2012. júl 29.

F1 Hamilton harmadik hungaroringi győzelmét aratta, a két Lotus előtt

írta: FormaNet
F1 Hamilton harmadik hungaroringi győzelmét aratta, a két Lotus előtt

Nem kellett eső a 27. Magyar Nagydíjon ahhoz, hogy izgalmas taktikai versenyt lásson a magyar közönség. A szinte egész hétvégén domináló Lewis Hamilton megszerezte harmadik hungaroringi diadalát, de nem volt könnyű menet, hiszen a hajrában az ötödik helyről rajtoló Kimi Räikkönen szorongatta. A finn bajnoknak végül nem sikerült támadást indítania, így másodikként szelte át a célvonalat. Csapata, a Lotus F1 Team kettős dobogót ünnepelhetett Romain Grosjean harmadik helyének köszönhetően.

hamilton-hungaroring.JPG 

Hatalmas tömeg fogadta a száguldó cirkusz mezőnyét a 27. Eni Magyar Nagydíjon, melyet végül elkerültek az előre jósolt esőfelhők. A mezőny első tíz versenyzője lágy gumin vágott neki a 70 körös megmérettetésnek, míg a Pirelli közepes abroncsait csak négyen,  Webber, Pic, Glock és De la Rosa választotta.

Michael Schumacher pechszériájához további strigulákat húzhatott be még a futam rajtja előtt, ugyanis autója lefulladt a rajtrácson. A mezőny így a verseny első körét egy újabb felvezetőkörrel kezdte, a német legenda pedig a 17. hely helyett a boxutcából csatlakozhatott versenytársaihoz. Nem sokkal később ráadásul még áthajtásos büntetést is kapott, mert nagy igyekezetében a boxutcában átlépte a megengedett, 100km/órás sebességet. Schumachernek így villámgyorsan elszálltak, az amúgy sem nagy pontszerző esélyei, és végül  az utolsó körökben a 18. helyről ki is állt a versenyből.

A rajtnál Lewis Hamilton könnyedén megőrizte elsőségét, míg a mellőle induló Romain Grosjeant máris támadta Sebastian Vettel, de a francia remekül védte pozícióját, közben Jenson Button élelmesen kihasználta a red bullos ritmusvesztését, és sikeres támadást indított.  Hátrébb a hatodik helyről rajtoló Fernando Alonso is áthámozta magát Kimi Räikkönenen, akinek problémája akadt a KERS-szel.  A finnt a parádésan rajtoló Mark Webber követte a hetedik helyen, majd az ausztrál mögött Bruno Senna, Felipe Massa, és Nico Hülkenberg sorakozott fel a legjobb tízben.

Az első kerékcserékig viszonylag eseménytelenül zajlott a verseny, Hamilton a 3. körre bő két másodperccel húzott el üldözőjétől. Az ötödik körben Timo Glock megpörgése szolgáltatott látványos pillanatokat. A Marussia német pilótája a 12-es kanyarnál forgott meg, majd a két HRT „elengedése”, után folytatta útját.

A 16. kör után a nagyok közül Button látogatta meg elsőként szerelőit, és váltott közepes Pirellikre. Alonso és Vettel együtt érkezett a 18. körben, kettőjük közül Vettel  lágy gumikon folytatta, míg a spanyol a közepes keveréket kapta. Egy körrel később az élről Hamilton is megérkezett, de amíg márkatársa 3 másodperc alatt tudta le kerékcseréjét, addig a 2008-es bajnoknál mindez 4.1 másodpercig tartott. Szerencséjére az őt üldöző Grosjean is beragadt kicsit a kerékcserénél, így Hamilton maradt az élen, mögötte változatlanul Grosjean, Button és Vettel trió sorakozott fel.

Räikkönen a kiállást követően visszavette pozícióját Alonsótól, és a spanyolra Webber is megérkezett. Az utolsó három pontszerző helyen Senna, Massa és Rosberg osztozott.  Amíg Webber ferraris riválisát üldözte a hatok helyért, addig csapattársa is közel került Buttonhoz, sőt az élen Grosjean is elindult első F1-es győzelméért.

Button villámgyors kiállását a 35. körben ejtette meg, de miközben Vettel rálépett a gázra, addig a brit beragadt a 7. helyen autózó Senna mögé, ami a Red Bull kezére játszott, ennek köszönhetően Vettel a kerékcsere után vissza is vette a rajt után elvesztett helyét Butontól, aki ezt követően, hosszú körökön keresztül nem is tudta áthámozni magát a Williamsen, ezzel ígéretesnek tűnő versenyéből végül egy hely lett.

A top10-ből utolsóként, a 46. körben Räikkönen váltotta le használ abroncsait, és abban a néhány plusz körben, melyet az élen töltött, olyan remek tempót diktált, hogy kiállását követően a második helyre tért vissza, éppen csapattársa mellé érkezett, és a két Lotus nagyon agresszív, szoros és látványos csatát vívott, melyből a finn került ki győztesen.

Hamilton, Räikkönen, Grosjean hármast Vettel szorosan követte, míg a német mögé csapattársa, Webber zárkózott fel ötödiknek. Button háromkiállásos taktikája miatt visszacsúszott a hetedik helyre, Alonso mögé, Senna, Massa és Rosberg pedig maradt az utolsó három pontszerző helyen.

A Lotus finn versenyzője üldözőben vette az élen álló ellenfelét, és néhány kör után meg is érkezett Hamilton nyakára. Közben a középmezőnyben Pastor Maldonado ismét kiharcolt magának egy áthajtásos büntetést. A Williams venezuelai versenyzője az 50. körben Paul di Restát előzte a 12-es kanyarban, de túl agresszív manővere következtében a két autó összeért, és bár mindketten folytatták útjukat, a versenyirányítás megbüntette Maldonadót.

Nem csak Button, de a két Red Bull is három kiállásos taktikán volt, ezzel együtt Vettel megtartotta negyedik helyét, sőt a hajrára hatalmas tempót diktált. Webber a nyolcadik helyre jött vissza, közvetlenül Senna mögé. A címvédő ugyan sorra futotta meg a leggyorsabb köröket, de Grosjean már nem tudta befogni, így maradt a negyedik helyen. Mögötte Alonso ért célba ötödikként, míg Button és Senna maradt a hatodik-hetedik helyen, azaz Webbernek sem sikerült előrekeveredni a friss abroncsokon. Az ausztrál után még Massa és Rosberg szerzett pontot csapatának. A futam utolsó pár körében előkerült a sárga zászló is, Narain Karthikeyan HRT-je miatt.

Alonso az ötödik hely ellenére növelte előnyét a bajnoki pontversenyben. A spanyol előnye jelenleg 40 pont a második helyen álló Webber előtt.

000 facebook_banner.jpg

Magyar Nagydíj végeredménye:

futam-hungaroring.JPG

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel phőnix tisza.gif

 

 

 

Szólj hozzá

f1 lotus hungaroring mclaren lewis hamilton magyar nagydíj formula-1