2012. aug 01.

F1 Magyar Nagydíj - Statisztikák, érdekességek

írta: FormaNet
F1 Magyar Nagydíj - Statisztikák, érdekességek

A Hungaroring nem csak izgalmas taktikai csatákkal tette emlékezetessé a 2012-es szezon 11. nagydíját, de több statisztikai adatot is sikerült átírni a 27. Eni Magyar Nagydíjon.

lewis hamilton 2012 hungaroring.jpg 

Ami nekünk magyar szurkolóknak, és a pályánk jövője szempontjából fontos statisztikai adatnak számít, az a kilátogató nézők száma. A tavalyihoz képest tíz százalékkal több néző volt múlt hétvégén a Hungaroringen, ami a négy nap alatt 220 ezer főt jelentett.  A megemelkedett létszámban közrejátszhatott egy remek akció, ami állóhelyre szólt: mindössze 9900 forintért el lehetett jutni az ország bármely pontjáról a magyar pályára (utazási költség, tömeg közlekedve a jegy felmutatásával ingyenes). Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI-nek számolt be az eredményességről:  "Mintegy tíz százalékkal emelkedett a nézőszám a tavalyihoz képest. A sok munkának meglett az eredménye: az állami vállalatok összefogásának köszönhetően kedvezményes jegyekkel, sokkal több hazai néző tudott kijönni a Magyar GP-re. Egyébként dicséretet kaptunk a szervezésért, a rendezésért is."

A 27. Eni Magyar Nagydíjon végül a pole-ból rajtoló Lewis Hamiltont intette le elsőként a kockás zászló, ezzel a brit, F1-es pályafutásának 19. futamgyőzelmét könyvelhette el, mellyel az örökranglistán eggyel megelőzte Kimi Räikkönent, illetve egy győzelemre megközelítette 1998-99 világbajnokát, Mika Häkkinent, aki (ugyanúgy, mint eddig Hamilton) mind a 20 F1-es győzelmét a McLaren csapatával szerezte meg.

A magyar pályán legtöbbször Michael Schumacher tudott a dobogó legfelső fokára felállni, ám Hamilton harmadik hungaroringi diadalával már csak eggyel van lemaradva a hétszeres bajnoktól ebben a statisztikában. A legendás háromszoros brazil világbajnok, Ayrton Senna szintén három alkalommal volt legyőzhetetlen Magyarországon.

A wokingiak 2008-as bajnoka összességében 22. pole-ját szerezte meg a szezon 11. versenyhétvégéjén, amivel utolérte egykori márkatársát, Fernando Alonsót, és amivel csapatának 150. rajtelsőségét gyűjtötte be. A 2010-es Kanadai Nagydíj óta most először fordult elő Hamiltonnal, hogy pole pozícióját végül győzelemre váltotta.

A Lotus F1 Team közel került a győzelemhez, végül Bahrein után ismét két dobogós helyezéssel, Kimi Räikkönen második-, és Romain Grosjean harmadik helyével vigasztalódhattak az enstone-iak. Grosjean eddigi F1-es pályafutásának legjobb rajtpozícióját kaparintotta meg a szombati időmérőn, és Hamilton mellől, az első sorból várhatta a vasárnapi rajtot. Francia versenyző utoljára az 1999-es Francia Nagydíjon rajtolhatott az első sorból, mégpedig Jean Alesi egy Sauberrel.

11 versenyt követően dobogós eredményekben a fent említett két alakulat, azaz a Lotus és a McLaren vezet nyolc-nyolc dobogós helyezéssel, míg a második helyen a Ferrari áll (természetesen Fernando Alonso révén) hat pezsgőzéssel, a Red Bull pedig ötször tehette meg ezt ebben az évben. Érdekesség, hogy tavaly ilyenkor az energiaitalosok már 16 dobogós helyezésnél jártak.

Sebastian Vettel csak a negyedik helyen ért célba, de a verseny leggyorsabb köre idén már harmadik alkalommal az ő neve mellé került bejegyzésre. Ebben a statisztikában a legfiatalabb kétszeres bajnok már csak eggyel marad el veterán csapattársától, Mark Webbertől, és ezzel az összesítésben a 28. helyet foglalja el olyan nevekkel együtt, mint Alberto Ascari, Jack Brabham, René Arnoux és Juan Pablo Montoya.

Az ötödik helyen célba érő Fernando Alonsónak ugyan nem sikerült 31. győzelmét ünnepelni 31. születésnapján, de a spanyol immár zsinórban 23. alkalommal ért célba pontszerző helyen.

Ugyanebben a statisztikában a McLaren a következő versenyen, Spában elérheti a bűvös 50-es számot, ugyanis amióta Jenson Button csatlakozott a csapathoz, azóta vagy ő, vagy brit honfitársa a pontszerző helyek valamelyikén végzett, azaz a wokingiak a Hungaroringen zsinórban 49. alkalommal gazdagították bajnoki pontjaik számát. Csapatok között ezt a rekordot egyébként a Ferrari tartja: a legendás alakulat az 1999-es Maláj Nagydíjtól egészen a 2003-as Maláj Nagydíjig sorozatban 55-ször ért célba pontszerző helyen. (Igaz, a mai statisztikák gyarapodását jelentősen megkönnyíti a pontrendszer átalakulása, hiszen például 1999-ben még csak az első hatot pontozták.)

 000 facebook_banner.jpg

Nem csak pozitív statisztikák gyarapodtak szép számmal a Magyar Nagydíjon, hiszen például a Mercedesnek a tavalyi Japán Nagydíj óta ez volt a legrosszabb kettős rajtpozíciója: Nico Rosberg csak a 13., míg csapattársa Schumacher csak a 17. rajtkockát foglalta el a mogyoródi pályán.

Pastor Maldonado megdöntötte tavalyi rekordját, mikor is tizenegy futam alatt ötször büntették meg. Idén ugyanennyi versenyhétvége alatt a venezuelai hat büntetést zsebelhetett be, ebbe beletartozik három olyan rajtrácsbüntetés, melyet váltócsere miatt kapott a williamses pilóta.

 

FormaNet, Márkus Alexandra

001_fórum logo.png

hotel phőnix tisza.gif

 

Szólj hozzá

f1 hungaroring magyar nagydíj f1 statisztika formula-1