl agresszív volt, Grosjean úgy véli, hogy mindez természetes, hiszen hiába csapattársak, minden egyes versenyző saját magáért is harcol.

„Nagyon szoros csatát vívtunk Kimivel, és azt tette amit tennie kellett. Összeszedtem egy kis törmeléket, és küzdöttem, hogy visszatérjek, és hát az történt, ami történt. Hasonló volt (Kimivel), mint Vettellel, és akkor én voltam a belső íven, így minden rendben volt” - mondta Grosjean, akit sokkal jobban bosszantott az, hogy a verseny egy szakaszában forgalomba került, ez pedig lehetővé tette, hogy Räikkönen beérje.

„Sajnos beragadtam két autó mögé, ami nagyjából 1.5 másodpercembe került…a verseny ezen szakaszában nem voltam túl boldog, hiszen a győzelemért harcoltam, és egyszer csak beragadtam, amivel nem tudtam mit kezdeni. Közel voltunk a győzelemhez, ezért kicsit csalódott vagyok emiatt. Olyan autó mögé ragadtam be, aminek kék zászlót lengettek, és nem vette figyelembe.”

000 facebook_banner.jpg

A francia azt is elismerte, hogy nem volt egyszerű Hamiltont üldözni, és megelőzni, hiszen nem csak a pálya adottságai nehezítették meg a dolgát, de brit ellenfele nem hibázott, mint ahogy ezt később, Räikkönen is megtapasztalhatta.

"Ahogy Lewis üldöztem, vesztettem némi tapadást, majd az első boxkiállásunk katasztrofálisra sikeredett. A második már rendben volt, de nem sikerült újabb esélyhez jutnom, és itt nagyon nehéz előzni."

FormaNet, Varga Viktória

Fotó: FormaNet

001_fórum logo.png

hotel phőnix tisza.gif

Szólj hozzá

f1 lotus hungaroring magyar nagydíj formula-1 romain grosjean