F1 A Ferrari újabb fejlesztésekkel készül Spára és Monzára
A héten elkezdődő nyári szünetben legnagyobb hírként eddig, Kimi Räikkönen Ferrarihoz való visszatérése röppent fel, amit a Ferrari illetékesei cáfoltak. Az istálló továbbra sem nem foglalkozik a pilótakérdéssel, inkább az autó fejlesztésére koncentrálnak, és a következő megmérettetésre, a Belga Nagydíjra egy újabb fejlesztéssel érkezik az olasz istálló.
A legutóbbi versenyeken, Valenciában, Silverstone-ban és a Hockenheim ringen Fernando Alonso révén két futamgyőzelmet, és egy második helyet ünnepelhetett a Ferrari, ám ezt követően a Hungaroringen csak az ötödik és a kilencedik helyen értek célba a tűzpiros versenyautók. A bajnokság éllovasa, Alonso elismerte, a fejlesztés hiánya okozta a hátracsúszást, és a technikai igazgató, Pat Fry sem tagadja, meg kell tanulniuk a Magyarországi leckét.
„Igaz vannak olyan alkatrészek, amik nem úgy működtek, ahogy vártuk, de ez mindig benne van a pakliban, ha újításról van szó. A pozitívum, hogy megértettük a problémát, és most már minden rendben van. Ez a tapasztalat segít abban, hogy inkább keveset lépjünk előre, de ne hagyjunk zavarosan semmit. Világos az elképzelésünk, hogy milyen irányba kell mennünk, és megkezdődtek a munkálatok ebbe az irányba."
A Ferrari már a következő versenyre fejlődést szeretne mutatni, hiszen Alonso ugyan 40 ponttal vezeti a tabellát, de a szezon még nagyon hosszú. Nem mellesleg a maranellóiak már nagyon készülhetnek a kétszeres bajnok végső sikerére, hiszen a minap hivatalos oldalukon megjelentették, hogy a Ferrari szokásos versenyszezont záró „Finalo Mondali” eseményének a spanyolországi Valencia Ricardo Tormo versenypálya ad majd otthont. A négynapos rendezvényre természetesen a spanyol klasszis bajnoki címe tenné fel a „koronát”, így a legendás istálló gőzerővel készül a „második félévre”.
„Néhány érdekes fejlesztésünk van melyeket Spában szeretnénk bevetni, egy olyan pályán ami leszorítóerő szempontjából különleges, csakúgy, mint Monza. Sőt a motorunk és az aerodinamikai csomagunk kifejezetten alkalmas az olasz pályára. Éppen ezért már eddigi is keményen dolgoztunk, de még sok a teendőnk. Folytatnunk kell a munkát, hogy továbbra is hozzuk ezt a magas szintet. Kifejezetten Spára fejlesztettünk a szélcsatornában kisebb alkatrészeket, de összpontosítottunk a szingapúri versenyre is” – idézi a technikai igazgatót a Scuderia Ferrari Racing News legújabb száma.
A Scuderia Ferrari alakulata a konstruktőri bajnokságban jelenleg a negyedik, és 57 pontos lemaradásban van a vezető Red Bull Racing mögött.