F1 A Force India megismételné belgiumi teljesítményét
Nico Hülkengberg eddigi legjobb Formula-1-es helyezését szerezte meg Belgiumban, a német pilóta a 4. helyen végzett Spa-ban, és dobogós helyezéshez sem volt messze. Paul di Resta nem tudott a fiatal némethez hasonló tempóban autózni, mivel gondjai voltak a KERS-el, ennek ellenéra a skót pilóta is pontszerző helyen végzett. A csapatfőnök, Vijay Mallya szerint, nagyon jól működtek az autók Spa-ban, és Monzában is erős teljesítményre számít.
A Force India Mercedes kiváló teljesítményt nyújtott a Belga Nagydíjon. Nico Hülkenberg a futam egésze alatt dobogós helyezésért harcolt, s végül a 4. pozíciót szerezte meg, amivel élete legjobb Formula-1-es eredményét érte el a fiatal német. Paul di Resta egy világbajnoki pontra tudott szert tenni. Az skót pilótának az egész verseny alatt KERS problémái voltak, ami gátolta az igazán jó versenytempó elérésében. A csapat összességében 13 világbajnoki pontot szerzett, mellyel a Williams istálló elé tudott ugrani a konstruktőri világbajnokságban, és a hatodik helyen álló Saubert 21 pontra közelítette meg.
Nico Hülkenberg szerint, nagyon közel álltak a dobogós helyezés megszerzéséhez, de összességében elégedett a csapat teljesítményével, és Monzában még több pontot szerezne.
„Nagyszerű eredményt értünk el Spa-ban. Ez a legjobb eredményem a Formula-1-ben, 12 pontot szereztem és fentebb léptünk a konstruktőri világbajnokságban. Nyilvánvalóan jól jöttünk ki a rajtnál történt balesetből, de utána nagyon erősek voltunk, jó helyen álltunk és képesek voltunk harcolni a Red Bullal, a Ferrarival és a Lotussal is. A legtöbb helyzethez alkalmazkodni tudtunk és megérdemelten szereztük a pontokat." – mondta Nico Hülkenberg
„Tudom (csak két másodpercre voltunk a dobogós helyezéstől). Végig harcban álltunk a dobogóért, és mikor Räikkönen elé kerültem a 2. pozícióba, akkor éreztem, hogy lehetséges. Az eredmény mutatja, hogy ettől nem vagyunk messze, még lesz 8 versenyünk, hogy megpróbáljunk dobogós helyezést szerezni, mielőtt véget érne az év. Ez egy jó verseny volt, és arra kell koncentrálnunk, hogy megpróbáljuk megismételni ezt a teljesítményt az év hátra levő részében."
A fiatal német pilóta nagyon izgatottan várja az Olasz Nagydíjat, amely után elhagyja Európát a száguldó cirkusz.
„Nagyon élvezem Monzát. Ez az utolsó nagy sebességű pálya az évben, a hangulat csodálatos. Nyilvánvalóan minden csapat új szárny konfigurációt hoz Monzára, mivel a pálya egyedülálló, ezért ki kell várnunk, hogy lássuk milyen az aerodinamikai fejlesztési csomagunk teljesítménye. A cél adott, több pontot gyűjteni vasárnap." – fejezte be gondolatát a 25 éves pilóta.
Paul di Resta sokkal több pontot szeretett volna elérni, de technikai problémák hátráltatták a verseny folyamán. Az Olasz Nagydíjat különleges helyszínnek tartja a fiatal skót, a pálya történelme és hihetetlen gyorsasága miatt is.
„Csalódott vagyok, mivel elveszítettem a KERS-em a verseny előtt, különösen akkor bosszantó, ha látod, hogyan juthatnál előre a versenyben. Biztos vagyok benne, hogy több pontot tudtunk volna szerezni Spa-ban, ha a dolgok a tervek szerint alakulnak." – mondta Paul di Resta
„Monza egy különleges verseny, ahol igazán lehet érezni a sport történelmét. Ez valóban egy más helyszín, ahol a szurkolók igazán a Formula-1 mögött állnak, és mindig óriási hangulatot teremtenek. Itt mindig sok idő megszokni az autót, sok kört teszünk meg ehhez, mert sokkal kevesebb leszorító erőt használunk, mint máshol. A féktávolságok növekednek, és 25 km/h-val gyorsabbak vagyunk, mint bármikor egész évben. Gyorsan alkalmazkodni a sebességhez, mindig nagy kihívást jelent."
„Azt gondolom, a gyors kör titka Monzában, a megfelelő fékhasználatban van. Jó fékerő elosztásra van szükség, és ez nem túl könnyű, mikor változik az üzemanyag súlya az autóban - különösen a gyakorlásokon, és amikor kevés üzemanyagot használunk az időmérőn. Muszáj nagyon agresszívnak lenned és használni kell a KERS-t, hogy jó köridőt fuss" – nyilatkozta a fiatal skót pilóta.