F1 Vettel: Dolgozni, dolgozni, dolgozni!
A Red Bull Racing kétszeres világbajnoka érthetően nem volt igazán elégedett a Hungaroringen elért negyedik helyezésével, annak ellenére sem, hogy így is sikerült két egységet lefaragnia a bajnokságot vezető Fernando Alonsóval szembeni hátrányából. Ha ez a két pont igazán sokat számított volna a pontversenyben, akkor talán nem negatívan gondolna vissza az idei Magyar Nagydíjra. Azonban ez nem így történt...
Sebastian, az, hogy magad mögött sikerült tartanod Fernando Alonsót és Mark Webbert, elég ahhoz, hogy elégedett legyél?
Sebastian Vettel: Nem egészen, de ez volt a maximum. A rajtom nem volt igazán jó, pozíciót veszítettem Jensonnal szemben az első kanyarban, ami az ezt követő körökben elég nagy időveszteséggel járt. Egyébként mi ezután is próbálkoztunk. Ha hamarabb álltunk volna ki, akkor bizonyára forgalomba kerülünk, ami akkor nem lett volna valami jó. De ahogy azt említettem, kihoztuk a legjobbat a helyzetünkből.
A verseny közben stratégiát váltottatok. Megmondanád, miért volt szükség a ’B’ terv alkalmazására?
SV: Minden taktikai váltás attól függ, melyik pozícióban fejezed be az első kört, ilyenkor kell dönteni, milyen hosszú lesz az első etap. Természetesen frusztráló tud lenni a tudat, hogy tudnál gyorsabban is menni, még sincs esélyed előzni, de néha ez megesik.
Mikor adtad fel a harcot Romain Grosjeannal szemben?
SV: Két körrel a leintés előtt. Megpróbáltunk valamit, ami akár be is jöhetett volna, mégsem működött. De legalább megpróbáltuk.
A harmadik kiállás akkor csak egy biztonsági intézkedés volt?
SV: Nem, mert valószínűleg a gumik nem bírták volna a végéig. És bíztunk abban, hogy valaki másnak is problémája lesz a gumikkal, így cserére kényszerül majd, de végül ez nem így történt.
Mit kell tennetek, hogy Spában jobb eredmény érjetek el?
SV: Nos, úgy gondolom, hogy a sebességünk megvan, valószínűleg az összhang az autónk gyenge pontja. A legjobb dolog, amit tehetünk, nem más, mint dolgozni, dolgozni és dolgozni.
Elég nyilvánvaló, hogy csalódott vagy…
SV: Nem tudom, mit vártál. Egy autóban ülünk másfél órán keresztül, a verseny szélsőséges, és pokolian meleg van, aztán pedig vezethetsz a forgalomban, ami önmagában nem egy igazán befolyásoló tényező. Még sincs benne a pakliban az, hogy előrébb kerülj. Minden, amit ilyenkor tehetsz az, hogy nagyon koncentrálsz. Illetve a tudat, hogy minden centiméterért keményen harcoltál, de mégsem fizetődött ki, nagyon nyomasztó tud lenni.
Hiába faragott két pontot hátrányából a német pilóta, még mindig az összesítés harmadik helyén áll, és már nem csak előre kell figyelnie. A második helyen álló Mark Webber valamint az ötödik pozíciót elfoglaló Kimi Räikkönen között ugyanis mindössze nyolc pont a differencia, és látva a Lotus jelenlegi formáját, egyáltalán nem biztos, hogy a továbbiakban is Red Bull versenyzői lesznek Alonso első számú riválisai.
FormaNet, Jeney Anna