2012. sze 07.

GP3 Kiss Pál Tamást remek kezdés után ismét megbüntették

írta: FormaNet
GP3 Kiss Pál Tamást remek kezdés után ismét megbüntették

Ragyogóan kezdõdött, de rémálomszerû véget ért Kiss Pál Tamás számára a GP3 2012-es monzai szabadedzése. A magyar pilóta a 45 perces tréning félidejében az élen állt, ám amikor tíz perccel a leintés elõtt tovább javított volna saját legjobbján, ütközött egy figyelmetlen riválisával, amiért tízhelyes rajtbüntetést kapott a szombat délutáni elsõ futamra.

Kiss Pál Tamás Monza1..JPG

A döntést nehéz feldolgozni, hiszen idén ez már a harmadik olyan ítélet a versenybíráktól, amivel éppen akkor sújtják Tamást, amikor az a legjobban fáj neki. Mint bizonyára sokan emlékeznek rá, a silverstone-i esõs szabadedzésen a magyar tehetség a 2. helyen végzett, ám utólag tízhelyes rajtbüntetést szabtak ki rá sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt, majd a Hungaroringen a második futamon elért 3. helyétõl fosztották meg utólag, amiért a bokszutcából kife lé jövet keresztezte a fehér záróvonalat.

Ezeket követte tehát a mostani eset, ami azért is nagyon fájó Tamás számára, mert az edzés elsõ felében valósággal szárnyalt, félidõben õ vezetett, ráadásul volt olyan idõszak, amikor mindhárom szektorban övé volt a leggyorsabb részidõ (igaz, különbözõ körök alapján), de végig a top3-ban szerepelt a neve az eredménylistán, egészen az említett incidensig. A bírák döntésének pikantériája, hogy Tamás a baleset körében is javított volna, és vélhetõen visszavette volna az elsõ helyet az eredménylistán, miközben sokkal lassabb riválisának, Fabiano Machadónak kék zászlót lengettek, hogy engedje el õt. Ennek ellenére a végén mégis a magyart találták vétkesnek az ütközésért.

"Újabb tízhelyes rajtbüntetést kaptam, úgyhogy most nagyon el vagyok keseredve, és így hirtelen nem is tudom ezt feldolgozni. Nem érzem úgy, hogy kiérdemeltem volna ezt a büntetést, de ez semmin nem változtat, újabb tízhelyes hátrébb sorolást kaptam, és megint akkor, amikor a top3-ba is komoly esélyem lett volna beférni az idõmérõn. Végre jól megy az autó, itt vagyok Monzában, az egyik kedvenc pályámon, erre most itt ez az újabb büntetés, nehéz erre bármit is mondani" – kommentálta a döntést az érthetõen csalódott pilóta, majd az eset részleteire is kitért.

"Sokáig vezettem az edzést, majd a bokszkiállások elõtt a 3. helyen álltam. A pályára visszatérve az elsõ gyorskörömben rögtön javítottam a korábbi legjobb szektoridõimen, és ha a harmadik szektorban is tartani tudtam volna a tempót, akkor valószínûleg újra visszaálltam volna az élre. Ekkor azonban utolértem Daniel Abtot, akinek kék zászlót lengettek, és ennek megfelelõen lehúzódott az ideális ívrõl és elengedett – ezzel nem is volt baj" – kezdett a történtek felelevenítésébe Tamás.

000 facebook_banner.jpg

"Fabiano Machado viszont már kevésbé volt figyelmes, neki is lengették a kék zászlót, õ mégis annyira késõn fékezett, hogy nekem a pálya poros oldalán kellett féktávot vennem. Sajnos, ahogy a fékre léptem, elindult az autó eleje, és innentõl már nem tudtam elkerülni az ütközést. A videofelvételek alapján úgy tûnik, mintha ráhúztam volna a kormányt Machadóra, ám hiába nagyíttattam ki a képet és mutattam meg mindenkinek, hogy egyenesen áll a kormány a kezemben, hiába mondtam, hogy a riválisom nem tartotta tiszteletben a kék zászlós jelzést, engem büntettek meg" – mondta el higgadt hangon a versenyzõ.

Tamás végül túllépve a büntetés tényén, és a bizonyítási vágytól a történtek után még inkább fûtve hozzátette: "Innentõl kezdve egy dolgot tehetek: az idõmérõn megcélzom a top3-mat, aztán bízom benne, hogy több büntetést már nem kapok és lesz még esélyem valami maradandót alkotni ezen a hétvégén."

Kiss Pál Tamás a szaba dedzést egyébként annak ellenére is a 7. helyen zárta, hogy az utolsó 10 percben már nem volt lehetõsége javítani addigi legjobb idején.

A GP3 monzai idõmérõ edzése szombat reggel 9 órakor kezdõdik.

Borbás Bálint - P1race.com
Fotó: Paolo Pellegrini

hotel phőnix tisza.gif


Szólj hozzá

monza gp3 kiss pál tamás