2012. aug 14.

F1 Merre tart a Mercedes - A brackley-i istálló részleges visszavonulót fúj 2014-től?

írta: FormaNet
F1 Merre tart a Mercedes - A brackley-i istálló részleges visszavonulót fúj 2014-től?

Az utóbbi időben rengeteg hír látott napvilágot a Mercedes Formula-1-es szereplésével kapcsolatban. Hivatalosan ez a harmadik év, hogy önálló csapatként indultak a világbajnokságban, de egy futamgyőzelmen kívül igazán komoly eredményt a csapat pilótái, sem Michael Schumacher sem Nico Rosberg nem tudtak felmutatni. A csapat a konstruktőrök versenyében jelenleg az ötödik helyen áll 106 ponttal. Rosberg az összetettben a 6. helyet foglalja el 77 ponttal, köszönhetően ezt a Kínai Nagydíjon elért győzelmének is, míg Schumacher csak a tizenkettedik helyen tanyázik a maga 29 pontjával. A legfrissebb francia értesülések szerint a Mercedes a részleges kivonulást tervezi a Formula-1-ből. Az Auto Hebdo szerint a német autógyártó 2013 végén befejezi önálló F1-es csapat szerepeltetését a királykategóriában.

IMG_7033.JPG

Mint az már köztudott a stuttgarti autógyártó F1-es csapata továbbra sem írta alá a Concorde Egyezményt és nem állapodtak meg Bernie Ecclestone-nal. Állítólag ez a tény már annak az előszele, hogy a Mercedes félhivatalos csapatként szerepeltetné magát tovább a szériában.

A Mercedes azonban motorbeszállítóként továbbra is támogatná a sorozatban versenyző csapatokat, ahogy azt teszi jelenleg is a McLaren és a Force India istállóknál. Emellett indítanának egy „félhivatalos" csapatot is, mely az AMG F1 nevet kapná - állítja az Auto Hebdo.

A magazin szerint a szintén Brackley-i székhelyű AMG F1 - jelenlegi nevén Mercedes AMG - megtartaná csapatfőnökként Ross Brawnt és az egyik pilótaülésbe továbbra is a hétszeres világbajnokot Michael Schumachert ültetné. A Mercedes a továbbiakban nagyobb hangsúlyt helyezne a mérnöki csapatra és annak munkájára, mintsem a tulajdonosi és menedzsment területtel foglalkozna - tudatta a francia lap.

2014-től igen valószínű, hogy a száguldó cirkuszban csak három motorszállító marad, a Mercedes a Renault és a Ferrari, ami azt is jelenti, hogy a gyártók több partnert kell, hogy kiszolgáljanak az új szabályok által megépített motorokkal.

A Mercedes részleges kivonulását, egyelőre nem lehet bizonyosra venni, de ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy a német ügyészség továbbra is Ecclestone után nyomoz a Gribowsky ügy kapcsán, vagy akár a csapat vártnál gyengébb szerepelését a királykategóriában, ezek elegendő okot szolgáltathatnak a részvényesek számára arra, hogy felkérjék az igazgatótanácsot, ilyen módon a Mercedes ne rontsa tovább a presztízsét. A részvényesek közül néhányan már jelezték, hogy nem látják értelmét a folytatásnak, ám eddig még ezek a hangon nem képviseltek többséget a vezetésben.

 000 facebook_banner.jpg

A többi szériában a legnagyobb konkurencia az Audi és a BMW is jól szerepel, míg a Mercedes az F1-ben csak bukdácsol, nevéhez méltatlanul. 2010-ben tért vissza a sorozatba és lett önálló gyári csapat az AMG Mercedes és nem kétséges, akkor egy szenzációs bombaként robbant a hír, hogy mindezt Michael Schumacherrel és Ross Brawnnal lépik meg. Sajnos ennek a visszatérésnek nagyobb lett a füstje, mint a lángja, ugyanis a csapat továbbra is igen gyengén szerepel.

Nico Rosberg kínai győzelmével hitték, hogy meghozza számukra az áttörést, de ez egyelőre nem így alakult. Emiatt rengeteg kritika éri a mai napig mind a csapatot, mind pedig a hétszeres világbajnokot, Michael Schumachert. Éppen ezért nem lenne meglepő, ha ezek a tényezők lökést adnának a német gyártónak, hogy a hosszú távú kötelezettségvállalásukat felbontsák, és ha csak részlegesen is, de visszavonulót fújjanak a király-kategóriából.

Szöveg: FormaNet, Németh Dániel
Fotó: FormaNet

001_fórum logo.png

hotel-gif.gif

Szólj hozzá

mercedes schumacher forma1 formula1 ross brawn