F1 A Pirelli egy kiállásos stratégiára számít az Olasz Nagydíjon
A Formula-1 hivatalos gumiabroncs szállítója, A Pirelli a legkeményebb keveréket szállította a csapatoknak a Monzai futamra, hasonlóan ahhoz, amit múlt hétvégén Belgiumban is használtak. Ez a döntés azt is jelenti, hogy, a Monzai nagy terhelés nem okoz jelentős, és gyors gumikopást ennek a keveréknek. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery szerint nem kétséges, hogy ezen a nagydíjon nem lesz szükség plusz kiállásokra, a gumik gyors elhasználódása miatt.
„Minden bizonnyal egy kiállással kell számolni, mert nagyon kis mértékben fogyasztja a pálya ezeket a gumikat."
„Az első szakaszban a jobb első abroncsok belső fele kap nagyobb terhelést a Parabolicában, de még így is, elég közel lesznek ahhoz, hogy képesek legyenek megtenni a verseny teljes távját a kemény keveréken." magyarázza Hembery.
„Így lehet egy kiállásos stratégia. A különbség a két keverék között 0,3 - 0,5 másodperc között van, a degradáció a kemény keveréken majdnem minimális. A közepes abroncs 12-14 kör után kezdett elhasználódni, ami az idei versenyek közül néhánnyal összehasonlítva, éppen átlagos teljesítmény."
Az egy kiállásos stratégia a Pirelli számára kevesebb, mint az általuk átlagosan kitűzött két megállás, de Hembery azt mondta, óriási lett volna a kockázat, ha lágyabb keveréket hoznak.
„Idén volt egy-két csapat, akiknek gyakran hólyagosodási problémáik voltak, így nekünk az óvatosan kellett mérlegelnünk. Irodáink mindössze tíz kilométerre vannak a versenypályától, így ez az utolsó hely ahol problémát szeretnénk az a hazai pályánkon."
„Néha előfordulhat Monzában is, hiszen mindig a verseny után bölcs az ember. De ha nyolc autónál súlyos hólyagképződés lenne, akkor nem tudjuk hogyan kezelnék ezt a problémát. Ez az, amit nem szeretnénk Monzában."
„Mindenki, aki érintett ez ügyben, tudja, hogy Monza gumiproblémákat okozhat. Nem számít milyen helyzetben vagy, a nagy fékezés ekkora sebességnél gondot okozhat, túlmelegedést és hólyagosodást.. Nem tudtunk tesztelni ezekkel az autókkal, nem jöhetünk ide, hogy szimuláljuk, így óvatosnak kell lennünk" - beszélt a Pirelli motorsport igazgatója az Olasz Nagydíjon használt gumiabroncsokról.