2012. aug 25.

F1 Grosjean reméli, erősebben térhet vissza a szünetről

írta: FormaNet
F1 Grosjean reméli, erősebben térhet vissza a szünetről

A Lotus F1 Team francia versenyzője, Romain Grosjean félig-meddig hazai versenyként tekint a soron következő Belga Nagydíjra, tavaly ráadásul itt zsebelte be a GP2-es bajnoki címet, így természetesen már alig várja, hogy a hosszú nyári szünet után Spában ismét autóba üljön. A szünetben Grosjean féléves értékelést is tartott, és a csapat belgiumi futamelőzetesében arról is beszélt, hogy az eddigi tapasztalatokkal a háta mögött reméli, sokkal erősebben folytathatja az idei évet. A cél nem más, mint az első F1-es futamgyőzelem.

romain grosjean.JPG 

Mit gondolsz Spa-Francorchamps-ról?

Romain Grosjean: Egy fantasztikus pálya!  Egy remek hullámvasút, és ott van még bónusznak, hogy franciául beszélnek, így ebben az értelemben Monaco és Kanada mellett egy másik hazai versenyem. Nagyszerű lesz. Remélem, hogy a frissítéseink jól működnek majd. Ha a budapesti tempónkkal előzni tudtunk volna azon a pályán, akkor megnyertük volna a versenyt. Spa egy olyan pálya, ahol jó előzési lehetőségek vannak, szóval majd meglátjuk mi lesz.

Te még nem mentél vele, de mit gondolsz az új eszközről, amit Kimi már tesztelt?

RG: Érdekes eszköz! Ha ezzel előnybe kerülök, ebben az esetben nagyon várom, hogy végre versenyezhessek vele! Biztos vagyok benne, hogy jó dolog, különösen, ha jól működik majd. Remélhetőleg ad valami pluszt, és végre versenyt nyerhetünk, amit már nagyon szeretnénk.

Mit gondolsz, az időmérőkön ott tart a csapat ahol lennie kell?

RG: Azt hiszem, hogy nagyon jó helyen vagyunk. Tisztában vagyunk vele, hogy néhány dolgot kicsit jobban kell csinálnunk, de a legutóbbi versenyhétvége is megmutatta, hogy nem csak a versenytempónk volt jó, de jó időmérőt is teljesítettünk, és erre van szükségünk.

Úgy tűnik, hogy az E20 egy nagyon jó versenyautó. Mennyire várod már, hogy Spa-Francorchamps klasszikus kanyarjaiban vezethesd?

RG: Az autónknak szerintem eléggé feküdni fog. Ha a pályákat nézzük, akkor a szezon második fele egész jónak tűnik az autónk számára. Remélhetőleg minden adott lesz ahhoz, hogy versenyeket nyerjünk. Nagyon várom, mert Spa egy különleges pálya, és tavaly ott nyertem meg a bajnoki címet a GP2-ben. Jó lesz újra ott lenni. A szezon első felében a jó és a rossz hétvégék váltották egymást, és mint csapat, mindent megteszünk azért, hogy a rosszakat megakadályozzuk. Idén volt már részünk sebességváltó csere miatti rajtrács büntetésben, műszaki hibákban, ütközés miatti kiesésekben, melyek miatt a csapat elvesztett egy helyet a konstruktőri bajnokságban. Mindannyian tudjuk, hogy mi a tét. Személy szerint én is sokat tanultam az első 11 versenyen, és megtaláltam az egyensúlyt. A nyári szünetben elég időm volt arra, hogy értékeljem az első félévet, és remélhetőleg erősebben térek vissza. Még mindig egy fiatal versenyző vagyok, és van már három dobogós helyezésem eddig, ami egy megfelelő teljesítmény. Világbajnokokkal harcolok, és nagyon elégedett vagyok azzal, ahol vagyok. Önelégült azonban sosem leszek, és megpróbálok minden egyes futamon jobb versenyzővé válni.

Hogy érzed most magad?

RG: Jó, hogy volt egy szünet, különösen nekem, hiszen nászúton voltam. Intenzív volt az év első fele, ezért jó volt a testnek és a léleknek is egy kicsit pihenni, most pedig erősebben térek vissza, és készen állok a versenyzésre.

000 facebook_banner.jpg

Jelenleg a nyolcadik helyen állsz az egyéni bajnokságban, mit lehet elérni az év végéig?

RG: Csak versenyről versenyre készülök. Szoros a küzdelem Jenson (Button), Nico (Rosberg) és köztem, és nincs ok arra, hogy miért ne tudnánk feljebb kerülni.  Jó volt, hogy még a szünet előtt újra dobogóra állhattam, és azt hiszem, jó esélyünk van versenyeket nyerni, szóval a szezon második felében erre kell törekednünk.

Szöveg és fotó: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

f1 lotus spa belga nagydíj formula-1 romain grosjean